GO KART - KARTING Aktuality

 
CHAMPIONS OF THE FUTURE na Třineckém STEEL RINGU.
Po premiéře Czech Kart Open vstoupili zkušebně i mezi převážně elitu z celého světa, opět s motorizací OKJ a Italským týmem Gamoto.
Že se jedná o něco extra co navštívilo Steel Ring, značí jen počet startujících – devadesát osm pilotů ve startovním poli třídy OK Junior. A i věkově dost zajímavé paradoxy Matyas 11 let a dva borci co byli před ním po dojezdu měli již vousy ....
Nedělali jsme si žádné ambice, brali jsme to jen jako tréninko závod, jak to máme v tomto roce pojaté. Přesto výrazné zlepšení. Za sucha se Matyas dostal již pod 53 a na vodě proti předcházejícímu víkendu zrychlil v obdobných podmínkách o 5 vteřin.
Maličko jsme doplatili na zařazení v kvalifikaci do silné skupiny, a tak i když zajel na nováčka slušnou kvalifikaci ( cca 53 nejrychlejší čas z 98 pilotů ) po zařazení do jízd byli piloti s horšími časy z kvaldy před ním. Byl ve skupině A tedy s výhodou startů do všechny Headů z venku… Netuším, kdo přišel na to, že to je výhodnější … ale tak to v motorsportu chodí, to jsou věci názoru…
Ale to je jedno, důležité jsou pro nás posbírané zkušenosti, které nutně potřebujeme po přechodu z malé káry a proč né hned mezi světovou elitou. Jasně viděl, že mu rychlost nechybí, ale že musí více roztáhnout ramena, nenechat se vytlačit z trati a být více tvrdý, agresivní a jít více do těla, jako při těchto závodech ti ostatní.
Matyasovi se OKJ zalíbilo a požádal ještě o jeden závod v České Republice, a tak pojedeme ještě před odjezdem do Itálie, kde závodíme v kategorii X30, vyzkoušet OKJ i do Chebu.
Poděkování za přípravu a nastavení podvozku týmu Gamoto, za přípravu motorů Machač motors a partneru SVC GROUP s.r.o
SVC Group s.r.o Vladimír Vitver Gamoto Kart Lucie Vitverová Krajčírová Champions of the future
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
SVC GROUP Promo akce pro podporu prodeje tažných zařízení.

Maty poprvé s velkýma klukama a holkama v mistrovské třídě OKJ. Tento rok je to pro nás již třetí příběh v nové kategorii, tedy spíše motorizaci. Tým Gamoto šlapal, jako by byl doma v Itálii a ne na Českém mistráku.
Změna hlavního servismena byla pro mě neočekávaná a řešení na rychlo velmi složité, ale po víkendu jsem s ohledem na vývoj a posun Matyase moc rád.
Tento rok je to jedna veliká mela, třída Mini, pak velká kára Iame x30, po třech závodech v Itálii další přechod v ČR do OKJ, zatím jen pro pár závodů, braných spíše jako trénink.
Na Itálii je do OKJ moc rokama mladý, tam mu ještě chybí rok, aby ji mohl jet. Asi není nic, co by nás zastavilo.
Minulý víkend je za námi a stany ČR opustili Třinecké depo a od rána ho plní stany Evropské a jejich kamiony.

Tým SVC GROUP
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Matyas Vitver a závod v Italském Lonatu s názvem Trofeo Andrea Margutti.
Půlroční příprava na vstup do třídy MINI padla za své, Matyas velice vyrostl a nebylo jiné zbytí než přechod do jiné třídy. Díky věku jsou trochu omezené možnosti, a tak padlo díky majiteli Gamota rozhodnutí - přechod do třídy X30 Junior tedy k dospěláckému podvozku. Maty provedl 3 testovací jízdy v nové káře kde je vše jinak a šli jsme do závodu. K tomu byli předepsané pneumatiky, které vyžadují speciální zacházení, aby začali fungovat.
Matyas s minimem zkušeností a hned v Itálii a v Lonátu jel za nás bohovsky….. zvládl tréninkové jízdy, kvalifikaci, vyřazovací rozjížďky a držel se kolem 11-13 místa… Prefinále, které rozhodovalo o postavení na startu do finále Matyas luxusně odstartovalprobojoval se až na 8 místo a jak říkal, že se zalekl, že jede s první osmičkou, pokazil nájezd a trochu ho pokopal obrubník, zakončily to hodiny a znamenalo to propad na poslední místo s obr dírou před sebou, tu zvládl sjet, předjet a alespoň dal lepší čas, než v kvalifikaci.  Start ve finále byl trošičku na nervičky, protože startoval z předposlední pozice, ale opět vyšel start a posunul se za 6 kol z 24 na 16 místo a jel dopředu. Bohužel k další cestě dopředu ho vyřadila porucha motoru a následné odstoupení. Zamrzelo to, ale to je prostě motorsport… a tak se těšíme do Cremony na další závodní týden.
Děkujeme všem co nás podporují.
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Mezinárodní Grande Finale - Easy 60 v Italské Francicorta.
Po soborní kvalifikaci a třech závodních jizdách, které určili startovní pozice pro nedělní Grande finale nejrychlejších jezdců A - skupiny. Maty nám udělal ohromnou radost s celkově druhého místa ze 49 startujicích pilotů na tomo setkaní mistrů. Umístnil se hned za Italským championem posledních dvou sezón..
???? Andrii Kruglyk
????Matyas Vladimír Vitver
Po zisku Českého mistrovství a Mezinárodního Moravský Pohár, přidáváme do sbírky a i pro Českou Republiku v sezoně 2022 další vyznamné ocenění.... Easykart Czech Republic
SPIRIT RACING a SVC-ko
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video Přehrát video
 
