Motokáry - Easy - Kart

Publikováno 10.10.2021

 
SVC RACING na Slovakiaringu - Moravský pohár.
Další pokračování závodů Moravského poháru se jelo na krásné Slovenské trati Slovakiaring  11-12.09.2021. Tomuto závodu dal team přednost před Italským závodem aby měl klid na trénování a zkoušení si nových situací na trati a také jako nostalgickou vzpomínku na to, kdy tady získal titul Mistra české republiky na okruzích přesně před 10 lety.  
Náš team se dostavil na Slovakiaring již na čtvrteční trénování, ale bohužel z něho nic nebylo, protože Matyas se nám tam ráno probudil se skleněnými kukadly, nemohl pořádně dýchat, bolelo ho v krku a frkal a frkal ( test měl negativní - následek návštěvy bazénu se školou den před odjezdem, který je ledový jak blázen), a tak akorát zajel nový motor a testování bylo zrušeno a na další dny omezeno jak jen to šlo. Pokud pilot nemůže pod přilbou dýchat je to velký problém který nás provázel celí víkend a velice smekáme před Matym jak se k tomu postavil.
Pokud jsme mohli jet tak jsme jeli a dle nás a časů dobře a těšili jsme se na kvalifikaci a závodní jízdy. Bohužel kvalifikace pro nás nedopadla nejlépe, když se Maty pokoušel předjet kolegu, aby mohl dát kvalifikační kolo, dostal kolega smyk a Maty s nim skončil mimo trať a na nachystání rychlého  kola nám nezbyl čas, a tak na nás zbyla až P8 a žádné srovnání s konkurencí jestli mám kára jede.
Samotný závod a každá jízda byla poznamenána nějakým ťukancem, kterému jsme se nevyhnuli ani my, a tak jen krádce ... 1 závodní jízda z 8 místa na startu, zdržením se u ranky dvou kolegů před námi s úžasnou stíhačkou na P4 místo. V druhé závodní ze 4 místa na startu na P6 a v poslední jízdě asi předposlední po tom, co byl Matyas soupeřem vytláčen z trati a když nezbylo nic jiného než ubrat aby neskončil mimo trať, tak ho za přední nárazník otočil, při tomto manévru dostal ještě jednu tečku ze zadu a bylo po závodě a závodním víkendu. Soupeři odfrnkli a Matyas po tom, co se mu podařilo znovu nastartovat, si zajel alespoň svůj závod, soupeři nesoupeři, nic nevzdal a jel jak drak až do finishe.
I to k závodům patří jak říkáme to je motorsport motosport a je to v naší učící se sezoně pro nás dobře, protože se také učíme, jak se má jezdit, stopa, nájezdy, zablokování na výjezdu na měřák, politikaření u komisařů a podobně, velice dobrá zkušenost a škola pro další sezóny.  
Jako tým se musíme také podívat na to, proč nám v 2 závodní jízdě začali soupeři se kterýma jsme drželi krok, tak brutálně ujíždět.
Jinak jsme si Slovakiaring moc a moc užili a těšíme se na další závod MČR ob jeden víkend pak na závody do Itálie a spřádání plánů na další sezonu.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
O víkendu 20.-22.8. jsme se účastnili dalšího již 5 závodu MČR na super trati v Písku.
Tato trať je přirovnávána k německému motoristickému okruhu Nürburgring. Její délka je 1 250 m. Rovinky, klopené zatáčky, kopečky nahoru, pády dolů, skákačky v šikaně…
Na této trati jel Matyas teprve po třetí, jednou minulý rok na tréninku, jednou na loňském MČR, obojí ale ještě ve třídě Školní 50 a po třetí rok na to poprvé na této trati ve třídě Easy 60. A opět se nám prokázalo, že náš pilot je takový malý vodník, který je nadšený, když je vyhlášený mokrý závod. S Easy 60 Matymu trať neskutečně sedla již od prvního tréninku, ty byly všechny za sucha.
V sobotu se opět projevila nervozita a zodpovědnost která provází našeho pilota a jeli jsme o cca 05 vteřiny pomaleji než měřený trénink, přesto jsme si v kvalifikaci vybojovali 11 místo na roštu do první a druhé závodní jízdy, které nám zůstalo i do superfinále.
- V první závodní jízdě, která se klasicky odjela s kvalifikací již v sobotu, se Matyas po ne příliš povedeném startu, kde ztratil nějaké pozice, probojoval zpět na své 11.
- Nedělní ranní trénink byl pro naši třídu již tak trošku v závodním režimu…minimálně v tom, kdo rychleji přezuje na mokré …káry byly již s piloty připravené na start, když přišla obrovská průtrž a všichni mechanici začali kmitat…piloti z kár, káry na vozíky a rychle poklusem do stanu pro mokré pneu a ještě rychleji zpět, ať se stihne zajet alespoň nějaké kolo. My jich stihli pouze 5, ale se svým nej časem 57.554 na kolo nám Maty opět dokázal, že má vodu rád a hlavně, že ji suprově dává.
