MATYAS VITVER
Trofeo Industrie34 ročník Italské Lonato
Publikováno 30.11.2025 • zhlédnuto 614x •
Víte, co je horší než špatný závod?
Závod, kde vás kolega vyrazí v zahřívacím kole do stanoviště pořadatelů a vy skončíte s otřesem mozku a prasklou přilbou na trati.
Tovární tým Modena. Podvozky Parolin. Oblíbená trať v Lonatu. Tohle měl být pohodový rozlučkový závod s juniorskou třídou.
Místo toho? Noční můra.
První jízda: Klasické zajíždění motoru při chladném počasí. V pohodě.
Druhá jízda: Měla být na čas. Americký kolega ze stanu ale neudržel motokáru na trati v zahřívacím kole. Bác. Náraz tak intenzivní, že mě to vymrštilo do stanoviště traťových maršálů a z motokáry.
Ležím na trati. Otřes mozku. Prasklá přilba. Bolest celého těla. Nejsem schopen se ani odplazit pryč.
Maminka s tatínkem mě dali nějak dohromady. Poslední jízdu jsem ještě zkusil, ale při bolestech celého těla a motání hlavy to žádný zázrak nebyl.
Tím bylo testování a nastavování na závod v háji.
Celý víkend se potom nesl v duchu té nehody. Vše opožděné. Podvozek neideálně nastavený. Chybějící symbióza. Prostě to nebylo ono.
A víte, co je na tom nejhorší?
Tým se asi už viděl na dovolené po náročné sezoně. Nervózní závod plný chyb v přípravě. Nastavení techniky – o ničem.
Jediné, co fungovalo excelentně? Motory !!
S finanční partnerem jsme se shodli na jediném: Těšíme se domů. V této bláznivé sezoně si konečně odpočineme. A na tohle budeme rychle zapomínat.
Tak vypadá motorsport, když se sejde vocas na trati, lajdácví a namachrovanost lidí kteří jsou ve skutečnosti úplně blbý… všechno špatně dohromady.
Tým SVC GROUP, MATYAS
Formule 4 test Matyas Vitver - 11.11.2025
Publikováno 11.11.2025 • zhlédnuto 474x •
Místo toho jsem seděl v Formuli F4 na mokré trati v Mostě a říkal si: "Co jsem to svýmu tatínkovy slíbil?"
Všechno začalo úplně normálně.
Trénoval jsem v Praze a Mostě, dělal si licenci pro okruhové závody a snažil se zvládnout všechny disciplíny.
Tátínek ke mně jednou po tréninku přišel a nenápadně nahodil: "Hele, až budeš mluvit s Janem Riegerem z Rieger Motorsport, měl bys se víc soustředit na startovací proceduru... nikdy nevíš, kdy ji budeš potřebovat."
V tu chvíli jsem netušil, co tím myslí, ale F4 byl muj sen jen se jí dotknout natož v ní sedět... nemusel mi to říkat dvakrát...
Ráno před testem mi tatínek řekl: "Hele kámo, na vodě jdeš dobrý, ale s formulí F4 bys to nedal, to bys ses pokakal co :-D ..."
A já, úplně bez přemýšlení, jsem vyjel: "To si jen myslíš, to bych dal úplně v pohodě ..."
Jeho odpověď? "Ok kámo, o polední pauze v boxu číslo 3 na tebe čeká nová Formule F4."
Celé dopoledne jsem byl nervák.
Já ještě nikdy nejel s F4, natož na mokré trati.
Říkal jsem si, že jsem to tou namachrovanou odpovědí asi přepálil, ale neměl jsem jak z toho ven.
A pak to přišlo.
Den před čtrnáctými narozeninami jsem poprvé sedl do Formule 4 na dost vlhké trati v Mostě.
Jak mi pak všichni říkali - bylo to moje nejdůležitější kolo v životě a klíčový okamžik v přechodu z motokár.
A víte co bylo nejdůležitější?
Strašně mě to bavilo.