Mistrovství České Republiky a Pohár EASY 60 - Czech Kart Open
Matyas Vladimír Vitver ve své odjeté druhé sezoně v EASY 60 získal absolutní umístnění v obou nejvyšších pohárech jedoucích pod patronací ČR s EASY 60. JE TO PROSTĚ NAŠ BOREC A DŘÍČ …
- Mistrák končil posledním šestým závodem v Německém Wackersdorfu. Závod byl pro nás složitý a to hlavně v tom, abychom udrželi klidné hlavy jak na trati, tak i soubojem od Písku i mimo závodní trať. K čemuž nám vůbec nepomohl veliký problém, který přišel s mokrým setapu. Počasí si se všemi hrálo, byl prudký liják, oslizlo, ale i zasvitlo sluníčko a bylo sucho, jenže furt dokolečka, furt jinak…. V Superfinále, které Matyas vedl s obrovským náskokem ovlivnila veliká nehoda a tak si zajel asi 5 kol ve Slow fázi, první pozici neuhájil, ale i tak to Matymu vyšlo s nejrychlejším kolem v poslední rozjížďce a k 1 absolutnímu místu v Mistráku.
Po týdnu tedy přidal k Moravském Poháru i celkové 1 místo Mistrovství České Republiky EASY 60.
- Matyas v sezoně také získal nejvíce kvalifikačních pole position a i spoustu nejrychlejších kol v závodních jízdách a to i v posledním Wackersdorfu, a tak se můžeme se vztyčenou hlavou rozloučit s třídou EASY 60 v České Republice a přejít do nové třídy MINI 60, kterou jsme již i v roce 2022 intenzivně testovali. Easy pravděpodobně pojedeme ještě v sezoně 2023 v Itálii, ale v České Republice uvolníme následující rok místo pro nějakého Matyasova následovníka.
- Strašně děkujeme za vše týmu SPIRIT RACING a jeho majiteli Petru Černému, který je úžasný člověk snad úplně po všech stránkách – ale vlastně celá (stálá) rodina Spirit je top, boží ????????????!
Dále děkujeme všem soupeřům za spousty krásných tréninků, závodů, soubojů, či jen za pozávodní zábavu po depu a kamarádům za různá večerní koštování… ????????????
A pro ty, co nás neměli rádi… ti si jistě odechnou, že nás již konečně mají z krku ????????????????
Se Sebastianem a Lucinkou si děkovat nemusím, protože víme, co jsme tomu obětovali a dokázali, ale o tom až příště …
????????????????????
????
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Mistrovství České Republiky Czech Kart Open Vysoké Mýto
Po propadáku na Moravském poháru jsme nelenili a vše na nové káře z roku výroby 2022 vyměnili tedy od volantu, elektriky, nádrže, zapalování, karburátoru, Mychronů, až po endoskopickou kontrolu trubek rámu, zda tam něco není co by tam nemělo bejt….
K tomu se vyměnili kanystry a opět se zavedl i systém jako na vrchách, že se kára na noc zamyká.
Tréninky jsme jezdily na starých gumách z posledního závodu v Italii a i se základním nastavením, protože jsme neměli, až tolik času na testování dílů, i tak jsme jezdili bezpečně časy v rozmezí  52,4-52,8 Bohužel nás následně zaskočil přechod na nové pneumatiky, na kterých jsme se brutálně zhoršili.
Tak tedy k jízdám, při kvalifikaci prasklo kolínko od výfuku hned u válce a drželo tak nějak na půlku na svém místě cca 2 kola, pak již podfukovalo a bylo s výkonem káry hotovo a tím pádem bylo 6 místo ještě úspěch.  
První sobotní jízda: se vyznačovala složitostí, ale postup o dvě pozice dopředu na celkové P4 bez výpadku motoru v závodě signalizoval, že jsme na správné cestě a snad se vrátí rychlost ze začátku sezony.
Těšili jsme se na neděli, kdy mělo hodně pršet a mokrá trať maže výkony motokár a tak jsme měli šanci díky základnímu nastavení posunout se dopředu. Start vyšel nádherně a Matyas se posunul z 6 pozice na P1, kterou si s jedním z kolegů z tratě vyměňovali, ten ale bohužel již jako v písku neudržel nervy na uzdě, roztočil se těsně před námi a Matyas aby zabránil ráně, musel strhnout káru mimo trať a velikou oklikou se vrátil spět až na 15 pozici a začala jeho královská stíhací jízda na bodované pozice, kdy jeho časy byli o cca 0,7 s na kolo rychlejší než ostatní a probojoval se na krásné 4 místo celkově.
Super finále: protože jsme věděli, že na suchu z různých důvodů nemáme tu správnou rychlost, měl Maty za úkol neriskovat ztrátu celkového umístnění v šampionátu a jen dojet co nejlépe a hlavně před svím rivalem, což si pohlídal a přijel na krásném druhém místě celkově.
Další závod  Easy 60 máme v Německém Wackersdorfu, ale ještě předtím se nejdříve pokusíme najít v Třinci na Moravském Poháru ztracenou rychlost ze začátku sezony.
Poděkování mechanikům Ládikovi a Sebikovi a Petru Černému ze Spirit Racing.
Tým SVC Group  

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Moravský Pohár ve Vysokém Mýtě
Tento závod jsme chtěli hlavně pojat jako přípravný a testovací pro nadcházející víkend, protože se nám od minulého Vysokého Mýta objevovala stejná závada s nepochopitelným vynecháváním motoru, které nás zpomalovalo a rozhazovalo pilota, který místo závodění musel řešit věčně se opakující výpadky techniky.  
Na tomto základě místo uklidnění a přípravy na další podnik jsme jeli domů ještě více rozladěný nad tím jak Matymu kára nefunguje.
A ani nás neuklidňovalo to, že v celkovém pořadí jsme udrželi celkové vedení v EASY-60
Celkové umístnění na Moravském poháru ve Vysokém Mýtě.
První jízda P-8, druhá jízda P-2, třetí jízda P-9, celkové umístnění P-5 v tomto závodě.
Děkujeme  týmu SPIRIT, našemu majoritnímu partneru SVC GROUP, včetně všech partnerů a těm co nás podporují a fandí nám. Bez nich by to nefungovalo. 
SVC GROUP
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Mezinárodní Moravský pohár na trati v Brucku a variantě trati 3.
Do Brucku jsme přijeli v omezeném a jen rodinném složení, další část týmu si vybírala zaslouženou dovolenou.
Ve středu jsme přijeli testovat novou specifikaci trati, první překvapením byla cena za celodenní testování, 20 € na den s parkováním karavanu a elektrikou, záchodem a teplou vodou ve sprše po celej den…klobouček dolů.
Tréninky probíhali parádně a s Matym jsme si rodinou atmosféru super užívali. Maty dával velice rychlá kola s porovnáním s výsledky ze Slovenského mistráku a vše vypadalo na super víkend. V sobotu přišel i déšť, který jsme si přáli a konečně mohli na vodě potrénovat a né mít jen vodu, kdy o něco šlo.
V Sobotu si Matyas vyjel první místo v kvalifikaci a na tři nedělní závodní jízdy bylo vše nachystané.
Ale zase, jako již několikrát, nám do všeho zasáhla technika, mezi Warnapem a první závodní jízdou odešel startér s volnoběžkou, byli jsme rádi, že jsme 1 závodní jízdu vůbec stihli.
A po všechny 3 jízdy vše na stejno jako od Vysokého Mýta, Kára se zakucká, nejede, jako by jí někdo na dálku na chviličku dálkovým ovládačem vypnul, Maty se propadne v pořadí, pak se chytne a může se zase bojovat.
Tento závod si maty musel vydřít, když se v první závodní propadl i na 4 místo a musel si to zase vybojovat. I ta jízda proti silnému větru, který celou neděli foukal, byla složitá, dík prvnímu fleku musel proti větru dřít jak býk, aby mu to soupeři schovaní za ním nenatřeli, přes všechny starosti a nervy jsme si přivezli do tabulky plný počet bodů.
Pořadí:
1 Jízda P-1 
2 Jízda P-1
3 Jízda P-1     
Děkujeme profesionálnímu týmu SPIRIT, našim partnerům a všem co nás podporují a fandí nám.
SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
4 závod Czech Kart Open MČR - Písek 22-24.07 2022
Písek svět kartingu, kde se život zastavil v 70 letech s úplně úžasnou tratí nazývanou také jako Zelené peklo, kde motokáry a závodníci dostávají hodně zabrat, ale je to super a boží.
Tento rok to bylo i zelené peklo v depu ve stylu neposečené trávy a pod. s neuvěřitelně imunními komáry. To je opravdu 5ti denní peklo, jak pro malé závodníky (kdo má děti 7-15, tak chápe, že to takto opravdu nejde),  nemáte šanci je před tím ochránit, tak i pro doprovod.    
Ale k závodu na který jsme přicestovali ve středu ráno z Italie. Nastavení se nám dařilo a Maty udržoval rychlost s ostatními v TOP-5, a tak jsme se těšili na Kvalifikaci a 3 závodní jízdy.
Kvalifikaci Matyas zvládl na 2 místě a tak 1 řada byla super.
Do závodu promluvilo jak počasí, tak trucující technika, která si od Vysokého Mýta dělá co chce a do závodu musíme použít nějaké náhradní řešení, ale nejsme jediní, jak sleduji v depu, koho to trápí, všechny a ne a ne přijít co to dělá. Maty se s tím ale popral statečně. Škoda jen poslední jízdy…Tak chytrý kontakt od konkurenta v předposledním kole v pravé zatáčce předním nárazníkem do pravého zadního kola, následek lehké přetočení a propad z prvního místa na místo 3.
A tak tedy umístnění:
První jízda P-4
Druhá jízda P-1
Finálová jízda P-3
Děkujeme týmu SPIRIT za profesionální zázemí, partnerům a všem co nás podporují a fandí.
SVC GROUP
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Dne 17.7. jsme se zúčastnili 4 závodu Italského mistrovství EASYKART Trophy v ALA.
Italský mistrovství bereme hlavně pro naučení a aby jak pilot, tak mi získali zkušenosti. Sice říkáme škola, ale již jsou ambice větší než na začátku sezony.
ALA je nádherná trať hlavně profilem, situovaná na šikmé ploše s technickými výjezdy do kopce, tedy pro naučení top.
Tréninky jsme laborovali jak s nastavením, tak s hlavou pilota. Maty si prožil i veliký crash, když to v 85 km poslal ven, až mu praskl žeberní chránič. Obrazil si žebra a na zadku má super jelito, ale v závodě se pokračovalo.
Měřené jízdy a kvalifikace se nám vcelku povedly, a tak jsme do první závodní jízdy startovali z 3 řady   na 6 pozici.
Bohužel po Matyho naivním startu se dostal do tlačenice, kde se dva soupeři srazili a Maty neměl kudy projet, a tak to musel strhnout mimo trať, kam ho následoval ještě další soupeř, takže při přetočení rána zezadu do retardéru a zepředu ji dostal od další káry a než se vrátil jel na poslední s velkou ztrátou, nakonec to byla předposlední pozice.