Byl to 5 nej čas této jízdy, kdy nám na první chybělo 0.344. No krásně nás zas namlsal. J Bohužel pro nás se 2 závodní jízda jela již pouze na oslizlu, takže to nehorázně klouzalo. I tak super, bojovalo se, hodinařilo se třeba i 5x za jízdu. Po startu se již v první šikaně objevil Matyas z 11 místa na 6 a ještě v prvním kole se dostal na neuvěřitelné 3 místo avšak jak rychle se tam dostal, tak rychle propadl, brzda byla silnější, motokára zahodinařila a Maty skončil na obrubáku ze kterého nemohl sám vyjet, vypuštěn byl traťáky až do bezpečné trati a to až na konec závodního roštu na 21 místo, za ním jeli již pouze 2 motokáry. Ale tyto hodiny byly první a poslední. Z toho malého kluka se stal bojovník a předjížděl a předjížděl…probojoval se přes 10 motokár a finišovou vlajku projížděl na svém osudovém 11 místě.
Při obědové pauze mezi druhou závodní a superfinále přišel Matyas nešťastný s infem, že byl zrušen mokrý závod. J Podpořili jsme ho, že jede dobře a ať je v pohodě a do superfinále jsme dík prozatímním hezkým jízdám šli namotivovaní. Start mohl být lepší, ale taky horší že… J Ne, nemůžeme říct ani ň…na tyhle závody se už dá opravdu koukat. Dá se říci, že většinu jízdy bojoval z 11 na 7 místě, což mu bylo osudové. Při pokusu poposunout se na 6 místo využil třetí soupeř situaci boje dvou závodníků před ním a vyšlo mu to….hold jak se říká: nedáš, dostaneš…místo posunu na 6 jsme se dostali na 8, ovšem krásné místo a na tom jsme také dojeli do cíle. Nedovedete si představit ten úžasný pocit, když vám to mladě přijede po jízdě takhle spokojené, nadšené, plné adrenalinu s vědomím, že dal jezdce, kteří jezdí i třeba již 5 let.
Celý tým je po tomto víkendu moc spokojený a Matyas Vladimír Vitver má svou novou nejoblíbenější trať. Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému !
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová 
 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Jedna trať dva víkendy za sebou…jeden pilot, jedna kára, ale vše úplně jinak…
První víkend na Steel Ringu v Třinci se jel Moravský Pohár v němž nefiguruje tolik pilotů, jako při MČR, ale když bychom to porovnali s předešlým Moravákem na Slovensku nebo v Německu, tak na Steel Ringu byla konkurence větší i početnější… Oba víkendy se jelo na rychlejší konfiguraci této bezkonkurenční trati. Zázemí a lidičky tam…no koment, vše jako vždy na jedničku!
Pár písmenek k závodu Moravského Poháru, pilotovi a těm splašeným trubkám. J Na Steel Ringu má Matyas Vitver natrénováno asi nejvíce, jen se změnami v té konfiguraci trati a se změnou motokáry kdy letos jedeme již ve třídě Easy 60 a trénovali jsme tam více v loňském roce ještě se Školní 50… Při tréninkách se nám nedařilo ani na pilotovi, ani na káře poskočit o větší kus na časech v před a byli jsme z toho víceméně trošku otrávení, ale závodní jízdy nám zas nahrnuli krev do žil. Ožila kára, ožil pilot…nebo se možná vzpamatoval v té spršce, kterou v první závodní hned po startu dostal. Ač i místní tvrdili, že se tato jízda stihne odjet za sucha, nestihla, pršet začalo snad ještě v zaváděcím kole a po startu už to byl vyloženě slejvák. Na jednu stranu jsme se už modlili, aby je stáhli, že za těchto podmínek, které tam byli se na slickách opravdu jet nedá a je to hlavně nebezpečné…na druhou jsme zjistili, že se i za takového slejváku na suchých pneu jet dá a dá se i probojovat na 1 místo a to již v první půlce závodní jízdy. Matyas jel úžasně, jel hlavou, čistě, bez hodinek… J Ale cca v půlce závodu přišli na řadu nevyhnutelné červené vlajky, zajetí kár do prostoru pro opravy, kde proběhla rychlá výměna pneu, seřazení jezdců tak, jak dojeli a šup zpět na trať dojet zbývající kolečka. A ani v nich již na mokrých pneu Matyas nepochybil. Perfektně se s tím popral po zbytek závodního víkendu. 1 závodní P1, 2 závodní P2, 3 závodní po špatném vyjetí z předstartovního roštu z důvodu selhání techniky a nestihnutí zařazení na své místo P3. To vše mu dalo na krásné celkově 2 místo v Easy 60 ( starší ) a 3 místo v Easy 60 absolutně. Udělal celému týmu neuvěřitelnou radost a hlavně ji udělal sobě, byl nadšenej, šťastnej….tenhle pocit první vybojované bedny a ještě na vodě mu rozhodně nikdo nevezme!