Nikde jsem to nezahodil do kačírku, udržel se na trati a od Rieger Motorsport, Jupíka a Maxe Karhana jsem dostal pochvalu.
Byl to nejlepší dárek k narozeninám od tatínka a maminky - partnera SVC GROUP, výrobce tažných zařízení.
Někdy vás do toho, co potřebujete, musí někdo trochu strčit.
A někdy stačí říct "to bych dal" - a pak to prostě dát.
Obrovské poděkování patří Křenek Motorsport, Luka Motorsport, Rieger Motorsport a všem dalším za důvěru a podporu.
Znáte to taky? Že vás někdo vyprovokoval k něčemu, co vás posunulo dál?
Sdílejte ten příběh dál, ať to vidí i další, kteří si myslí, že na něco nemají.
Akademie Okruhová škola
Publikováno 09.11.2025 • zhlédnuto 294x •
Víš, co je nejhorší pocit? Sedět v kanclu a dívat se na lidi, jak žijí svůj sen, zatímco ty jen přemýšlíš "co kdyby".
Já jsem se rozhodl, že už nechci jen koukat.
Minulý týden jsem dokončil třídenní licenční kurz pro závody na okruzích a musím ti říct – bylo to brutální, inspirativní a úplně to změnilo moje vnímání motorsportu.
Den 1: Kart aréna v Praze
Myslel jsem, že umím řídit.
Pak jsem nasedl do motokáry a zjistil, že nemám absolutně žádnou techniku.
Brzdné body, ideální stopa, přenos váhy – všechno jsem dělal špatně.
Ale právě proto je škola důležitá.
Den 2-3: Autodrom Most s Křenek Motorsport
Tady to začalo být vážné.
Ráno teorie – závodní pravidla, vlajky, bezpečnost.
Pak mentální koučink – jak zvládat tlak, stres a adrenalin.
Mediální příprava – protože moderní závodník není jen řidič.
Tělocvik – fyzička je základ, neck training bolí jako prase.
A pak konečně... Renault Twingo Cup na trati.
První kolo? Naprostá panika.
Páté kolo? Začínám chápat stopu.
Desáté kolo? Cítím auto pod sebou.
Dvacáté kolo? Tohle chci dělat pořád.
Nejcennější lekce z celé akademie:
Talent bez disciplíny je k ničemu.
Rychlost bez kontroly je nebezpečná.
Sen bez akce zůstane jen snem.
A víš co je nejlepší? Od roku 2026 můžu oficiálně závodit na okruzích.
Mám licenci. Mám znalosti. Teď jen musím makát.
Nečekal jsem, že mě to takhle chytne. Že budu bojovat sám se sebou každé kolo. Že budu večer tak vyřízený, ale zároveň tak šťastný.
Že najdu komunitu lidí, kteří to cítí stejně. Jestli máš nějaký sen, který odkládáš, protože "to není ten správný čas" nebo "to je moc drahý" nebo "na to nemám čas"...
Tak ti řeknu jednu věc: Ten správný čas nepřijde sám. Musíš ho vytvořit.
Díky Křenek Motorsport za skvělou organizaci a všem instruktorům za trpělivost.
Most 2026, už se na tebe těším.
Jestli tě tohle oslovilo, dej tomu repost. Možná inspiruješ někoho, kdo taky jen sedí a kouká na své sny z gauče.
WORLD CUP Cremona CIK FIA OKN-J
Publikováno 28.09.2025 • zhlédnuto 1630x •
Víte, co bolí víc než zlomenina kotníku před nejdůležitějším závodem sezóny?
Stát v boxech a sledovat, jak tvůj syn bojuje s technikou, která si prostě postavila hlavu a prostě nechce fungovat.
Když zelený "trpaslík" v Mýtě úmyslně zabrzdil a Matyas skončil v bariéře se zlomeným kotníkem a poškozenými šlachami, měli jsme dva scénáře: Vzdát to, nebo zabojovat.
Zvolili jsme tu tvrdší cestu.
10 dní po sundání sádry, expres rehabilitace, a Matyas byl zpátky v motokáře.
World Cup OKN-J v Cremoně. 81 pilotů z celého světa a sen o důstojném ukončení juniorské kariéry před přechodem mezi fousaté seniory.
Partner SVC GROUP s.r.o. s dalšími partnery zajistil pro finále novou a stejnou techniku, kterou Matyas jezdil celou sezónu. V mistrovství CEE v Rotax Junior skončil druhý celkově, přestože tuhle kategorii vůbec neznal.
Ale Cremona? To bylo čtyřdenní trápení.
Kvalifikace: P-25 ve své skupině. O světelné roky pomalejší než o víkendových trénincích, kdy trať nebyla ještě ani v kondici.
Start ze 24. místa do všech rozjížděk předem bylo jasné že s této pozice nemáme šanci se dostat do finále závodu.
Rozjížďky na suchu? Peklo. Matyas bojoval, vybojovával pozice na startu, ale jakmile se pole protrhlo a ostatní zrychlili, když nebojovali, prostě nešlo přidat, a závodit s nimi, neměl jak bojovat. Opravdu jsem si i začal jsem si myslet, že to je ten kotník, že to zdravotně Matym nedává a neumí to rozlišit...
Ale pak přišla voda.
Dvě rozjížďky na mokré trati. Tam se vymazává náskok druhých v technice. Tam záleží rukách, zadku a hlavě pilota.
A Matyas? Ze 24. místa na 6. Pokaždé postup o 18 pozic dopředu.
Dvakrát oceněný za největší postup.
Jasný důkaz: Nebyl to kotník. Nebyl to pilot. Byla to prostě technika, která na suchu nefungovala.
Prefinále na suchu? Zase propadák z P16 na P-19.
Změna přišla bohužel moc pozdě až do finále, kdy na káře vše zpřeházeli, ale to již bylo moc pozdě.
Když startujete skoro poslední mezi elitní 36-tkou, co postoupila do finálového závodu o titul mistra, nejde udělat žádný zázrak, když jsou již ty zepředu v druhé zatáčce, Maty projížděl startovní čárou.
Kára již začala konečně pracovat, Matyas měl první tři kola marná, než si zvykl na techniku přestavěnou techniku …. Propadl se na poslední místo, ale pak se to chytlo a začal se v 21kolech prokousávat dopředu. Zajel také svůj nejrychlejší čas závodu, a to již toho měli jeho pneumatiky také dost… V závodě postoupil o 16 pozic na celkově 18. místo z 81 celkem startujících.
Ano, slyšeli jsme gratulace a pochvaly: "Super výsledek! 18…"
Ale my víme, přesto jme byli flastrovaný a nešťastný. Viděli, co jaký potenciál Matyas ukázal na vodě. A přemýšleli, co by bylo kdyby a tak nějak…. Bohužel, na, kdyby se nezávodí a historie je neúprosná a rozhodně jí 18 místo nezajímá.
Jak jsme se s Matym po závodě shodli: Raději vypadnout v poslední zatáčce z prvního místa vlastní chybou, jak říkal Peťa a bejt radši za jabloň než čtyři dny za jelito s tvrdohlavou technikou.
Ale víte co?
Ta juniorská kariéra nekončí porážkou, končí ponaučením, ale již i maty říkal že na ponaučení kácí, že chtěl bojovat ve předu,,,
Matyas dostal za závod 3x ocenění za největší postup pozic, v televizi v přímém přenosu jsme byli také hodně vidět. Ukázal, že umí bojovat i týden po sundání sádry, kdy měl lýtko o 3 cm po zranění menší, než to zdravé.
Ukázal, že když má správné podmínky, dokáže jezdit s absolutní světovou špičkou.
To není konec. To je začátek dalšího již fousatého seniorského příběhu a konečně přechodu do nějakého auta.
Dále rekapitulace faktů ze závodu:
Kvalifikace: P-25 ve skupině – před předposlední o světelné roky pomalejší v přípravném tréninku atím start do každé rozjížďky z P-24 (pozice)
1. Rozjížďka/Head P-24 na P-14 postup o 10 pozic-suchá trať
2. Rozjížďka/Head P-24 na P-16 postup o 8 pozic-suchá trať, ale pentle
+5sec za nárazník a tedy zpátky na P-24
3. Rozjížďka/Head P-24 na P-6 postup o 18 pozic-mokrá trať
4. Rozjížďka/Head P24 na P-16 postup o 8 pozic-suchá trať
5. Rozjížďka/Head P-24 na P-6 postup o 18 pozic-mokrá trať
6. Prefinále A P-16 na P-19 propad o 3 pozice-suchá trať
7. Finále P34 na P-18 postup o 16 pozic-suchá trať
Po návratu měl Matyas bolesti v koleni a kotníku a po návštěvě lékaře jsme vrátil opět k berlím a musí si dát cca 14-20 dní ještě volno a chození na rehabilitace… a tak jsme museli vypustit plánované závody pro čas rekonvalescence.
Tým SVC Group
ACI - Italský Mistrák Franciakorta Italie
Publikováno 21.09.2025 • zhlédnuto 654x •
Z prasklého kotníku zpět do kokpitu za šest dní? Většina lidí si vzala pauzu za několik měsíců.
Ale já ne.
Před týdnem mi sundali sádru z prasklé kosti v kotníku. Sedm dní doma, učení na škole, rehabilitace... a pak rovnou do motokářů na italské mistrovství ve Franciacortě.
Šílené? Možná.
Ale věděl jsem jednu věc - buď se vrátím teď, nebo budu hledat výmluvy další půlrok.
Tělo bolelo, v motokáře jsem neseděl dlouho, ale řekl jsem si: co tě nezabije, to tě posílí.
Střídal jsem testy na trati s rehabilitací. Jedna jízda, pak cvičení, pak zase na trať.
Nakonec jsem postoupil. Do cílené jízdy startoval z 25. místa ze 71 přihlášených závodníků. Mohlo to být lepší, ale těšil jsem se na každou zatáčku.
Po startu jsem se postupně dopředu, ale hned na to dokud mě v páté zatáčce nevyrazil soupeř mimo trať. Propadl jsem na konec pole s časovou ztrátou a nadějí na kvalitní výsledek.
Motor jsem ale udržel v chodu a závod dokončil. Ještě jsme si po závodili s kolegy Finálová jízda? Skvělý trénink na další závod.
Někdo si možná řekne, že jsem to přehnal.
Ale po tom, čím jsem si za poslední dva měsíce zdravotně prošel, musím poděkovat všem - mamince, tatínkovi, týmu Gamo a všem, kdo se nám podařilo dát mé tělo i mysl dohromady.
Včetně partnerům, kteří mě ekonomicky zajišťují.
Lekce z tohoto víkendu?
Někdy musíš riskovat, abys dostal tam, kde chceš být. Bezpečná zóna je vždy pohodlné, ale pokrok se děje mimo ni.
7 dní po sádře zpět v kokpitu nebylo rozumné. Ale bylo to správné.
Protože pasivním čekáním se nikdy nedostaneme.
Zpráva, pokud věříš, že hranice jsou jen v naší hlavě.
MV
Ze zlomeného kotníku zpět do kokpitu za šest dní? Většina lidí by si vzala pár měsíců pauzu.
Ale mě ne.
Před týdnem mi sundali sádru ze zlomeného kotníku. Sedm dní doma, učení se do školy, rehabilitace... a pak rovnou na motokáru na italský šampionát ve Franciacortě.
Šílený? Možná.
Ale věděl jsem jednu věc – buď se teď vrátím, nebo si budu dalších šest měsíců hledat výmluvy.
Bolelo mě tělo, dlouho jsem nebyl v motokáře, ale říkal jsem si: co tě nezabije, to tě posílí.
Střídal jsem testy na trati a rehabilitaci. Jedna jízda, pak cvičení, pak zpátky na trať.