Do Super finále tedy nastoupil na 18 místě z 31 závodníků. Super finále byla od všech závodníků super jízda a zábava. Nikdo si nic nedaroval a všichni jeli tvrdě na maximum, prostě tak jak se má závodit.
Maty se po startu probojoval na 11 místo a pak i až na 9 místo, ale malé zkušenosti a také to, že jsme ho nutili jezdil v ČR jinak a v Itálii jinak, aby nebyli blbý kecy, protože na začátku sezóny od pár lidí byly, tak doplatil na to, že začátek jel jako v ČR, a tak mu to vrátili ale i tak to bylo nakonec celkově 14 místo což je pro nás s tím, jak to vypadalo po 1 jízdě OK výsledek.
Děkujeme SPIRIT RACING za zázemí a profesionální technickou pomoc, partnerům za podporu.
V pondělí jsme ještě v Lonatu otestovali novou MINI techniku, následoval rychlí přejezd do Pivovaru na Zvíkov na prohlídku a ve středu přejezd do Písku na další mistrák České Republiky.
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Easy kart 60 Vysoké Mýto, 3 podnik mezinárodního mistrovství Czech Kart Open - MČR a PAČR v kartingu.
Vysoké Mýto máme poblíž své domoviny a tak jsme jej brali jako domácí závod.  Maty minulý rok začal jezdit třídu EASY 60. Pro rok 2022 přestoupil do profesionálního týmu SPIRIT RACING s.r.o. kde Matyas sbírá zkušenosti v Kartingu.
  • Testování před závodem nám ukázalo, že máme rychlost, Maty se s tratí i s nastavením motokáry zžil a vše nasvědčovalo, že máme na to prát se o mety nejvyšší.
  • Kvalifikace proběhla velice dobře, Matymu se podařilo po třetí v řadě vyhrát a těšili jsme se na závod.
  • 1 závodní jízda bylo malé zaškobrtnutí na startu, které jsme podcenili, mysleli jsme si že Matyas ulil motor z důvodu požadavku pořadatelů pomalého najíždění na start.  A tak jsme tomu nevěnovali pozornost. Maty se propadl po startu na P-6, ale stíhací jízdou si vzal zpět P-1.
  • 2 závodní jízda, kde se opakoval stejný problém na startu, po vynechání – výpadku motoru na určitých otáčkách se propadl až na P-11. Velikou stíhací jízdou se ale propracoval na krásné P-5.
  • 3 jízda Super finále: Přišli jsme na problém v elektronice, který jsme odstranili a tak Maty odstartoval v pohodě a vzal si zpět první pozici. Jízdu neměl jednoduchou, po dvou stíhacích jízdách byly pneumatiky již na kaši a brutálně mu to klouzalo. Nakonec z toho bylo celkově 1 místo v Českém mezinárodním Mistráku a Maty si upevnil pozici v celkové klasifikaci na prvním místě.
Poděkování všem, co nám pomáhají, týmu Spirit Racing, SVC GROUP a hromadě dalších lidiček. Také fotografům, hlavně holky Birelky a J. Rovný.
Další závod nás čeká ….. Mezinárodní Moravský pohár v Třinci 1-3.7.2022 na Třineckém Steel Ringu.
Tým SVC  
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
7 Laghi Kart – Castelletto EASY 60 16-19.06.2022
Italský Šampionát EASY Trophy bereme pro učení – jako velkou školu – a to jak pro pilota tak jeho osobního doprovodu a pro přípravu na nadcházející sezonu 2022.
A tak Maty vyměnil sám od sebe školu v přírodě za již 3 závodní víkend v Italii a je pravda, že pokud chceš vědět, jak na tom jsi s výkonností Easy 60, musíš jet do Italie.
A tak jsme pod náčelníkem týmu SPIRIT Racing s.r.o. Petrem Černým vyrazili na 1 100 km dlouhou cestu do Itálie hned na další víkend po Rakouském Brucku s náhradou školy v přírodě a poznáváním Gardy pro přírodovědu a dvou denní odpočinek.
Pro tým a Matyase to byla zase veliká škola. Maty nás nabažil uspokojením ve čtvrtečních trénincích, kdy byl sakra rychlej a to i v porovnání s konkurencí.
Pak ale přišla pro všechny veliká škola…  šílené parno kolem 40 stupňů a v té chvíli šachy jak nastavit motor aby odjel z depa… jak nastavit karu… geometrii... tlaky na tak nagumovanou trať… na tom jsme nikdy nejeli a neumíme to….
Maty zabral a vozil nám z každé rozjížďky data, informace a začali jsme to trošku chápat. Na sobotu jsme tedy mohli zvolnit a nechat jej také lehce odpočinout, protože v pátek po poslední jízdě toho měl brutálně dost.

Účast 34 pilotů z toho 3 z ČR.
V Itálii se vše jelo v jeden den a to v neděli ráno – 1 Warm up – 8.10 hod,  Kvalifikace – 9.55 pak 1 Závodní jízda sprint – 11:40 a 2 Závodní jízda finále – 14:30….
Kvalifikaci zajel Matyas na P-11 tedy pro tento víkend ve svém nejlepším čase a to 56,166 kdy mu na prvního chybělo 0,638 sec, ale na třetí místo již jen 0,232 sec.
První závodní jízda – Maty pěkně odstartoval a v průběhu druhého kola byl již na P-7, ale jako v Jesolu a Pompose vybral kalich hořkosti, když se těsně před ním roztočili dva Italové (klasika z jednoho týmu)
Maty to musel strhnout a při vyhýbacím manévru dostal ještě ránu zezadu a otočili ho do proti směru… a tak mu celé pole zase ujelo a musel stahovat….
Ale dojel ještě na 27 místě, tím jsme byli do druhé závodní finálové jízdy posunuti z předních řad v kterých jsme po klasifikaci byli až hooodně dozadu. 

Matyho i tým to hodně mrzelo, tolik dobře odvedené práce a takový scénář do finále vinou někoho jiného a již po 3…
Pak jsme si řekli, co nás nezabije, nás posílí a že se jim pokusíme nakopat pr… a tak Maty i udělal a ve Finále bral celkově z 34 pilotů P-11, což bylo po tom všem, čím si prošel, super umístnění a tým odjížděl z Italie spokojený.

Muselo se spěchat, je potřeba udělat servis jak motorů, tak zrevidovat káru, protože již ve  čtvrtek 23.6.2022 se zas přesouváme na Český Mistrák do Vysokého Mýta.
Poděkovaní Spirit Racing teamu - Petr Černý,  SVC GROUP s.r.o. a všem co nám fandí.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Bruck a Mezinárodní závody Moravského Poháru dne 3.-5.6.2022
Pilot Matyas Vitver jedoucí za tým SPIRIT RACING a mentora SVC Group se zúčastnil závodu v Rakouském Brucku ve třídě EASY 60.
Tým bere každý závod zodpovědně a Matyas si v týdnu udělal všechny zkoušky ve škole a tak jsme mohli pokračovat v trendu tréninku od čtvrtka na tratích, které neznáme na víkendové závody.
Princip byl stejný v Moravském Poháru jedeme dvě třídy EASY 60 a MINI 60, je to sice na pilota náročné, ale na to se celou zimu připravoval.
MINI 60 - dopadlo to jako závody před… prostě nepochopitelné, začne nám to po 3-4 kolech kuckat a nejede dopředu. A tak jako již 2 závody předtím jsme jí museli stáhnout ze závodu a musíme hledat jiné řešení.
EASY 60 – Matymu trať sedla a již v pátek nám dal čas 58.115, což ukazovalo s porovnáním jiného českého týmu, který jel na této trati o víkend dříve na slovenských závodech, že máme o více jak 1 vteřku větší rychlost na kolo.
Je pravda, že nebylo tak nagumováno ale zajímavé porovnání to bylo ….

Kvalifikace – to byl problém a kontakt ... dá se říci dokola pořád stejný pacient.
Když do vás narval zezadu, při startování káry před vyjetím z boxu, kdy má pilot jednu ruku na startéru a druhou na filtru, aby to v tom teplu chytlo, najede soupeř… dostanete zezadu takovou mordu, že se vám přestane točit osa????
A chybí i slušnost říci alespoň sóóóry… a ještě následně brečí u sportovních komisařů, že by měli nějak citlivě řešit, že mají spadlý nárazník z rány při výjezdu, aby jim neodebírali jedno nejrychlejší kolo??? Jjj trošku mi již připomínají TOTO a jeho Lulu z F1…
Nakonec se Matymu podařilo o chlup kvalifikaci před Filipem vyhrát, ale nepokořit čas pod 0,59…. se nikomu nepovedlo.
Na závodní jízdu, jsme museli po té ráně srovnat rám a znova uložit osu, aby měl Maty techniku na závodní jízdy a následně na Super finále nachystanou a v pořádku.
Maty s opravenou technikou v závodních jízdách dal třikrát první místo a jako jediný jel pod 0,58,6 potvrdil si tak celkové vedení v mezinárodním Mistrovství Moravského Poháru.
Další závod bude na krásné trati v Třinci, ale mezitím nás čeká ještě jeden závod v Italském EASY Trophy na trati v Castellettu a Mistrovství ČR Czech Kart Open ve Vysokém Mýtě.
Poděkovaní Spirit Racing teamu, SVC GROUP Teamu, Moravský Pohár, za super záběry od Holkek Birelek a Jakub Rovný
Tým SVC GROUP
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Czech Kart Open - MČR a PAČR v kartingu Matyas Vitver - SPIRIT Racing a SVC GROUP - 20.05 - 22.05.  2022
Druhý závod prestižním mistrovství ČR na Steel Ringu v  Třinci

jen krádce slovy pilota Matyase Vitvera
Na Ring jsem jel s tím, že chci napravit sice to co jsem nepochopil na prvním závodě, a to je vyloučení za žluto vlajka v Chebu, kterou jsem opravdu neviděl a co jsem viděl bylo objíždění okolisty, přišlo mi to nefér, a tak chci v Třinci zabrat.
A jak řekl, tak udělal a jak říkal suprově si to užil.
Umístněný hovoří samo za sebe, a tak to nebudeme dál rozebírat a gratulujeme i k tomu že se do dalšího závodu podrží P-1 v celkovém hodnocení Českého šampionátu
Kvalifikace          P-1
1 závodní jízda  P-1
2 Závodní jízda  P-1
Super Finále      P-1

Další závod nás čeká pro nás na neznámé trati v Rakouském Bruku
Za tým SVC GROUP


 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
To je nejlepší když, fota vydají za obsáhlou tiskovku. Moravský pohár Slovakia Ring a co vše se může za 11 let přihodit.
Měřený trénink P-1
1 jízda P-1
2 jízda P-1 +5 sek. pentle = P-3
3 jízda P-1
Na Sovakia Ring to byl také poslední závod na okruzích MMČR, kde jsme získali titul Mistra České republiky. 11 startů 11 vítězství.
Maty se narodil 11.11.2011. Po 11 letech nám to malé zvíře darovalo to nejlepší co mohl...
Poděkování všem, hlavně SVC Group, Spirit, Lucince, Sebíkoj, Petr Černý Holkám Birelkám  všem co nám pomáhají...
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Czech Kart Open - MČR a PAČR v kartingu Cheb. Matyas Vitver - SPIRIT Racing a SVC GROUP - 21. - 24.04.2022

První závod r. 2022 na prestižním mistrovství ČR v Cheb Aréně. 
Před závodem jsme byli všichni velice nervózní, bylo to poprvé co jsme se měli porovnat s ČR špičkou při závodě motokár ve třídě EASY 60 a MINI 60.
Po rychlém přejezdu z Italského Jesolla jsme museli team rozdělit, část jela na školení pilotů do Prahy, druhá část opravovala po Jesolu techniku a třetí se věnovala pracovním povinnostem.    
Ve čtvrtek začal trénink a nastavování káry pro víkendové klání, to se skládá z: pátek oficiální tréninky, sobota 2x měřený trénink, 1x kvalifikace a první závodní jízda. Neděle 1x Warm up druhá závodní jízda a na konec je Super finále.
Maty to vzal od podlahy a udělal nám v pátek i v sobotu radost od měřených tréninků až po 1 závodní jízdu, vše vyhrál.
dále musím vyzdvihnou slova od hlavního sportovního traťáka, že za 17 let neviděl souboj o první a druhé místo, co předvedl Matyas s Filipem Planetou v první závodní jízdě, kdy se kluci několikrát za kolo, celou závodní jízdu, prohodili, přesto byli souboje totálně čisté bez záludného vystrkávání, BLOKOVÁNÍ vybržďování ( což také někteří zkouší ) či jiných manévrů.   

Za mě bylo úžasné, jak si kluci po tom nervy drásajícím souboji pro nás tatínky ( i maminky na tribuně ) krásně za jízdy po projetí cílem najeli k sobě a sportovně si plácli.
Neděle byla o jiném počasí, zima a mraky vody….. Protože jsme od začátku sezony neměli kde potrénovat vodu i když ji maty umí,  byla domluvená do druhé závodní Matymu strategie, jeď opatrně aby jsi se netočil a nešel ven, pokus se dojet do 5 místa a budeme mít super pozici do Super finále za násobené body… Maty to vzal až moc doslova a jel fakt pomalu, ale nevypadl z trati jako skoro celý zbytek pole, kdy se některé káry tahaly i několikrát a dojel na pro nás super 3 místě a udržel si tak první pozici pro start v Super Finale…. 
Super Finále ani nevím jak popsat, byl snad jediný, který nebyl v hodinách či mimo trať, nikoho nenaboural, vyhnul se všem okolistům a přesto se neustále bojovalo ve třech o první místo. Dva protihráči se vzájemně v cca 4 kole předjeli na žluté a tak byli OF…
Bohužel si na žlutou naběhl i Matyas, když mu nejdříve okolista překřížil cestu v rychlé stopě, na což stihl zareagovat a vyhnul se mu, ale místo zastavení za okolistou a čekání, zda to rozjede ( díky žluté ) jej předjel a šli jsme také ven. Po zhlédnutí videa jsem zjistil ještě jeden úplně stejný  jeho podobný prohřešek za stanovištěm 6.

A tak nakonec rychlá trojka, která jela jinak hlavou, netočila se, nevyjela z trati, nemusela přijmout technickou pomoc, bojovala až do konce… dostala diskvalifikaci a do čela závodu se dostali ti, co využívali technickou pomoc a i třeba několikrát je natahovali zpátky na trať,  jak jsme viděli tak některé i několikrát za kolo což mi dává na zamyšlenou zda to je podstata závodění.  Nebudeme si namlouvat že nám to již přišlo kvůli klukům, kteří si fakt mákli a výchovně to bylo spíš kontraproduktivní, dost líto, ale takový je motorsport. 

Závodil jsem v Mistrovství Evropy cca 15 let a mohu říci, že nelze toto nijak řešit. Snažil jsem se to Matymu vysvětlit, bohužel mě je 50+ a nevím jak klukovi 10+ vysvětlit co sám nechápu.  
Není možné v těchto podmínkách, kdy se ty děcka dík dešti musejí daleko víc soustředit na jízdu a na to, co vidí, mávat žlutou mimo stanoviště… okolista co má dostat modrou, má dostat modrou a né ten rychlí žlutou… 
Jak to má udělat, když mávají žlutou a na trati je tak pomalá kára co vytlačili z příkopu… jak má jít na brzdy, aby takového jezdce nepředjel, aby to bylo bezpečné, aby dík tomu nešel také ven a také aby mu kára nechcípla….
Omlouvám se, ale to ani já nevím, nevím jak bych zareagoval já, jediné co mě napadá je zrušit technickou pomoc v režimu Race, stejně jako to je v Itálii, pokud se neudržíš na závodní trati a neumíš se vlastní silou vrátit, jsi OF. 

Od toho jsou školní 50 a né již 60 kde to je o něčem jiném …    
Velice smekáme před výkonem traťových maršálů, co co oni tam dávali je neuvěřitelné, jsou to velký profíci.  
Tým SVC Group
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Easy Kart 60 Italie Matyas Vitver Pomposa Italie 14.04.2022
 Omlouváme se článek připravuje ---- jjj tak nějak nestíháme... 
tým SVC GROUP 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Tým SVC RACING VITVER se v roce 2022 rozhodl pro těsnější spolupráci pod týmem SPIRIT RACING a rozvoj schopností pilota Matyase Vitvera při účasti na vybraných závodech v Italském a Českém šampionátu EASY 60 a zároveň pro testovací sezonu v MINI 60.
Na tomto základě jsme přenesli intenzivní vnitřní zimní přípravu do testovacích dní s následným prvním závodem 16.-27.3. v Italském Jesolu.
Tréninkový víkend se nám vcelku vedl dobře, zkoušeli jsme celkem 2 EASY 60 a jednu MINI 60. Dá se říci, že jme setup pro Easy našli vcelku rychle a časy kolem 0,53,5 v prvním víkendu byli více než uspokojivé …
Od pondělí jsme se zaměřili na sestavy motorů a podvozku, které Matymu nejvíce vyhovovali, dále si Maty ve volnech zkoušel MINI 60 a když poprvé s minďou, jak jí říkáme, přijel z trati, měl pusu od ucha k uchu…
Následně se k tréninku přidal další kolega teamu Nikolas Lacko a kluci si na trati super pomáhali a hledali kde se zlepšit.
Vše bylo celý týden v superlativech, než to do nás v páteční ranní tréninkové jízdě, když byli na trati jen tři jezdci, nakouřila na Hemiltona při výjezdu na cílovou rovinku nesmyslně 199, Matyas šel ven do kačírku v rychlosti 70 km a nepěkně to schytal do těla…
Měli jsme dost práce na EASY, a tak jsme ho do další rozjížďky pustili s MINI, bohužel z té nám přijel po 5 kolech, že se mu špatně dýchá…. Došel jen do obytky a tam strávil na toaletě a v posteli nad kbelíkem zbytek pátečního dne a skoro celou sobotu. Nejdříve jsme si mysleli, že má jen střevní potíže, ale po důkladné prohlídce a zjištění, že mu praskl žeberák na dvou místech jsme pochopili, že se má věc jinak….
Přesto nám pochroumaný a zesláblý Maty v sobotu navečír dvě rozjížďky dal, aby se dala nastavit kára na nedělní kvalifikaci a závodní jízdy.
  • Kvalifikace - byla zajímavá, ale nějak se nedařila, na samý konec nám Matyas udělal velikánskou radost a dojel si v 1 skupině pro 3 místo s časem 53,162 čímž i po celý víkend stanovil nejrychlejší čas ČR závodníka.
  • 1 závodní Sprint - startovali jsme z druhé řady venkovní strany, bohužel Easy 60 byli první, kdo startovali závodní jízdy s letmým startem a v Itálii traťáci starty nebrzdí tak, jako v ČR a Maty si je nechal maličko do první zatáčky ujet a hned přišla další Hemilton rána….  hodiny a výlet do kačírku, Maty se zapojil až na celkový konec startovního pole a ještě o kousek dál, celá skupinka mu ujela, ale nevzdával to, šlápl do plynu, chvilku si jel svůj vlastní závod a pak se snažil probojovat alespoň o pár jezdců dopředu. Což se i povedlo a jasně postoupil do výběru Finálové jízdy a i vcelku na dobré pozici - start z 13 místa z celkových 38 jezdců v jeho třídě.
  • 2 závodní Finále - Maty si již start pohlídal a dokonce se posunul na P8, ale je tam zas to ale... těsně před ním se roztočili po kontaktu dva závodníci a Maty s tím již neměl co dělat, než jen strhnout, zašlápnout a čekat, jak to dopadne a dopadlo, rána jak z děla, spadlý nárazník, ohnutá kára a spojovačka a to hned v druhém kole. Odfouknul si a pokračoval dál, přední nárazník se dřel o zem, kára vybrovala... Přesto bylo vidět, že se snaží probojovat dopředu, ale také že ho tělo z tohoto víkendu již moc bolí. Nějakou tu káru i ještě předjel, nějaká to dala zas jemu, přesto ten vrak dovezl do cíle a myslím, že se . I když 14ti denní snažení přišlo vniveč, zkušenosti opět nezapomenutelné, ale i toto je, jak se říká, motorsport...
13.4.2022 se vydáváme na druhý závod a sbírání zkušeností do Italské Pomposy. S pilotem jsme probrali, že pokud nechce být otloukánek, musí se chovat více agresivněji a budeme doufat, že se štěstíčko přikloní jednou třeba i k nám.
Poděkování: SVC GROUP s.r.o., SPIRIT RACING, LAPOS, TRAFIC oN, VANČÍK Motorsport, JOKA, LSC - Brázdil.  