No a ještě stručně k dalšímu víkendu na této trati, jen nyní na závodech Mistrovství ČR. Tam jsme se opět učili, učili a učili… Né úplně nás poslouchala technika, pilot... J 1 měřený oficiální volný trénink dopadl ještě hezky, Matyas zajel 10 nej čas v opravdu velké konkurenci, ale bohužel jeho jízda v kvalifikaci po přemíře snahy a zbytečnému bojování se dvěma soupeři dala až na P18, trošku obklad po předešlém vydařeném víkendu. Nenaděláte nic…né vždy je těm prckům do hlavy vidět. A s podobnými skoky se 1 rok, který v kategorii Easy 60 jedeme asi budeme muset smířit. Proběhla řeč s pilotem, který si své chyby byl vědom a pochopil, že to díky kvalifikaci nebude mít v závodních jízdách vůbec jednoduché a to především na startu ze zadních pozic. 1 závodní po nevydařeném startu a propadnutí se zvládl během jízdy ještě probojovat na P 16, 2 závodní po penalizaci –5 vteřin za spadlý nárazník ještě v zaváděcím kole, kdy do něj vrazil kolega ze zadu zůstal tak, jak odstartoval na P18 a v Superfinále se konečně Matyas pařádně nastartoval, úžasně zvládl start a z 19 místa na roštu se probojoval na krásné P14.
Nevydařený víkend tak byl zakončen alespoň krásnou poslední jízdou. Z tohoto víkendu si jak celý tým, tak hlavně pilot Matyas Vitver odvezl hodně zkušeností a mimo jiné i káru pěkně do vrtulky. Ta se srovnala, srovnal se i pilot a můžeme se těšit na další závod, příště na trati zvané české Zelené peklo v Písku.
Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému, ale také dědovi Milanovi Krajčírovi, který se na Moravák byl podívat a Matyase podpořit.
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová.
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Tak si myslíme, že 3 závod MČR, který se konal ve Vysokém Mýtě, byl pro celou třídu Easy 60 více než-li naučný. Rozhodně 2 závodní jízda v neděli.
Co se týče našeho týmu a našeho mladého pilota Matyase Vitvera, tak ten nás zas v tréninkách parádně namlsal.... :) Ale tentokrát to šlo i v kvalifikaci. V té zajel 9 nejrychlejší čas. Již si úplně nepamatuji, jak proběhla 1 závodní jízda, ale však ono je to pořád hodně podobné, učíme se jak my, tak pilot. Ale co určitě stojí za zmínku je druhá závodní jízda k jejímuž výsledku jsme se všichni dopídili až těsně před superfinále. Nebudu řešit, jestli bylo nebo nebylo vše udělané a zhodnocené dobře a tak jak má, ale škola pro ty malé ďábly na trati si myslím, že to byla obrovská. Pro nás a hlavně pro Matyase vše začalo hned na začátku jízdy při vyjíždění z předstartovního roštu, odmávala zelená vlajka, motokáry startují a vyjíždějí, krom naší, ta byla zablokována tatínkem-mechanikem, který nejdříve nemohl motokáru svého závodníka nastartovat a poté, místo toho aby jako všichni ostatní uskočili do ...... pryč, tak stál před tou naší a koukal jak jeho syn odjíždí, Matyas bohužel neměl jak pryč z leva i z prava ho předjížděli ostatní ze zadu, přičemž na levé straně překážel ještě vozík zmiňované káry před námi, který tam také nemá co dělat a před sebou měl......leda že by toho pána vzal s sebou na trať. :( Místo toho, aby vyjížděl v klidu 9, tak vyjížděl vynervovaný na samém konci startovního pole. Musel tedy letět již v prvním formátovacím kole aby se zkusil ještě zařadit na své místo a odstartovat tak, jak má. Adrenalin a chtíč byl silnější ( a ještě ke všemu viděl soupeře, jak dělá to samé ) a ač se na své místo zařadil, bohužel pozdě za červenou čárou. Již tady by se asi dalo polemizovat co se mělo pro našeho pilota ( a druhého před ním, který se zařadil také až po červené čáře ) dít. Nedělo se nic, odstartovalo se, Matymu se start povedl a pak....po startu hned za první pravotočivou zatáčkou - bouračka, jedna motokára bohužel šla přes boudu. ( Pilotka Eliška je frajerka, vše zvládla, ručička potřebovala pomoc doktorů, ale jinak je v pořádku a my jí přejeme brzký návrat za volant. ) Na trať musela vyjet sanitka a pro piloty byla vyvěšena Slow fáze, neskutečně dlouhá Slow fáze. No a to už začala i zkouška pro rodiče, co vše jejich nervičky vydrží. :) Větší polovina startovního pole byla v p..... v podstatě absolutně nevěděla co má dělat. :) My video shlédly tam i doma několikrát a vím, že jelikož jsem maminka, je můj názor vedlejší, ale musím toho našeho pilota pochválit. Probojoval se na startu a v tom blázinci po něm na 3 místo a po vyvěšení Slow fáze jel ve vláčku za prvním a druhým... Jediní tito první 3 piloti jeli tak, jak se Slow fáze jet má, zůstali v pořadí, jeli ve vláčku za sebou, zbytek startovního pole jelo ve dvoj vláčku, rodiče na tribuně běsnily, na trati předjížděl jeden druhého v zádu, ve středu, ale i ve předu startovního roštu. 2 jezdci se narvali i před Matyase a po skončení Slow fáze mu tím vzali 2 pozice, ale Matyas to nevzdal, jednoho si do konce jízdy dal a přijel na krásném 4 místě! Ale to jak kdo tuto jízdu dojel není absolutně rozhodující. Rozhodovalo se až ze židlí a rozdalo se za tuto jízdu neskutečných 12 penalizací za nerespektování vlajek, předjíždění na žlutých a my spolu s pro nás osudovým jezdcem a jeho tatínkem za zařazení se po červené čáře. Takže polovina startovního pole se posunula až na konec startovního roštu. Za nás asi když nic jiného, tak opravdová škola pro všechny, tohle ty dětičky jen tak nezapomenou, jen se to špatně vysvětlovalo Matyasovi, který zajel tuto závodní jízdu opravdu úžasně, byla to jedna z prvních povedených závodních jízd ve třídě Easy 60. Byl opravdu nešťastný, zklamaný, naštvaný, což se drobet také projevilo v Superfinále. Ale rozhodně nemůžeme říct, že tu by zajel nějak špatně.
Kvalifikace P9, 1 závodní P11, 2 závodní P4 - po rozdání 12ti penalizací v naší kategorii P10, Superfinále P11
Jak jinak, že se musí poděkovat mechouškům Sebastianovi Siwulovi, Vladimírovi Vitverovi a Petrovi Černému ze Spiritu.
Za tým SVC Vitver racing Lucie Vitverová
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Castelleto 7 Laghi International Circuit  
Ještě ani nevychladl motor na Matyasově káře a neslezli modřiny z víkendového Moravského poháru a již balíme na další výuku Matyase Vitvera a jak to nazýváme testozávod v kolébce motorsportu a podruhé se vydáváme do Itálie na okruh  
Castelleto 7
Je to okruh nyní konsolidovanou realitou na lombardském a italském území na národní i mezinárodní motokárové scéně.
Trať vybudovaná v říjnu 2002 se táhne téměř 1300 metrů a od roku 2009 hostí národní šampionát jako je italský šampionát v motokárách nebo mezinárodního rozsahu, se certifikací závodů s názvem CIK-FIA.

Federal Technické středisko Karting SETTELAGHIKART je Federal School ACI SPORT v Lombardii.
Oficiální ředitelství na mezinárodním okruhu 7 Laghi International Circuit v Castelletto di Branduzzo (PV) je centrum otevřené všem na území státu a je zaměřeno na děti, které chtějí bezpečně přiblížit svět motokáry.



Kontakt: 

Via Pavia
27040 Castelletto di Branduzzo Lombardia
Italy

www.7laghikartitalia.it/

Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video Přehrát video
 
Vysoké Mýto a Moravský pohár, děkujeme organizátorům za super víkend a posbíraných hodně zkušeností a neustálé učení pro nás všechny.
Kvalifikace P7, 1 závodní P7, 2 závodní P4, 3 závodní P6, celkově P6.

Hrozně rádi jsme potkali kluci Stránský, společný pokec nám již chyběl. Také bych chtěl poděkovat kočkám Pokorným za rozbor a psycho analýzu i příjemné posezení.  Myslím, že jsme si to jak Martin, Lenka i Adamek Vondrákovi a samozřejmě Packovci náramně užili a budeme hledět dopředu.
No a tak aby kola nestála máme spakováno a hajdy směr  Italie  Castelleto 7 Laghi International Circuit  
 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Mistrovství ČR a Pohár AČR v Kartingu - Kartarena Cheb  délka trati 1,202 m Easykart Czech Republic přidal(a) 278 nových fotek do alba Czech Kart Open 2021 - Cheb 1 
Článek v přípravě


Kartarena Cheb délka trati 1202 m denní a noční provoz. 

