Typy tažných zařízení a používané kulové systémy

Dvoušroubový systém:
Jedná se cenově nejdostupnější zařízení.

  • Dle různých mezinárodních vyhlášek, směrnic a předpisů se nemusí kulový čep demontovat, pokud není připojený přívěsný vozík či další zařízení jako je třeba nosič kol a podobné zařízení.
  • Naše společnost nevyrábí pevná tažná zařízení a to hlavně z toho důvodu, aby se dal kulový čep vyměnit při případném opotřebení. Toto u tažných zařízení napevno nejde a musí se vyměnit celé tažné zařízení.
  • Dle norem ČSN je pohlíženo na šroubový spoj jako na rozebíratelný spoj.
  • Dle norem EHK platí zásada, že musí být kulový čep demontován pokud není připojen přívěsný vozík nebo pokud zasahuje činnou plochu světel vozidla.
  • Kulový čep nesmí byt na voze namontovaný pokud kulový čep překrývá registrační značku.
  • U dodatečně montovaných couvacích senzorů se může stát, že tyto senzory budou zabírat i kulový čep - zde doporučujeme použít případně bajonetové provedení.
  • Dvou šroubový systém je zaměnitelný s plně bajonetovým SVMAT, bez potřeby měnit celé tažné zařízení.

Průmyslově chráněný VZOR v ČR již od 1997 - „často kopírované duševní vlastnictví převážně specialisty na nejnižší cenu“

Dvoušroubový systém SOC:

  • Tento systém je obdobný jako předcházející systém, není však záměnný s bajonetem SVMAT.
  • Je směřovaný na klienty vyžadující nejnižší cenu produktu.

Dvoušroubový systém přírubový:

  • Tento systém má stejné vlastnosti jako předcházející systém SOC.
  • Používá se tam, kde se nedá konstrukčně využít příčné upevnění kulového čepu, nebo tam kde to vyžaduje výrobce vozidel.
  • SVC GROUP s.r.o. tento systém jinak nepoužívá z důvodu estetických (je sice výrobně nenáročný, ale dle nás neestetický).

Bajonetový systém SVMAT:

  • Jedná se o systém jednoduché demontáže kulového čepu bez pomoci nářadí.
  • Výhodou systému je jednoduchá a rychlá možnost demontovat kulový čep z vozu a zachová vozidlu originální vzhled.
  • Také je zde zamezeno možnosti způsobit škodu kulovým čepem na vlastní,cizí věci, nebo vozidle.
  • Při vývoji je u tažného zařízení osazovaného tímto systémem kladen větší důraz na vzhled výrobku na vozidle.
  • Je vhodný pro couvací senzory.
  • Tento systém se dále používá pro vozidla, kde kulový čep překrývá registrační značku vozidla a pokud je vozidlo vybaveno couvacími senzory.
  • Kulový čep se nemusí zamykat , kulový čep při připojení přívěsného vozíku nelze demontovat, tím je zamezeno zcizení přívěsného vozíku.
  • Tento systém je většinou dodáván se systémem SKL – sklopnou auto zásuvkou pod nárazník pro její ochránění před poškozením a nerušením vzhledu vozu.

Průmyslově chráněný VZOR v ČR již od 1997 - „často kopírované duševní vlastnictví převážně specialisty na nejnižší cenu“

SVMAT-3 Vertikální automatický uzávěr:

  • Prémiový výrobek nejvyšší kvality a estetiky na vozidle za dostupnou cenu.
  • Tento kulový systém je na vozidle uložen vertikálně, to zaručuje že po demontáži kulového čepu z vozu není na vozidle patrné že je vybaveno tažným zařízením.
  • Toto řešení zachová vozidlu původní originální vzhled a estetiku s demontovaným kulovým čepem.
  • Tento systém je dodáván spolu se systémem SKL – sklopnou auto zásuvkou pod nárazník pro její ochránění před poškozením a nerušením vzhledu vozu.
  • Při použití tohoto systému není změněn zadní nájezdový úhel vozu.
  • Je obzvlášť vhodný pro nosiče kol a další nosiče určené pro přepravu nákladu.