Autor: SVC Racing Vitver                      
 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Grand Finále EASY Go Kart v našem případě v třídě EASY 60 ve městě Castelletto a trati nazývané 7 Jezer.
Je to pro nás jako nováčky v EASY 60 naše první akce takového rozsahu, ale zase se nám hodilo, že jsme si na této trati již dali v tomto roce jeden závod, a tak nám trať nebyla úplně cizí.
Od čtvrtka jsme nacvičovali naší slabší stránku a tou jsou  Kvalifikace, né snad, že by Matyasovi chyběla rychlost, dle měřených časů ukazoval, že patří do top 13, ale v Kvaldě ho vždy sváže tréma a jak moc chce, tak to je k horšímu a jezdívali jsme časy o cca 1 vteřku pomalejší. Tomu to jsme se již snad konečně vyvarovali.
Ale bohužel přišlo něco nového. V Itálii platí, že u pilota nesmí být technik a že si pilot musí nastartovat káru sám a vyjet na trať, případně využít pomoc jen od startujícího technika z řad pořadatelů a ten o tomto víkendu měl permanentní manžáre a vždy, když byl problém, tak nebyl na svém místě.
Matymu nešla do Kvaldy nastartovat kára a stihl jen dvě kvalifikační kola, která i na to, že nebyl nahřátý stačili na 13 příčku do rozjížďkových jízd v nejsilnější mezinárodní konkurenci a v týmu veliká spokojenost. Jenomže dík nervičkám pilota s startováním do Kvaldy nás tento problém provázel již každou závodní rozjížďku, a tak pro tým bylo vlastně již vítězství, pokud nám pilot vyjel již z boxu….  A třeba startoval již se ztrátou čtvrt kola  po odstartování a podobně…
Ale nakonec výsledky super:  1 jízda P14,   2jízda P12,  3 jízda P0 ( disc na poslední flek za pomoc s nastartováním káry )…  
Nakonec přišla ještě pentle za cizí pomoc v Boxu s nastartováním káry, a tak se o své místo v Grand finále musel poprat ve finále B. V tomto finále dostal naordinováno, aby to vzal od podlahy a pokusil se vyhrát, že nemáme vlastně co ztratit a pokud by vylítl, tak aby dojel do 5 místa, které zaručovalo start z poslední pozice do A Finále.
Maty jel fantasticky a i závod několik kol vedl a dojel následně 2, ale s nejrychlejším kolem v závodě. Bohužel se ještě musíme naučit to, co Italové dávají luxusně z ničeho nic ve stopě přibrzdí a následek je sundaný nárazník a podobně, Raďa ( kolega z ČR týmu ) ještě zareagoval, ale Maty ne a bylo z toho Ráďovo hodinaření a u Matyho +5 vteřin pentle, a tak propad z 2 místa na 4, ale dík rychlosti jasný postup do A finále a naštěstí i pro Raďu, který dojel 5.
Do super finále jsme tedy šly s předposlední 34 pozice a ještě zevnitř, tedy nic moc s Matym jsem se dohodli, že si je nechá malinko odjed, aby ho tam nikdo nesevřel a pokud se potlučou v prvních 4 zatáčkách aby ho nesundali a pak že se nemá otáčet a letět do předu jak to půjde, že se nemůže za nikým vozit a že z 34 nemáme co vykouzlit…..  Nakonec to byla jedna z nejhezčích jízd, Maty čaroval jak blázen a 19 místo celkově ??, to nikdo ani ve snu nečekal… 1 rok v Easy 60, poprvé na Grand finále v Itálii v silné konkurenci 40ti kár…..19!!! JO!!!
Co dodat, celá naše prémiová sezona v 60 byla pro tým fantastická, bylo v ní vše od flustrace a myšlenek že bude dělat balet s Harapesem či že budeme všichni chodit na flétnu až po P2 a bednu v závodě . Veliká škola pro mechaniky, vedení týmu, partnera…. Je co hodnotit a máme i představu co a jak zdokonalit, doučit od řádů po závěrečnou finišovou šachovnici v následující sezoně.
Tím to bych chtěl za SVC RACING VITVER moc poděkovat za pomoc v sezoně, která se nám dostávala od pana a paní Kališových, Petru Černému a vlastně všem ze stanu SPIRIT, který nás vzal v půlce sezony pod ochranná křídla a i těm bezejmenným s kterými jsme si v sezoně vzájemně pomáhali.
Pro rok 2022 si chceme posunout cíle, pokud nepřijde silný partner, který by měl jiné zájmy, zůstáváme v EASY 60 a u toho budeme testovat BIREL MINI 60 a šampionáty jsou také dané EASY 60 Český a Italský mistrák. Při případném vzájemném krytí závodu dostává přednost Italský Mistrák. 
Tým SVC RACING VITVER 

 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video

Publikováno 10.10.2021

 
SVC RACING na Slovakiaringu - Moravský pohár.
Další pokračování závodů Moravského poháru se jelo na krásné Slovenské trati Slovakiaring  11-12.09.2021. Tomuto závodu dal team přednost před Italským závodem aby měl klid na trénování a zkoušení si nových situací na trati a také jako nostalgickou vzpomínku na to, kdy tady získal titul Mistra české republiky na okruzích přesně před 10 lety.  
Náš team se dostavil na Slovakiaring již na čtvrteční trénování, ale bohužel z něho nic nebylo, protože Matyas se nám tam ráno probudil se skleněnými kukadly, nemohl pořádně dýchat, bolelo ho v krku a frkal a frkal ( test měl negativní - následek návštěvy bazénu se školou den před odjezdem, který je ledový jak blázen), a tak akorát zajel nový motor a testování bylo zrušeno a na další dny omezeno jak jen to šlo. Pokud pilot nemůže pod přilbou dýchat je to velký problém který nás provázel celí víkend a velice smekáme před Matym jak se k tomu postavil.
Pokud jsme mohli jet tak jsme jeli a dle nás a časů dobře a těšili jsme se na kvalifikaci a závodní jízdy. Bohužel kvalifikace pro nás nedopadla nejlépe, když se Maty pokoušel předjet kolegu, aby mohl dát kvalifikační kolo, dostal kolega smyk a Maty s nim skončil mimo trať a na nachystání rychlého  kola nám nezbyl čas, a tak na nás zbyla až P8 a žádné srovnání s konkurencí jestli mám kára jede.
Samotný závod a každá jízda byla poznamenána nějakým ťukancem, kterému jsme se nevyhnuli ani my, a tak jen krádce ... 1 závodní jízda z 8 místa na startu, zdržením se u ranky dvou kolegů před námi s úžasnou stíhačkou na P4 místo. V druhé závodní ze 4 místa na startu na P6 a v poslední jízdě asi předposlední po tom, co byl Matyas soupeřem vytláčen z trati a když nezbylo nic jiného než ubrat aby neskončil mimo trať, tak ho za přední nárazník otočil, při tomto manévru dostal ještě jednu tečku ze zadu a bylo po závodě a závodním víkendu. Soupeři odfrnkli a Matyas po tom, co se mu podařilo znovu nastartovat, si zajel alespoň svůj závod, soupeři nesoupeři, nic nevzdal a jel jak drak až do finishe.
I to k závodům patří jak říkáme to je motorsport motosport a je to v naší učící se sezoně pro nás dobře, protože se také učíme, jak se má jezdit, stopa, nájezdy, zablokování na výjezdu na měřák, politikaření u komisařů a podobně, velice dobrá zkušenost a škola pro další sezóny.  
Jako tým se musíme také podívat na to, proč nám v 2 závodní jízdě začali soupeři se kterýma jsme drželi krok, tak brutálně ujíždět.
Jinak jsme si Slovakiaring moc a moc užili a těšíme se na další závod MČR ob jeden víkend pak na závody do Itálie a spřádání plánů na další sezonu.
Tým SVC GROUP