Adresa: 
Kartaréna Cheb 
Potočiště 3  350 02 Odrava 
350 02 Odrava - Cheb
výjezd č. 162 z rychlostní silnice R6
GPS: 50° 5´ 10.39´´N · 12° 27´ 5.104´´E
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Tréninkové blbnutí SVC GROUP - STEEL RING - Motorsport pro každého
Matyas Vladimír Vitver a Jan Čermák 
Učení, učení, učení. Tento víkend na Steel Ringu jsme pojali jako velké první učení Matyase s motokárou Easy 60. Jan Čermák, který již v roce 2020 přesedlal právě z naší třídy Easy 60 do již zas o dost rychlejší Easy 100 neměl ještě připravenou motokáru pro svou třídu a tak neodmítl nabídku se svézt opět ve třídě v které vyhrál šampionát a tím pomoci Matyasovi s novou technikou. Nachystali se tedy 2 káry a vyjelo se.
Celý víkend bylo úžasné sledovat, jak si to kluci na trati dávají, jak spolupracují, ale i to, jaké mají oba ego, které jim né vždy povolí být v klidu, ale musejí i ukázat, kde je ten či onen lepší... :) Aneb příběh jejich tatínků Vladimíra Vitvera a Jana Čermáka ze závodů do vrchu se opakuje, jen v menším provedení. :) Kluci byli opravdu parádní, zkušenosti si předávali jak na trati, tak v depu, kde rozebírali jízdy, videa.... I mechanikům dal tento víkend hodně zkušeností a nám nezbývá nic jiného, než Honýskovi za perfektní uvedení do nové sezóny a do nové káry moc poděkovat a popřát mu hodně štěstíčka v té jeho třídě!
Tým SVC Vitver racing.
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
První závod Matyase v silnější kategorii a hned v Itálii, matičce motosportu.
Sbíráme zkušenosti, po dlouhých a nesmyslných vládních uzávěrách, když bylo v ČR ještě vše totálně na 3p, padlo rozhodnutí vypravit se do Italie, země, kde snad každému pulzuje v krvi benzín a kde se stále normálně trénuje i závodí.
Věděli jsme, že jsme s Easy 60 ještě nikdy nestartovali v nižších soutěžích, neměli jsme se jak naučit letmý start, a tak ambice byla jediná, naučit se pohybovat v Italském motokárovém prostředí, posbírat zkušenosti a dostat se do závodu a hlavně…….si to užít.
O pomoc jsme poprosili Petra Černého z týmu Spirit, který se v tomto světě už nějaký ten rok pohybuje J a v té době měl volno. Vyplnili jsme milion covidových dokumentů a vypravili se s naším zázemím na Italský okruh Adria International Raceway.
Již při tréninkách jsme pochopili, že jsme udělali správně. Je to prostě jiný svět a neskutečná řezba. Ráno na trati taková mlha, že by se dala krájet, tak nijak nespěcháme s dojmem, že se nepojede … a ono se jelo, prostě žádné úlevy…  a tak dále, a tak dále… Když už, tak už......   Matyas si v tréninkách odbyl svůj 1 větší cash, po kterém jsme nemuseli opucovat jen káru, ale i pilota, opravy byli potřeba naštěstí jen na té káře. J Asi abychom se s Petrem nenudili. Závod sfouklý za neděli od volných tréninků, přes kvaldu až k poslední závodní jízdě a vše zmáklé na 1.

Rychlé a stručné zhodnocení: tak jak se zajela kvalifikace na 17 místě, tak jsme nakonec skončili v bodování i na konci závodního víkendu. Za tým - dostali jsme nařezáno J, ale také jsme pochopili, jakou cestou se vydat. K účinkování pilota Matyase - veliké překvapení s tím jak se zorientoval, pobral rozdílné startovací procedury, každou rozjížďku se na něj nakupilo něco nového, co neznal, ale vždy se s tím s přehledem vypořádal. Sám říkal, že je měký, že chápe, že bude muset více na prasáka a to nemyslel vůči soupeřům, ale v jeho vztahu ke káře. Že bude muset přestat řešit, jestli si někde trošku škrábne. J Celkově - hodnocení velice kladné, musíme se všichni pochválit a co hlavně……hlavně jsme si to UŽILI! A pokud se nerozjede závodění v ČR nebo bude volný víkend a bude možnost jezdit někde venku za hranicemi, doma sedět rozhodně nebudeme.     
Poděkovaní za technickou i administrativní pomoc Joka Pepa Kališ a Petr Černý a partnerovi SVC GROUP českému výrobci tažných zařízení.
Tým SVC RACING

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Adria International Karting.
Pvní mise SVC a hned do země závodů zaslíbená Italská ADRIA a EASY KART 2021 veliké poděkování Petr Černý a Josef Kališ JOKA za velikou technickou pomoc. 
Matyas pro rok 2021 sedlá dvé uplně nové kary EASY modelový rok 2021. 
Trať
 byla postavená 1. listopadu 2014 a rychle se stal ikonou uznávána po celém světě mezi stopami věnovaných motokárám.
 

Je to trať o délce 1302 metrů, schválená CIK FIA, se širokými únikovými cestami. 
Je to jedna ze dvou tratí na světě a jediná v Itálii, která má také homologaci pro noční závody. 


SCHVÁLENÍ A TECHNICKÉ Parametry. 
Číslo licence:
 1038
Pól: pravá strana
Kapacita: 34 kart
Směr ve směru hodinových ručiček
Schválení: Národní třída A