Nakonec jsem postoupil. Do finálového závodu jsem odstartoval na 25. místě ze 71 registrovaných závodníků. Mohlo to být lepší, ale každou zatáčku jsem si užíval.
Po startu jsem se postupně posouval vpřed, ale pak mě v páté zatáčce soupeř srazil z trati. Se ztraceným časem jsem se propadl do zadní části pole a neměl jsem žádnou naději na dobrý výsledek.
Ale udržel jsem motor běžící a dokončil závod. Po závodě jsme závodili s kolegy. Poslední závod? Skvělý trénink na další závod.
Někdo by mohl říct, že jsem to přehnal.
Ale po tom, čím jsem si za poslední dva měsíce prošel, co se týče zdraví, musím poděkovat všem – mámě, tátovi, týmu Gamoto a všem, kteří se snažili dát dohromady mé tělo a mysl.
Včetně mých partnerů, kteří mě finančně podporují.
Co jsem se z tohoto víkendu naučil?
Někdy musíte podstoupit riziko, abyste se dostali tam, kam chcete. Komfortní zóna je pohodlná, ale pokrok se vždy děje mimo ni.
Nebylo rozumné vracet se do kokpitu sedm dní po nasazení sádry. Ale bylo to správné rozhodnutí.
Protože pasivní čekání nás nikam nedostane.
4 kolo MP- Vysoké Mýto Rotax 20.07.2025
Publikováno 20.07.2025 • zhlédnuto 794x •
Z prvního místa v Moravském poháru konec s to do konce sezony - incident, zlomená noha... tak stejně výpadek na dva závody.. o 4 místo v žebříčku nemá smysl pokračovat v MP
Vysoké Mýto. Skoro domácí trať. Děda a kamarádi v publiku. Tým makající na dokonalém setupu. Tohle měl být NÁŠ den.
A víte co?
Měli jsme na to.
Neoficiální tréninky? Bombový časy.
Kvalifikace? Čelní pozice, i když Bábíček se Žákem tradičně blokovali místo aby jeli.
Start před finálové jízdy ze třetího místa s jasným cílem: dostat se do čela a vyhnout se tomu arogantnímu ho…., které když nemá rychlost, tak si ji kompenzuje vybržďováním konkurence.
Otec mi před startem řekl jasně: "Zbav se ho. Jeď rychle a nechtěj toho Jantara mít někde u sebe."
Pohlídal jsem start. Ve třetí zatáčce jsem byl PRVNÍ. Chtěl jsem odjet.
A pak to přišlo.
Ten zelenej Bábíček - mě pod mostem poslal do píči, i když VĚDĚL, že mu to bez vytlačení nemůže vyjít.
Lehce jsem ubral, aby mě nesundal, nadjel si pro lepší výjezd a chtěl mu to vrátit na
Tam kde se jede dle dat a telemetrie plyn a 84 km/h To najednou zabrzdil na 50 km/h. tedy zabrzdil to o cca 30km
Náraz. Katapult do bariéry rychlostí 50 km/h.
Ohnutá spojovací tyčka řízení. Ohnutý pedál. Poškozený podvozek.
Dojel jsem poslední. Ale dojel.
Věděl jsem, že ze startu z posledního místa není šance bojovat o bednu.
Nevydržel jsem to. Výbuch emocí. Diskvalifikace.
Tři týdny komunikace s týmem na bodu mrazu.
Prasklý kotník, který se projevil až dodatečně. Zrušená rodinná dovolená. Prázdniny na prd díky zelenému skrčkovi.
Pak mi to vysvětlili. Kodex FIA se musí dodržovat. Ale taky mi ukázali, jak příště vyřešit na trati zmařený závod, pokud se někdo chová jako on … tak, aby to pro stevarda vypadalo "čistě".
Podle našich dlouholetých zkušeností, jeho tým ani otec nejsou sportovci. Slušné jednání jim je cizí.
Prostě takový odpad, který je pro lístek do Bahrajnu schopný někoho zmrzačit.
A víte, co je nejsmutnější?