 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
O víkendu 20.-22.8. jsme se účastnili dalšího již 5 závodu MČR na super trati v Písku.
Tato trať je přirovnávána k německému motoristickému okruhu Nürburgring. Její délka je 1 250 m. Rovinky, klopené zatáčky, kopečky nahoru, pády dolů, skákačky v šikaně…
Na této trati jel Matyas teprve po třetí, jednou minulý rok na tréninku, jednou na loňském MČR, obojí ale ještě ve třídě Školní 50 a po třetí rok na to poprvé na této trati ve třídě Easy 60. A opět se nám prokázalo, že náš pilot je takový malý vodník, který je nadšený, když je vyhlášený mokrý závod. S Easy 60 Matymu trať neskutečně sedla již od prvního tréninku, ty byly všechny za sucha.
V sobotu se opět projevila nervozita a zodpovědnost která provází našeho pilota a jeli jsme o cca 05 vteřiny pomaleji než měřený trénink, přesto jsme si v kvalifikaci vybojovali 11 místo na roštu do první a druhé závodní jízdy, které nám zůstalo i do superfinále.
- V první závodní jízdě, která se klasicky odjela s kvalifikací již v sobotu, se Matyas po ne příliš povedeném startu, kde ztratil nějaké pozice, probojoval zpět na své 11.
- Nedělní ranní trénink byl pro naši třídu již tak trošku v závodním režimu…minimálně v tom, kdo rychleji přezuje na mokré …káry byly již s piloty připravené na start, když přišla obrovská průtrž a všichni mechanici začali kmitat…piloti z kár, káry na vozíky a rychle poklusem do stanu pro mokré pneu a ještě rychleji zpět, ať se stihne zajet alespoň nějaké kolo. My jich stihli pouze 5, ale se svým nej časem 57.554 na kolo nám Maty opět dokázal, že má vodu rád a hlavně, že ji suprově dává.
Byl to 5 nej čas této jízdy, kdy nám na první chybělo 0.344. No krásně nás zas namlsal. J Bohužel pro nás se 2 závodní jízda jela již pouze na oslizlu, takže to nehorázně klouzalo. I tak super, bojovalo se, hodinařilo se třeba i 5x za jízdu. Po startu se již v první šikaně objevil Matyas z 11 místa na 6 a ještě v prvním kole se dostal na neuvěřitelné 3 místo avšak jak rychle se tam dostal, tak rychle propadl, brzda byla silnější, motokára zahodinařila a Maty skončil na obrubáku ze kterého nemohl sám vyjet, vypuštěn byl traťáky až do bezpečné trati a to až na konec závodního roštu na 21 místo, za ním jeli již pouze 2 motokáry. Ale tyto hodiny byly první a poslední. Z toho malého kluka se stal bojovník a předjížděl a předjížděl…probojoval se přes 10 motokár a finišovou vlajku projížděl na svém osudovém 11 místě.
Při obědové pauze mezi druhou závodní a superfinále přišel Matyas nešťastný s infem, že byl zrušen mokrý závod. J Podpořili jsme ho, že jede dobře a ať je v pohodě a do superfinále jsme dík prozatímním hezkým jízdám šli namotivovaní. Start mohl být lepší, ale taky horší že… J Ne, nemůžeme říct ani ň…na tyhle závody se už dá opravdu koukat. Dá se říci, že většinu jízdy bojoval z 11 na 7 místě, což mu bylo osudové. Při pokusu poposunout se na 6 místo využil třetí soupeř situaci boje dvou závodníků před ním a vyšlo mu to….hold jak se říká: nedáš, dostaneš…místo posunu na 6 jsme se dostali na 8, ovšem krásné místo a na tom jsme také dojeli do cíle. Nedovedete si představit ten úžasný pocit, když vám to mladě přijede po jízdě takhle spokojené, nadšené, plné adrenalinu s vědomím, že dal jezdce, kteří jezdí i třeba již 5 let.
Celý tým je po tomto víkendu moc spokojený a Matyas Vladimír Vitver má svou novou nejoblíbenější trať. Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému !
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová 
 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Jedna trať dva víkendy za sebou…jeden pilot, jedna kára, ale vše úplně jinak…
První víkend na Steel Ringu v Třinci se jel Moravský Pohár v němž nefiguruje tolik pilotů, jako při MČR, ale když bychom to porovnali s předešlým Moravákem na Slovensku nebo v Německu, tak na Steel Ringu byla konkurence větší i početnější… Oba víkendy se jelo na rychlejší konfiguraci této bezkonkurenční trati. Zázemí a lidičky tam…no koment, vše jako vždy na jedničku!
Pár písmenek k závodu Moravského Poháru, pilotovi a těm splašeným trubkám. J Na Steel Ringu má Matyas Vitver natrénováno asi nejvíce, jen se změnami v té konfiguraci trati a se změnou motokáry kdy letos jedeme již ve třídě Easy 60 a trénovali jsme tam více v loňském roce ještě se Školní 50… Při tréninkách se nám nedařilo ani na pilotovi, ani na káře poskočit o větší kus na časech v před a byli jsme z toho víceméně trošku otrávení, ale závodní jízdy nám zas nahrnuli krev do žil. Ožila kára, ožil pilot…nebo se možná vzpamatoval v té spršce, kterou v první závodní hned po startu dostal. Ač i místní tvrdili, že se tato jízda stihne odjet za sucha, nestihla, pršet začalo snad ještě v zaváděcím kole a po startu už to byl vyloženě slejvák. Na jednu stranu jsme se už modlili, aby je stáhli, že za těchto podmínek, které tam byli se na slickách opravdu jet nedá a je to hlavně nebezpečné…na druhou jsme zjistili, že se i za takového slejváku na suchých pneu jet dá a dá se i probojovat na 1 místo a to již v první půlce závodní jízdy. Matyas jel úžasně, jel hlavou, čistě, bez hodinek… J Ale cca v půlce závodu přišli na řadu nevyhnutelné červené vlajky, zajetí kár do prostoru pro opravy, kde proběhla rychlá výměna pneu, seřazení jezdců tak, jak dojeli a šup zpět na trať dojet zbývající kolečka. A ani v nich již na mokrých pneu Matyas nepochybil. Perfektně se s tím popral po zbytek závodního víkendu. 1 závodní P1, 2 závodní P2, 3 závodní po špatném vyjetí z předstartovního roštu z důvodu selhání techniky a nestihnutí zařazení na své místo P3. To vše mu dalo na krásné celkově 2 místo v Easy 60 ( starší ) a 3 místo v Easy 60 absolutně. Udělal celému týmu neuvěřitelnou radost a hlavně ji udělal sobě, byl nadšenej, šťastnej….tenhle pocit první vybojované bedny a ještě na vodě mu rozhodně nikdo nevezme!