www.svcgroup.cz

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Poslední venkovní volný trénink, den bez žádných požadavků na pilota a tým jen prostě jeď kámo a užij si to !!!
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Zrušený Mistrovský závod v Chebu na základě nařízení vlády....
Na naplánovaný závod Mistrovství České Republiky v kartingu v Chebu se tým začal připravovat již minulý týden, kdy odjel na víkend testovat pro ujasnění a pochopení techniky, která je pro tým pořád tak nějak neznámá.  Věnovali jsme se pochopení nejen techniky, ale i mladého pilota, aby se nám opět nestávalo to, že v tréninkách jsme o hodně moc rychlejší než v závodních jízdách.  
Také jsme se již při testováni s Matyasem a mechoušem Sebikem rozhodli, že Cheb bude poslední závod ve třídě Školí 50 a zbavíme se té nadváhy.  
Zároveň jsme do Chebu po dohodě s pořadateli dovezli AUDI TT-R DTM, které je momentálně nejúspěšnější vozidlo v Mistrovství Evropy Hill Climb Championship s pěti tituly, které zde mělo být vystavené a měla proběhnout i ukázková jízda, pro nejmenší, aby se zvedla motivace, kam se to dá v motosportu dotáhnout. Dále si team připravil pro ty nejmenší pamětní dárečky na památku a sladkosti.
Bohužel, když byl již ve středu večer team v Chebu, byl závod ve čtvrtek kolem 13 hodiny zrušen.
Odůvodnění bylo, že na základě nařízení vlády nedala hygienická stanice karlovarského kraje doporučení pro konání závodu, ani při dodržování bezpečnostních podmínek.
Vcelku rozumíme, že všichni alibisticky hodily zodpovědnost na pořadatelé a ty neměli odvahu v době, kdy ani vláda neví co dělá a co je bílé nebo černé, závod uspořádat.
Protože tým byl již v Chebu, rozhodl se pro definitivní přechod z třídy 50 do 60. Tým s tímto nepočítal, a tak musela manažerka Lucie Vitverová zajistit převoz 60-kové káry z Prahy do Chebu. A jelikož motokára nebyla kompletní, museli jí mechanici složit a nastavit. Těch zkušeností je s 60 ještě pomálu, ale pomohli obětavé ruce skalních matadorů, za toto moc děkujeme.
Podařilo se nám více méně jezdit vcelku dva dny od 10 do 18 po 30 minutách a k tomu převážně na vodě, což bylo dobré z důvodu citlivého ovládání, to byla veliká škola pro přechod ve třídách.
Nakonec jsme byly i rádi za zrušení závodu a možnosti přechodu na novou techniku, jediná škoda, že partner týmu, firma SVC GROUP s.r.o., nemohla předat těmto začínajícím pilotům připravené dárečky, a to ne jen z důvodu zrušení, ale jelikož tam ze třídy Školní 50 přijeli v rámci tréninku pouze 2 týmy.
Složitá situace v republice nám nedovolí nějak pánovat, tak SVC GROUP přesouváme hlavní aktivity v motosportu na vnitřní přípravu.
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Mistrovství ČR v kartingu – Matyas Vladimír Vitver a SVC Vitver Racing
Nový příběh pro tým SVC Vitver Racing, který z kopců přejel na kartarény, kde se s Matyasem Vladimírem Vitverem prvním rokem účastní závodů MČR v kartingu a to ve třídě Školní 50 ve které budou závodit také rok poslední. Ten příští pojedou již ve třídě Easykart 60. Dík letošní situaci v ČR i ve světě nebyla taková možnost testování, jak by si tým pro 1 rok představoval, a tak tento rok pojal jako seznamovací.
Po namlsání se dík vyhrané kvalifikaci v Matyasově 1 závodě v životě, kterou vyhrál v 1 závodě v Třinci, se v závodních víkendech celý tým spíše trápí s technikou. Historie se opakuje… Stejně jako Vladimír Vitver, když začínal závodit na kopcích a byl tak zvaně jak s úsměvem říká, králem tréninků, tak nyní jeho syn Matyas Vladimír Vitver nemá při tréninku problémy, časově se v nich drží s těmi, kteří při závodech dojíždějí mezi prvními, ale jak přijde závod, vždy se něco pokazí.
Převážně jde o motor, který není atmosférická V8 o 580 koních, ale 50 kde je benzín ještě řízlej olejem a výkonem cca 2 koní. 

V mistrovství ČR doposud absolvovali 3 závody. V červenci v Chebu, v srpnu v Písku a minulý víkend ve Vysokém Mýtě. A každý z těchto víkendů bylo jedno velké trápení. V Chebu motokára v tréninkách jela v pohodě, ale v sobotu to bylo od rána psycho, najednou vynechávala a chvilku jela a chvilku nejela, nakonec byla zjištěná voda v karburaci, po vyčištění jsme si alespoň užili superfinále, kde nám kára již saze jela. .
V Písku bylo lépe, Matyas v kvalifikaci vybojoval krásné 3 místo, závodní jízdy nám bohužel úplně opět nevycházeli, prali jsme s ohnutou spojovačkou od konkurentky v kvaldě,  vlajkovou signalizací, a tak musel nastoupit tatínek a vysvětlit Matyasovi, že žlutá vlajka není vlastně ani tak žlutá a podobně..., dál bychom příběh ze zeleného pekla, jak je trať nazývaná, nerozváděli.
Ve Vysokém Mýtě byl tým dvakrát testovat před závodem. Matyas i motokára si úžasně notovali, oba tréninky zajížděl i se svojí váhou a minimem zkušeností v super časech , ale přišel víkend závodní a vše bylo zas úplně jinak. Kvalifikaci dojel Maty se svým závodním číslem 112 až na 16 místě, se ztrátou cca 7 vteřin za tréninkovým časem, ze kterého tedy startoval do 1 a 2 závodní jízdy. 1 jízdu, která se jela v sobotu odpoledne tak, tak dojel do cíle na 19 místě a s časy o cca 12 vteřin horšími než v tréninku...
Plynový pedál si prý dělal, co chtěl, když ubral, motor přidával, když přidal, motor naopak ubíral. Matyas to ale nevzdal, bojoval a dojel. Po jízdách tedy tým vyzkoušel nový motor, který byl po repasu a nebyl uvolněný a dle dat nebyl problém v motoru, ale v podávání paliva a membrány za cca 4,50, a tak padlo rozhodnutí, vrátit zpět již původní motor a zkusit Matymu i týmu v posledních dvou jízdách zvednout náladu po zpackané sobotě .   

