Flídrova protrápená Příbram

Před startem v Příbrami byla posádka týmu SVC Náchod Motorsport ve svých prohlášeních skromná a pokorná. Leoš Flídr měl před tratí i soupeři náležitý respekt, který se ještě umocňoval nezkušeností s dlouhými podniky mezinárodního mistrovství ČR.

Začátek soutěže ovšem přinesl poměrně dobré časy a to i přes ne zcela bezchybně fungující techniku:
„Už před startem nám vypověděla službu převodovka u tréninkového Mitsubishi. A technické problémy nás až do nedělního odpoledne neopustily. Začnu popořadě. V první sekci nás u Octavie pořádně pozlobila spojka,“ poznamenává sám jezdec.

Technické problémy opravdu jakoby byly virového původu a nechtěly opustit stan besedického Rextýmu. Mechanici pracovali na plné obrátky. Spojku zprovoznili, ale přesto posádka cíl prvního dne neviděla.

„V opakovaných průjezdech jsme docela věřili v podstatné zrychlení. Ovšem po startu v RZ 11 se ozvala rána a přestřihl se křížový čep spojující kardanovou hřídel. Rázem bylo po boji o přední příčky,“ komentuje dál pilot.

Technická závada tak rozhodla, že jsme opět přišli o možnost poměřit naši výkonnost s nejlepšími českými posádkami. Byla to smůla protože podle průběhu úvodní části soutěže to vypadalo, že pod tlak může Václava Pecha dostat právě naše Octavia WRC. A tak nám bylo líto i diváků, že přišli sice o ne zcela vyrovnaný (převaha techniky byla na naší straně) ale zajímavý souboj o čelo pořadí.

Poprvé v historii týmu jsme proto využili systému SupeRally. Posádka byla zdravě nabuzena a chtěla si připsat alespoň dílčí úspěchy vítězstvím v nedělních erzetách. Ovšem technickým problémům nebyl konec.

„V podstatě od první nedělní RZ nám nepracovaly aktivní diferenciály. Většina výkonu byla tak přenášena na zadní nápravu. A s tímto handicapem se nedá nejen dosahovat špičkových časů, ale bohužel ani příliš bavit diváky,“ litoval dalších problémů Leoš Flídr a pokračoval:
„V posledním servisu si tak mechanici vyzkoušeli výměnu převodovky. Přesto jsme se problémů úplně nezbavili. V poslední sekci vozem otřásaly nepříjemné vibrace. Doufám, že jsme si technických problémů užili dost a že o následujícím víkendu na Labské naše Octavia bude opět v dobré formě.“

A shrnutí? Tým přijížděl do Příbrami s pokorou, odjížděl s velkou porcí zkušeností. Se zájmem jsme všichni sledovali nejen časy, které byly porovnatelné se špičkou, ale také diskuze na internetových serverech ohledně porovnání techniky a hlavně srovnání schopností naší posádky s českou špičkou. A právě podobné diskuze (byť pochopitelně nevyznívají v náš prospěch) nás těší už z toho důvodu, že na úrovni českého mistrovství jsme se objevili poprvé teprve vloni. A na posádky Pech – Uhel, Arazim – Gál a další jsme ještě před 2 lety koukali z okrajů tratí rychlostních zkoušek.

autor: Zdeněk Umlauf