Bajonet - MAS Mechanicky sklopný kulový čep:

  • Prémiový Výrobek vysoké kvality a komfortu obsluhy.
  • Kulový čep je na tažném zařízení uložený na elektronicky sklopném mechanismu, tedy nedemontuje se z nosníku tažného zařízení.
  • U výrobku se kulový čep vyklápí zpod nárazníku mechanicky přes pojistku umístněnou uvnitř vozu
  • Výhodou tohoto systému je to že nemáte kulový čep umístněný ve voze.
  • Tento systém je dodáván spolu se systémem SKL – sklopnou auto zásuvkou pod nárazník pro její ochránění před poškozením a nerušením vzhledu vozu.
  • Toto řešení zachová vozidlu původní originální vzhled a estetiku s demontovaným kulovým čepem.
  • Je vhodný i pro nosiče kol a další nosiče určené pro přepravu nákladu.
  • Nevýhodou je vyšší cena. Z důvodu komplikovaného mechanizmu obsluhovaného stejně jen manuálně (podobně jako u SVMAT-3) je kompenzovaná pouze tím, že kulový čep není uložen pokud není používán v zavazadlovém prostoru. Jde převážně o výrobek určený do prvovýroby vozidel.

Bajonet - ELS Elektricky sklopný kulový čep:

  • Prémiový Výrobek vysoké kvality a komfortu obsluhy.
  • Kulový čep je na tažném zařízení uložený na elektronicky sklopném mechanismu, tedy nedemontuje se z nosníku tažného zařízení.
  • U výrobku se kulový čep vyklápí zpod nárazníku elektricky přes ovládací přepínač umístněný uvnitř vozu.
  • Výhodou tohoto systému je to že nemáte kulový čep umístněný ve voze.
  • Toto řešení zachová vozidlu původní originální vzhled a estetiku s demontovaným kulovým čepem.
  • Tento systém je dodáván spolu se systémem SKL – sklopnou auto zásuvkou pod nárazník pro její ochránění před poškozením a nerušením vzhledu vozu.
  • Je vhodný i pro nosiče kol a další nosiče určené pro přepravu nákladu.
  • Nevýhodou je vyšší cena, z důvodu komplikovaného mechanizmu a montáže na vozidlo, jde převážně o výrobek určený do prvovýroby vozidel.

Přírubový čep:

  • Tento systém je konstruován na vyšší zatěžovací hodnoty, proto se používá na pracovních, užitkových a terénních vozidlech.
  • Dále pak na vozidlech, kde na zadním nosník je možné zaměňovat čepy za spojky, držáky a podobně dle potřeby provozovatele vozidla.

Provedení Přírubový S:

  • Systém s tímto označením má navíc možnost výškového nastavení kulového čepu v závislosti na zatížení vozidla a použitého přívěsu.
  • Tento systém je konstruován na vyšší zatěžovací hodnoty, proto se používá na pracovních, užitkových a terénních vozidlech.
  • Dále pak na vozidlech, kde na zadním nosník je možné zaměňovat čepy za spojky, držáky a podobně dle potřeby provozovatele vozidla.

Přírubový čep čtyřděrový:

  • Tento systém se využívá pro užitková a nákladní vozidla.
  • Tento systém je konstruován na nejvyšší zatěžovací hodnoty, proto se používá převážně na nákladních vozidlech.
  • Dále pak na vozidlech, kde na zadním nosník je možné zaměňovat čepy za spojky, držáky a podobně, dle potřeby provozovatele vozidla.

Produkty mají schválení MDČR, nebo mezinárodní, dle platných směrnic EHK, ES ČSN a dalších norem a předpisů, které se neustále mění. Tyto změny a kvalita výroby je řízena a garantovaná DLOUHODOBĚ VE SPOLEČNOSTI SVC GROUP, (SVC NÁCHOD, s.r.o. Vladimír Vitver SVC) normou ISO ČSN EN 9001:2009.


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace