Motokáry - Go-karts

 
Poslední venkovní volný trénink, den bez žádných požadavků na pilota a tým jen prostě jeď kámo a užij si to !!!
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Zrušený Mistrovský závod v Chebu na základě nařízení vlády....
Na naplánovaný závod Mistrovství České Republiky v kartingu v Chebu se tým začal připravovat již minulý týden, kdy odjel na víkend testovat pro ujasnění a pochopení techniky, která je pro tým pořád tak nějak neznámá.  Věnovali jsme se pochopení nejen techniky, ale i mladého pilota, aby se nám opět nestávalo to, že v tréninkách jsme o hodně moc rychlejší než v závodních jízdách.  
Také jsme se již při testováni s Matyasem a mechoušem Sebikem rozhodli, že Cheb bude poslední závod ve třídě Školí 50 a zbavíme se té nadváhy.  
Zároveň jsme do Chebu po dohodě s pořadateli dovezli AUDI TT-R DTM, které je momentálně nejúspěšnější vozidlo v Mistrovství Evropy Hill Climb Championship s pěti tituly, které zde mělo být vystavené a měla proběhnout i ukázková jízda, pro nejmenší, aby se zvedla motivace, kam se to dá v motosportu dotáhnout. Dále si team připravil pro ty nejmenší pamětní dárečky na památku a sladkosti.
Bohužel, když byl již ve středu večer team v Chebu, byl závod ve čtvrtek kolem 13 hodiny zrušen.
Odůvodnění bylo, že na základě nařízení vlády nedala hygienická stanice karlovarského kraje doporučení pro konání závodu, ani při dodržování bezpečnostních podmínek.
Vcelku rozumíme, že všichni alibisticky hodily zodpovědnost na pořadatelé a ty neměli odvahu v době, kdy ani vláda neví co dělá a co je bílé nebo černé, závod uspořádat.
Protože tým byl již v Chebu, rozhodl se pro definitivní přechod z třídy 50 do 60. Tým s tímto nepočítal, a tak musela manažerka Lucie Vitverová zajistit převoz 60-kové káry z Prahy do Chebu. A jelikož motokára nebyla kompletní, museli jí mechanici složit a nastavit. Těch zkušeností je s 60 ještě pomálu, ale pomohli obětavé ruce skalních matadorů, za toto moc děkujeme.
Podařilo se nám více méně jezdit vcelku dva dny od 10 do 18 po 30 minutách a k tomu převážně na vodě, což bylo dobré z důvodu citlivého ovládání, to byla veliká škola pro přechod ve třídách.
Nakonec jsme byly i rádi za zrušení závodu a možnosti přechodu na novou techniku, jediná škoda, že partner týmu, firma SVC GROUP s.r.o., nemohla předat těmto začínajícím pilotům připravené dárečky, a to ne jen z důvodu zrušení, ale jelikož tam ze třídy Školní 50 přijeli v rámci tréninku pouze 2 týmy.
Složitá situace v republice nám nedovolí nějak pánovat, tak SVC GROUP přesouváme hlavní aktivity v motosportu na vnitřní přípravu.
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Mistrovství ČR v kartingu – Matyas Vladimír Vitver a SVC Vitver Racing
Nový příběh pro tým SVC Vitver Racing, který z kopců přejel na kartarény, kde se s Matyasem Vladimírem Vitverem prvním rokem účastní závodů MČR v kartingu a to ve třídě Školní 50 ve které budou závodit také rok poslední. Ten příští pojedou již ve třídě Easykart 60. Dík letošní situaci v ČR i ve světě nebyla taková možnost testování, jak by si tým pro 1 rok představoval, a tak tento rok pojal jako seznamovací.
Po namlsání se dík vyhrané kvalifikaci v Matyasově 1 závodě v životě, kterou vyhrál v 1 závodě v Třinci, se v závodních víkendech celý tým spíše trápí s technikou. Historie se opakuje… Stejně jako Vladimír Vitver, když začínal závodit na kopcích a byl tak zvaně jak s úsměvem říká, králem tréninků, tak nyní jeho syn Matyas Vladimír Vitver nemá při tréninku problémy, časově se v nich drží s těmi, kteří při závodech dojíždějí mezi prvními, ale jak přijde závod, vždy se něco pokazí.
Převážně jde o motor, který není atmosférická V8 o 580 koních, ale 50 kde je benzín ještě řízlej olejem a výkonem cca 2 koní. 