No a ještě stručně k dalšímu víkendu na této trati, jen nyní na závodech Mistrovství ČR. Tam jsme se opět učili, učili a učili… Né úplně nás poslouchala technika, pilot... J 1 měřený oficiální volný trénink dopadl ještě hezky, Matyas zajel 10 nej čas v opravdu velké konkurenci, ale bohužel jeho jízda v kvalifikaci po přemíře snahy a zbytečnému bojování se dvěma soupeři dala až na P18, trošku obklad po předešlém vydařeném víkendu. Nenaděláte nic…né vždy je těm prckům do hlavy vidět. A s podobnými skoky se 1 rok, který v kategorii Easy 60 jedeme asi budeme muset smířit. Proběhla řeč s pilotem, který si své chyby byl vědom a pochopil, že to díky kvalifikaci nebude mít v závodních jízdách vůbec jednoduché a to především na startu ze zadních pozic. 1 závodní po nevydařeném startu a propadnutí se zvládl během jízdy ještě probojovat na P 16, 2 závodní po penalizaci –5 vteřin za spadlý nárazník ještě v zaváděcím kole, kdy do něj vrazil kolega ze zadu zůstal tak, jak odstartoval na P18 a v Superfinále se konečně Matyas pařádně nastartoval, úžasně zvládl start a z 19 místa na roštu se probojoval na krásné P14.
Nevydařený víkend tak byl zakončen alespoň krásnou poslední jízdou. Z tohoto víkendu si jak celý tým, tak hlavně pilot Matyas Vitver odvezl hodně zkušeností a mimo jiné i káru pěkně do vrtulky. Ta se srovnala, srovnal se i pilot a můžeme se těšit na další závod, příště na trati zvané české Zelené peklo v Písku.
Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému, ale také dědovi Milanovi Krajčírovi, který se na Moravák byl podívat a Matyase podpořit.
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová.
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Tak si myslíme, že 3 závod MČR, který se konal ve Vysokém Mýtě, byl pro celou třídu Easy 60 více než-li naučný. Rozhodně 2 závodní jízda v neděli.
Co se týče našeho týmu a našeho mladého pilota Matyase Vitvera, tak ten nás zas v tréninkách parádně namlsal.... :) Ale tentokrát to šlo i v kvalifikaci. V té zajel 9 nejrychlejší čas. Již si úplně nepamatuji, jak proběhla 1 závodní jízda, ale však ono je to pořád hodně podobné, učíme se jak my, tak pilot. Ale co určitě stojí za zmínku je druhá závodní jízda k jejímuž výsledku jsme se všichni dopídili až těsně před superfinále. Nebudu řešit, jestli bylo nebo nebylo vše udělané a zhodnocené dobře a tak jak má, ale škola pro ty malé ďábly na trati si myslím, že to byla obrovská. Pro nás a hlavně pro Matyase vše začalo hned na začátku jízdy při vyjíždění z předstartovního roštu, odmávala zelená vlajka, motokáry startují a vyjíždějí, krom naší, ta byla zablokována tatínkem-mechanikem, který nejdříve nemohl motokáru svého závodníka nastartovat a poté, místo toho aby jako všichni ostatní uskočili do ...... pryč, tak stál před tou naší a koukal jak jeho syn odjíždí, Matyas bohužel neměl jak pryč z leva i z prava ho předjížděli ostatní ze zadu, přičemž na levé straně překážel ještě vozík zmiňované káry před námi, který tam také nemá co dělat a před sebou měl......leda že by toho pána vzal s sebou na trať. :( Místo toho, aby vyjížděl v klidu 9, tak vyjížděl vynervovaný na samém konci startovního pole. Musel tedy letět již v prvním formátovacím kole aby se zkusil ještě zařadit na své místo a odstartovat tak, jak má. Adrenalin a chtíč byl silnější ( a ještě ke všemu viděl soupeře, jak dělá to samé ) a ač se na své místo zařadil, bohužel pozdě za červenou čárou. Již tady by se asi dalo polemizovat co se mělo pro našeho pilota ( a druhého před ním, který se zařadil také až po červené čáře ) dít. Nedělo se nic, odstartovalo se, Matymu se start povedl a pak....po startu hned za první pravotočivou zatáčkou - bouračka, jedna motokára bohužel šla přes boudu. ( Pilotka Eliška je frajerka, vše zvládla, ručička potřebovala pomoc doktorů, ale jinak je v pořádku a my jí přejeme brzký návrat za volant. ) Na trať musela vyjet sanitka a pro piloty byla vyvěšena Slow fáze, neskutečně dlouhá Slow fáze. No a to už začala i zkouška pro rodiče, co vše jejich nervičky vydrží. :) Větší polovina startovního pole byla v p..... v podstatě absolutně nevěděla co má dělat. :) My video shlédly tam i doma několikrát a vím, že jelikož jsem maminka, je můj názor vedlejší, ale musím toho našeho pilota pochválit. Probojoval se na startu a v tom blázinci po něm na 3 místo a po vyvěšení Slow fáze jel ve vláčku za prvním a druhým... Jediní tito první 3 piloti jeli tak, jak se Slow fáze jet má, zůstali v pořadí, jeli ve vláčku za sebou, zbytek startovního pole jelo ve dvoj vláčku, rodiče na tribuně běsnily, na trati předjížděl jeden druhého v zádu, ve středu, ale i ve předu startovního roštu. 2 jezdci se narvali i před Matyase a po skončení Slow fáze mu tím vzali 2 pozice, ale Matyas to nevzdal, jednoho si do konce jízdy dal a přijel na krásném 4 místě! Ale to jak kdo tuto jízdu dojel není absolutně rozhodující. Rozhodovalo se až ze židlí a rozdalo se za tuto jízdu neskutečných 12 penalizací za nerespektování vlajek, předjíždění na žlutých a my spolu s pro nás osudovým jezdcem a jeho tatínkem za zařazení se po červené čáře. Takže polovina startovního pole se posunula až na konec startovního roštu. Za nás asi když nic jiného, tak opravdová škola pro všechny, tohle ty dětičky jen tak nezapomenou, jen se to špatně vysvětlovalo Matyasovi, který zajel tuto závodní jízdu opravdu úžasně, byla to jedna z prvních povedených závodních jízd ve třídě Easy 60. Byl opravdu nešťastný, zklamaný, naštvaný, což se drobet také projevilo v Superfinále. Ale rozhodně nemůžeme říct, že tu by zajel nějak špatně.
Kvalifikace P9, 1 závodní P11, 2 závodní P4 - po rozdání 12ti penalizací v naší kategorii P10, Superfinále P11
Jak jinak, že se musí poděkovat mechouškům Sebastianovi Siwulovi, Vladimírovi Vitverovi a Petrovi Černému ze Spiritu.
Za tým SVC Vitver racing Lucie Vitverová
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Článek a video reportáž k závodu v z Easy 60 v Italském Castellettu připravujeme. 
Zobrazit článek Otevřít galerii
 
Castelleto 7 Laghi International Circuit  
Ještě ani nevychladl motor na Matyasově káře a neslezli modřiny z víkendového Moravského poháru a již balíme na další výuku Matyase Vitvera a jak to nazýváme testozávod v kolébce motorsportu a podruhé se vydáváme do Itálie na okruh  
Castelleto 7
Je to okruh nyní konsolidovanou realitou na lombardském a italském území na národní i mezinárodní motokárové scéně.
Trať vybudovaná v říjnu 2002 se táhne téměř 1300 metrů a od roku 2009 hostí národní šampionát jako je italský šampionát v motokárách nebo mezinárodního rozsahu, se certifikací závodů s názvem CIK-FIA.

Federal Technické středisko Karting SETTELAGHIKART je Federal School ACI SPORT v Lombardii.
Oficiální ředitelství na mezinárodním okruhu 7 Laghi International Circuit v Castelletto di Branduzzo (PV) je centrum otevřené všem na území státu a je zaměřeno na děti, které chtějí bezpečně přiblížit svět motokáry.



Kontakt: 

Via Pavia
27040 Castelletto di Branduzzo Lombardia
Italy

www.7laghikartitalia.it/

Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video Přehrát video
 
Vysoké Mýto a Moravský pohár, děkujeme organizátorům za super víkend a posbíraných hodně zkušeností a neustálé učení pro nás všechny.
Kvalifikace P7, 1 závodní P7, 2 závodní P4, 3 závodní P6, celkově P6.

Hrozně rádi jsme potkali kluci Stránský, společný pokec nám již chyběl. Také bych chtěl poděkovat kočkám Pokorným za rozbor a psycho analýzu i příjemné posezení.  Myslím, že jsme si to jak Martin, Lenka i Adamek Vondrákovi a samozřejmě Packovci náramně užili a budeme hledět dopředu.
No a tak aby kola nestála máme spakováno a hajdy směr  Italie  Castelleto 7 Laghi International Circuit  
 
Zobrazit článek Otevřít galerii