Celý tým s napětím čekal, jak se jim to podařilo Matymu 50cvajtakt v káře poladit, do první nedělní jízdy ( tedy 2 závodní ) a následného superfinále.  A ono se podařilo, Maty se po nachlazení dal čajíčky a maminčinou léčbou dohromady a kára přestala již trucovat…
Pro tým byla krása se na tyto jízdy dívat. Dokonale zvládnutý start, úžasná reakce a objetí karambolu, předjíždění…a z 16 místa projel cílem na krásném 8 místě se 4 nejrychlejším kolem.
Do pořadí na startu superfinále se bere průměr 1 a 2 závodní jízdy. Dík technickému problému na motokáře v kvalifikaci a 1 závodní jízdě Matyas startoval ze 14 pozice a do předposlední zatáčky posledního kola dojížděl na 7 místě…v chumlu bohužel zareagoval na modrou vlajku, která byla pro jiného ze soupeřů a nechal se dvěma z nich předjet. Ale jel krásně super na pohodu a pro všechny to je hold první seznamovací sezóna, kterou si ale stejně užijeme. Kluci se pořád dobírají a snaží se pochopit splašené trubky s volantem a dvoutaktem…
 Po těchto 3 závodech byl sice majitel již značně deprimován ze dvou šroubků na karburaci, ale následně nás to posílilo a tým už jen tak nic nerozhodí. Bohužel nemůžeme jet dík rokům českomoravský pohár a tak máme i málo najeto, ale již se kujou plány na zimní přestávku, pokud to tedy čínská chřipka umožní.  
Tým SVC GROUP
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
První závod pro Akademii SVC Vitver Racing se uskutečnil na trati SteelRing v Třinci. Po výpadku tréninků a závodů, kterých jsme se měli účastnit se kalendář této sezóny velice ztenčil a odpadli velice nutné testovací dny. Přes zimu jsme se sic snažili vést výuku testováním na simulátoru, kde ale výuku reálnými testy a závody nenahradíme, a tak se musel přizpůsobit a změnit plán. Protože Matyas neměl šanci postupně se porovnávat s ostatními na trati a ač se zjistilo, že zajíždí dobré časy, bohužel nedával provoz mezi kolegy. Padlo nakonec rozhodnutí o přeřazení z Easy 60 na Školní 50. Tedy trénovat a jezdit závody s 50kou, sice to není ideální, protože 60 a 50 má jinou stopu vedení, ale i z pohledu bezpečnosti je to rozumné.

Tak tedy vysvětlení náhlé změny. Pro tým to byla honička z důvodu, že se musela vytáhnout kára, co měla jít již do šrotu a narychlo ji nachystat a zajistit motor. Kde chceme poděkovat firmě Joka Racing – p. Kališ za rychlou reakci i důležité změny v registracích. Samozdřejmně také Ivánkovi Čermákovi za čenž motoru.

A tak konečně k 1 závodnímu víkendu, který se skládal z 2 volných tréninků, kvalifikace, 2 bodovaných jízd a Super finále. Naše tréninky začínali tedy mezi rovnocennými kolegy, kde poprvé Matyas mohl přenést do reality jaké to je, když se s někým honí, předjížděcí manévry, startovní proceduru. Tedy teorii přenesenou do reálu a jízdy s kolegy kolo na kolo. V sobotu jel Matyas volný trénink stejně jako trénink páteční s 2 nejlepším časem za týmovým kolegou Dominikem Jirákem, což nás uspokojovalo. Do kvalifikace, která měla určit pořadí na startovním roštu ( trochu byla obava, jek se s tím na poprvé popere ), dostal instrukce, jak má jet a čekalo se, jak se to podaří… Podařilo se!  Dobře do ní odstartoval a když byl předjet v první zatáčce, tak to hned v další vrátil a udělal si do měřeného tréninku pro uklidnění dostatečný náskok a hned v prvním kole zajel čas, který ho hned při prvním závodě v životě katapultoval na 1 místo kvalifikace a na startovním roštu do měřených závodů.

Jako zásadní v kvalifikaci se ukázalo udržení 1 místa po výjezdu z boxů, protože poté druhý v pořadí zašpuntoval piloty tak, že na to ani velice rychlý Dominik Jirák nebyl schopný reagovat a ukončil to 5 místem. 