V mistrovství ČR doposud absolvovali 3 závody. V červenci v Chebu, v srpnu v Písku a minulý víkend ve Vysokém Mýtě. A každý z těchto víkendů bylo jedno velké trápení. V Chebu motokára v tréninkách jela v pohodě, ale v sobotu to bylo od rána psycho, najednou vynechávala a chvilku jela a chvilku nejela, nakonec byla zjištěná voda v karburaci, po vyčištění jsme si alespoň užili superfinále, kde nám kára již saze jela. .
V Písku bylo lépe, Matyas v kvalifikaci vybojoval krásné 3 místo, závodní jízdy nám bohužel úplně opět nevycházeli, prali jsme s ohnutou spojovačkou od konkurentky v kvaldě,  vlajkovou signalizací, a tak musel nastoupit tatínek a vysvětlit Matyasovi, že žlutá vlajka není vlastně ani tak žlutá a podobně..., dál bychom příběh ze zeleného pekla, jak je trať nazývaná, nerozváděli.
Ve Vysokém Mýtě byl tým dvakrát testovat před závodem. Matyas i motokára si úžasně notovali, oba tréninky zajížděl i se svojí váhou a minimem zkušeností v super časech , ale přišel víkend závodní a vše bylo zas úplně jinak. Kvalifikaci dojel Maty se svým závodním číslem 112 až na 16 místě, se ztrátou cca 7 vteřin za tréninkovým časem, ze kterého tedy startoval do 1 a 2 závodní jízdy. 1 jízdu, která se jela v sobotu odpoledne tak, tak dojel do cíle na 19 místě a s časy o cca 12 vteřin horšími než v tréninku...
Plynový pedál si prý dělal, co chtěl, když ubral, motor přidával, když přidal, motor naopak ubíral. Matyas to ale nevzdal, bojoval a dojel. Po jízdách tedy tým vyzkoušel nový motor, který byl po repasu a nebyl uvolněný a dle dat nebyl problém v motoru, ale v podávání paliva a membrány za cca 4,50, a tak padlo rozhodnutí, vrátit zpět již původní motor a zkusit Matymu i týmu v posledních dvou jízdách zvednout náladu po zpackané sobotě .   

Celý tým s napětím čekal, jak se jim to podařilo Matymu 50cvajtakt v káře poladit, do první nedělní jízdy ( tedy 2 závodní ) a následného superfinále.  A ono se podařilo, Maty se po nachlazení dal čajíčky a maminčinou léčbou dohromady a kára přestala již trucovat…
Pro tým byla krása se na tyto jízdy dívat. Dokonale zvládnutý start, úžasná reakce a objetí karambolu, předjíždění…a z 16 místa projel cílem na krásném 8 místě se 4 nejrychlejším kolem.
Do pořadí na startu superfinále se bere průměr 1 a 2 závodní jízdy. Dík technickému problému na motokáře v kvalifikaci a 1 závodní jízdě Matyas startoval ze 14 pozice a do předposlední zatáčky posledního kola dojížděl na 7 místě…v chumlu bohužel zareagoval na modrou vlajku, která byla pro jiného ze soupeřů a nechal se dvěma z nich předjet. Ale jel krásně super na pohodu a pro všechny to je hold první seznamovací sezóna, kterou si ale stejně užijeme. Kluci se pořád dobírají a snaží se pochopit splašené trubky s volantem a dvoutaktem…
 Po těchto 3 závodech byl sice majitel již značně deprimován ze dvou šroubků na karburaci, ale následně nás to posílilo a tým už jen tak nic nerozhodí. Bohužel nemůžeme jet dík rokům českomoravský pohár a tak máme i málo najeto, ale již se kujou plány na zimní přestávku, pokud to tedy čínská chřipka umožní.  
Tým SVC GROUP
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
První závod pro Akademii SVC Vitver Racing se uskutečnil na trati SteelRing v Třinci. Po výpadku tréninků a závodů, kterých jsme se měli účastnit se kalendář této sezóny velice ztenčil a odpadli velice nutné testovací dny. Přes zimu jsme se sic snažili vést výuku testováním na simulátoru, kde ale výuku reálnými testy a závody nenahradíme, a tak se musel přizpůsobit a změnit plán. Protože Matyas neměl šanci postupně se porovnávat s ostatními na trati a ač se zjistilo, že zajíždí dobré časy, bohužel nedával provoz mezi kolegy. Padlo nakonec rozhodnutí o přeřazení z Easy 60 na Školní 50. Tedy trénovat a jezdit závody s 50kou, sice to není ideální, protože 60 a 50 má jinou stopu vedení, ale i z pohledu bezpečnosti je to rozumné.