Že to předváděli celou sezónu dál. Vybržďování, nesportovní chování, odstavování dalších soupeřů.
Je to hrozné říct….zmařená sezona investice čas … Možná by pro příště stačilo vyhlásit na začátku sezony kdo musí vyhrát za každou cenu a ani by na závody nemusel jezdit a Ostatní nechat závodit dle pravidel.
Pan kolega nám v Rakouském Bruku vyhrožoval, že pokud se u nich něco stane, bude to pro nás "likvidační", jak to myslel to máme nahrané na bezpečnostní kameře a jen řešíme kdy to použít. Já jako otec říkám: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. A na tu výzvu budu reagovat, až uzraje čas, na každou s…. se voda vaří…
Motorsport není jen o rychlosti. Je o charakteru. O integritě. O tom, jak se chováte, když se nikdo nedívá.
A někteří lidé prostě nemají ani jedno, ani druhé, ani třetí.
Sdílej dál, pokud si myslíš, že sport by měl být o fairplay, ne o šikaně a likvidaci konkurence. ♻️
Tým a Maty za SVC Group.
3 MP- Bruck 20.–22. 6. Rakousko 2025 Mezinárodní Moravský Pohár.
Publikováno 22.06.2025 • zhlédnuto 1225x •
GB- Not every race goes exactly as planned. But these are the weekends that push us the furthest.
Two pilots - Matyas and Dominik. Three chassis. One team. And an endless amount of experience to take back with us.
Matyas, with his school duties done, started testing on Tuesday, and was so excited about the new Henza Kart chassis that he helped debug the data for Dominik. Both of them quickly got used to the Henza Kart chassis from the SVC GROUP representative.
The SVC GROUP team drove this time, without external support. We handled everything ourselves, and that gave us a lot more freedom and responsibility.
Anyone who has ever raced knows that technique is only part of success. With the Rotax engine setup, we gave it our best shot, but a box engine is just not a factory special. We'll have to figure something out on this one, we can't keep worrying about it.
Still, we drove at our limit, in qualifying they wanted to help the slipstream, unfortunately on lap 3 they were slowed down by a trafik when a kart came onto the track from somewhere in the meadow and there was contact ... trafik... just... you don't want that....
If you then add in the fact that they started from the back and had to fight their way to the front. so it's complicated and it's about who makes less and who gets lucky - but that's about it.
Mistakes are painful. But they have to happen if we want to improve.
MP results?
P2 - Matyas Vitver
P3 - Dominik Jirák
The guys are still new in the Moravian Cup but rather the Rotax engines are not OKJ but they are not afraid of any challenge. They are going for the overall position, but they are also comparing SKP or whatever it is called and which is run in parallel and solving what and how.
Most importantly: they work great together and this team spirit is more than any trophy.
The chassis of the Henza Kart suited us perfectly, the engine part will need sorting out, but this is exactly the process that makes champions out of pilots.
Thank you to everyone who supports us for sharing all the ups and downs.
Karting is not about certainties, it's about having the courage to do things your own way and gaining experience.
If this weekend inspired you, feel free to like and repost this story. It's your victory too.
SVC GROUP team
Dva piloti – Matyas a Dominik. Tři podvozky. Jeden tým. A nekonečné množství zkušeností, které jsme si odvezli zpět.
Matyáš, s hotovými školními povinnostmi, začal testovat už od úterý, a nové šasi Henza Kart ho nadchlo natolik, že pomáhal ladit i data pro Dominika. Oba si na podvozky Henza Kart, od zástupce SVC GROUP rychle zvykli.
Tým SVC GROUP jel tentokrát, bez externí podpory. Všechno jsme zvládali sami, a to nám dalo mnohem víc svobody i odpovědnosti.
Kdo někdy závodil, ví, že technika je jen část úspěchu. S nastavením motoru Rotax jsme do toho dali maximum, ale krabicový motor prostě není tovární speciál. V tomto budeme muset něco vymyslet, nemůžeme se s tím dál trápit.