Velká radost z výhry přinesla veliké nervy, Maty nikdy nenacvičoval pevný start na semafory ( 60ky mají letmý start ), když bude první, nemá jak opisovat od toho před sebou, a tak... I přes to, že jsme do toho šli bez jakékoliv dřívější zkoušky, tak musíme říci, že se s tím popral moc pěkně i s jednou opakovačkou a jedním ulitým startem, který se opakoval, ale ne kvůli němu, ale dík ne správně provedené startovní proceduře.  Samotné závody probíhali takto, 1 a 2 jízda jak přes kopírák od 2-3 kola se plně začal projevovat problém, který jsme sledovali od soboty a to, že začal motor ztrácet razantně výkon a Matyas jezdil o 9 vteřin pomaleji než v tréninkách a kvalifikaci a na základě 2 jízd startoval do superfinále až ze 7 pozice, zvažovalo se, že ani nenastoupíme, ale získávání zkušeností dostalo přednos před případnou destrukcí motoru. Nyní se řeší co dál, zda má cenu kvůli 4 závodům pořídit  motor na 50ku, či co a jak, protože odmítáme stát nad motorem 2 taktem na kterém vidíme, že je chudý, ale nesmíme na něj sáhnout a obohatit jej a vlastně vědět že od kvaldy je po závodním víkendu.

Lépe si vedl Dominik, který po nepovedené kvalifikaci jednu jízdu dojel 11, druhou vyhrál, a pak perfektně zvládl i Super finále a tak si ve své 2 sezóně došel pro 1 místo ve Školních 50. Matyas Vitver dojel i přes problémy s motorem na krásném 7 místě, což není na 1 závod v životě a s marodem motorem rozhodně vůbec špatné.

Další zúčastněný s podporu SVC Vitver Akademy Jan Čermák, který minulý rok vyhrál mistrovství v kategorii 60 a přestoupil do královské kategorie 100 ve které je nejmladším pilotem, si celý víkend pohrával s technikou a jejím nastavováním. Jak říká Jan mechanik i syn Jan pilot, je před dlouhou a trnitou cestou, známe to z 50 i 60 je potřeba, aby kluk na ten výkon vyzrál a na mě abych pochopil techniku. Pro nás je rok 2020 jen testovací.
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
  Jedno z prvních seznámení se závodní technikou bylo 8.5.2020 na trati Steel Ring v Třinci.
Jak jsme již dříve oznámili, vstoupil na závodní kolbiště také Matyas Vladimír Vitver, syn velice úspěšného a dlouholetého Reprezentanta ČR, závodníka Mistrovství Evropy do vrchu a v mezinárodních závodech, MČR na okruzích a majitele týmu SVC VITVER RACING.      
Tento test měl být již ostrý, vedený v závodním režimu a měl ukázat, jestli budeme moci přeskočit kategorii Školní 50 nebo hned přejít do EASY Kart 60 cm, tak jak si přál majitel týmu.
Jak je vidět z videa, tak rychlost s EASY 60 Matymu nechybí, přesto zvítězil rozum nad egem týmu a Matyas si na svůj příběh ve třídě Easy 60 bude muset rok počkat.
Slova majitele týmu: Tak samozřejmě ano, Matyas káru 60 zvládá obsluhovat, překvapil mě i s rychlostí a to, že těch cca 200km za dva dny najezdí, pro mě bylo ještě větší překvapení jeho jízda na vodě. Ale jak jsem s Matym mluvil já i maminka, je zde blok s okolím, tedy když jej dojíždí někdo rychlejší. Tady se na přípravě podepsalo to, že nebylo možné trénovat s nějakým kolegou na širší trati a v zimě trénoval sám.
Na tomto základě jsme se rozhodli nepřeskakovat Školní 50 a i když máme již 15 kg nadváhu pro tuto kategorii a věk a i přes to, že nebudeme moci jet Českomoravský pohár, padlo rozhodnutí nic neuspěchat a začít ve třídě Školní padesát.
Bude to snad lepší i pro něj pro lepší vnímání okolí, vlajkové signalizace a závodníků kolem sebe.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video Přehrát video
 
Začátek závodní kariéry Matyase Vitvera, V říjnu 2019, když musel Matyas nedobrovolně, díky rozštěkané rodině a tím nesmyslným tlakům jak na něho tak na rodiče a skončit s hokejem, padlo rozhodnutí že je potřeba aby něco děla. Maty se rozhodl pro motokáry.  V té chvíli bylo jasné, že pokud chceme aby se Matyase měl o koho opřít a bude dobrý , bude muset asi skončit jeho tatínek se svojí závodní kariérou.
Od března do konce prosince 2x týdně kluci jezdili na Motobydlo do Dřevíče na tréninky, první poznatky byli že to má Maty v krvi. Potom Tatínek a trenér odjel více jak na měsíc na Dakar 2020.
Maty nevěděl že po návratu a cca jedna a půl měsíční přestávce se bude rozhodovat co a jak dál, motorsport není levná záležitost a tak se čekalo co Matyas po pauze předvede.
Matyas se vytáhl a zlepšil nejen své časy, ale také se na tu jízdu dalo koukat s hrdostí a tak padlo rozhodnutí, ano jdeme do toho a přebírá prioritu v týmu. 
Pár obrázků a video s úplně prvních začátků najdete zde.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video