Tak tedy vysvětlení náhlé změny. Pro tým to byla honička z důvodu, že se musela vytáhnout kára, co měla jít již do šrotu a narychlo ji nachystat a zajistit motor. Kde chceme poděkovat firmě Joka Racing – p. Kališ za rychlou reakci i důležité změny v registracích. Samozdřejmně také Ivánkovi Čermákovi za čenž motoru.

A tak konečně k 1 závodnímu víkendu, který se skládal z 2 volných tréninků, kvalifikace, 2 bodovaných jízd a Super finále. Naše tréninky začínali tedy mezi rovnocennými kolegy, kde poprvé Matyas mohl přenést do reality jaké to je, když se s někým honí, předjížděcí manévry, startovní proceduru. Tedy teorii přenesenou do reálu a jízdy s kolegy kolo na kolo. V sobotu jel Matyas volný trénink stejně jako trénink páteční s 2 nejlepším časem za týmovým kolegou Dominikem Jirákem, což nás uspokojovalo. Do kvalifikace, která měla určit pořadí na startovním roštu ( trochu byla obava, jek se s tím na poprvé popere ), dostal instrukce, jak má jet a čekalo se, jak se to podaří… Podařilo se!  Dobře do ní odstartoval a když byl předjet v první zatáčce, tak to hned v další vrátil a udělal si do měřeného tréninku pro uklidnění dostatečný náskok a hned v prvním kole zajel čas, který ho hned při prvním závodě v životě katapultoval na 1 místo kvalifikace a na startovním roštu do měřených závodů.

Jako zásadní v kvalifikaci se ukázalo udržení 1 místa po výjezdu z boxů, protože poté druhý v pořadí zašpuntoval piloty tak, že na to ani velice rychlý Dominik Jirák nebyl schopný reagovat a ukončil to 5 místem. 

Velká radost z výhry přinesla veliké nervy, Maty nikdy nenacvičoval pevný start na semafory ( 60ky mají letmý start ), když bude první, nemá jak opisovat od toho před sebou, a tak... I přes to, že jsme do toho šli bez jakékoliv dřívější zkoušky, tak musíme říci, že se s tím popral moc pěkně i s jednou opakovačkou a jedním ulitým startem, který se opakoval, ale ne kvůli němu, ale dík ne správně provedené startovní proceduře.  Samotné závody probíhali takto, 1 a 2 jízda jak přes kopírák od 2-3 kola se plně začal projevovat problém, který jsme sledovali od soboty a to, že začal motor ztrácet razantně výkon a Matyas jezdil o 9 vteřin pomaleji než v tréninkách a kvalifikaci a na základě 2 jízd startoval do superfinále až ze 7 pozice, zvažovalo se, že ani nenastoupíme, ale získávání zkušeností dostalo přednos před případnou destrukcí motoru. Nyní se řeší co dál, zda má cenu kvůli 4 závodům pořídit  motor na 50ku, či co a jak, protože odmítáme stát nad motorem 2 taktem na kterém vidíme, že je chudý, ale nesmíme na něj sáhnout a obohatit jej a vlastně vědět že od kvaldy je po závodním víkendu.

Lépe si vedl Dominik, který po nepovedené kvalifikaci jednu jízdu dojel 11, druhou vyhrál, a pak perfektně zvládl i Super finále a tak si ve své 2 sezóně došel pro 1 místo ve Školních 50. Matyas Vitver dojel i přes problémy s motorem na krásném 7 místě, což není na 1 závod v životě a s marodem motorem rozhodně vůbec špatné.

Další zúčastněný s podporu SVC Vitver Akademy Jan Čermák, který minulý rok vyhrál mistrovství v kategorii 60 a přestoupil do královské kategorie 100 ve které je nejmladším pilotem, si celý víkend pohrával s technikou a jejím nastavováním. Jak říká Jan mechanik i syn Jan pilot, je před dlouhou a trnitou cestou, známe to z 50 i 60 je potřeba, aby kluk na ten výkon vyzrál a na mě abych pochopil techniku. Pro nás je rok 2020 jen testovací.
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
  Jedno z prvních seznámení se závodní technikou bylo 8.5.2020 na trati Steel Ring v Třinci.
Jak jsme již dříve oznámili, vstoupil na závodní kolbiště také Matyas Vladimír Vitver, syn velice úspěšného a dlouholetého Reprezentanta ČR, závodníka Mistrovství Evropy do vrchu a v mezinárodních závodech, MČR na okruzích a majitele týmu SVC VITVER RACING.      
Tento test měl být již ostrý, vedený v závodním režimu a měl ukázat, jestli budeme moci přeskočit kategorii Školní 50 nebo hned přejít do EASY Kart 60 cm, tak jak si přál majitel týmu.
Jak je vidět z videa, tak rychlost s EASY 60 Matymu nechybí, přesto zvítězil rozum nad egem týmu a Matyas si na svůj příběh ve třídě Easy 60 bude muset rok počkat.
Slova majitele týmu: Tak samozřejmě ano, Matyas káru 60 zvládá obsluhovat, překvapil mě i s rychlostí a to, že těch cca 200km za dva dny najezdí, pro mě bylo ještě větší překvapení jeho jízda na vodě. Ale jak jsem s Matym mluvil já i maminka, je zde blok s okolím, tedy když jej dojíždí někdo rychlejší. Tady se na přípravě podepsalo to, že nebylo možné trénovat s nějakým kolegou na širší trati a v zimě trénoval sám.
Na tomto základě jsme se rozhodli nepřeskakovat Školní 50 a i když máme již 15 kg nadváhu pro tuto kategorii a věk a i přes to, že nebudeme moci jet Českomoravský pohár, padlo rozhodnutí nic neuspěchat a začít ve třídě Školní padesát.
Bude to snad lepší i pro něj pro lepší vnímání okolí, vlajkové signalizace a závodníků kolem sebe.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video Přehrát video
 
Začátek závodní kariéry Matyase Vitvera, V říjnu 2019, když musel Matyas nedobrovolně, díky rozštěkané rodině a tím nesmyslným tlakům jak na něho tak na rodiče a skončit s hokejem, padlo rozhodnutí že je potřeba aby něco děla. Maty se rozhodl pro motokáry.  V té chvíli bylo jasné, že pokud chceme aby se Matyase měl o koho opřít a bude dobrý , bude muset asi skončit jeho tatínek se svojí závodní kariérou.
Od března do konce prosince 2x týdně kluci jezdili na Motobydlo do Dřevíče na tréninky, první poznatky byli že to má Maty v krvi. Potom Tatínek a trenér odjel více jak na měsíc na Dakar 2020.
Maty nevěděl že po návratu a cca jedna a půl měsíční přestávce se bude rozhodovat co a jak dál, motorsport není levná záležitost a tak se čekalo co Matyas po pauze předvede.
Matyas se vytáhl a zlepšil nejen své časy, ale také se na tu jízdu dalo koukat s hrdostí a tak padlo rozhodnutí, ano jdeme do toho a přebírá prioritu v týmu. 
Pár obrázků a video s úplně prvních začátků najdete zde.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video