Přesto jsme jeli na našem limitu, v kvalifikaci si chtěli pomoci slipstream, bohužel v 3 kole je přibrzdil trafik když se před ně zařadila motokára která přijela na trať z louky a byl s toho i kontakt … trafik… prostě.. to nechceš….
Pokud pak přičteme, že se do jist startovalo zezadu a museli se probojovávat dopředu. tak to je složité a je to o tom kdo jich udělá méně a kdo bude mít štěstím – ale o tom to je.
Chyby jsou bolestivé. Ale musí se stát, pokud se chceme zlepšit.
Výsledky MP?
P2 – Matyas Vitver
P3 – Dominik Jirák
Kluci jsou v Moravském poháru pořád noví ale spíš motory Rotax není OKJ ale nebojí se žádné výzvy. Jdou si pro celkové umístění, ale porovnávají se i SKP či jak se to jmenuje a které se jede souběžně ařeší co a jak.
A hlavně: fungují spolu skvěle a tenhle týmový duch je víc než jakákoli trofej.
Podvozky Henza Kart nám naprosto sedly, motorová část bude chtít vyřešit, ale přesně to je ten proces, který z pilotů dělá šampiony.
Děkujeme všem, kdo nás podporují, že s námi sdílíte všechny vzestupy i pády.
Motokárový sport není o jistotách, ale o odvaze dělat věci po svém a sbírat zkušenosti.
Pokud vás tenhle víkend inspiroval, nebojte se tenhle příběh zalajkovat a reportnout dál. Je to i vaše vítězství.
Tým SVC GROUP
3-CEE Zóna střední a východní Evropy Rotax Stel Rink Třinec 25.05.2025
Publikováno 25.05.2025 • zhlédnuto 1113x •
Sometimes, a single piece of incorrect data is enough to completely change a race.
Imagine you are driving the second important race of the season, you are ready to drive at maximum speed, and the telemetry starts reporting that the engine is revving a thousand revolutions per minute more... or less... depending on who
you "trust." And when one meter fails completely, real chaos ensues in karting. In the third round of the prestigious international
CEE Rotax Central Zone Championship at the Stell Ring circuit in Třinec, we were determined to do everything better than last time. We carefully analyzed the mistakes from the first race,
carefully analyzed the settings of the drivers and chassis, and selected the right
components. But motorsport is never fair – technology sometimes does what it wants, and the weather is extremely unpredictable.
Nevertheless, we finished fifth in qualifying with a minimal loss to the competition. The differences were in hundredths of a second, with the first driver
having a lead of almost four tenths. We accepted that I and the other riders were amateurs and focused on our own performance. Matyas rode at the limit and
gained valuable tenths with every lap.
On Saturday, our rider finished in an excellent third place. In Sunday's warm-up, we pulled away from our rivals and it looked like it would be a fight for
victory. But our rivals are smart in this sport and fight as a team – they tactically block positions at the start, and when the eighth rider comes out of the second corner on the hill
with damage on all sides of the kart, you know exactly what happened.
Before he managed to avoid the front bumper , which would have meant a 5-second penalty, the leading riders pulled away by 6 seconds, which is impossible to catch up in 5 laps. Maty was instructed to stay 3 to 5
seconds behind the second rider if he lost his front bumper, which he did, and he managed to finish in third place... That was under the circumstances. We are now in third place in the CEE among factory teams and are doing everything we can—our family team consists of engineer Zdeněk Petera, my father, who is blind in one eye and deaf in one ear, advisor Milánek, and our mother, who takes care of the background and our comfort. ... It's just motorsport from the ground up
among factory teams and technologies. It shows that passion and determination can be at least as strong as factory support.
We only regret one very stupid mechanical error in Jesolo, which cost us a lot of points. But we're not giving up. We'll try again, better, with our hearts, heads, and determination, but above all, we'll be smarter... that's our motto.
It is also necessary to highlight the performance of Dominik Jiráka, who also rides with the material support of SVC Group. because he was supplied with a defective product by his supplier, he entered the race on a replacement chassis from Matyas, namely Henza Kart. It was a night shift to rebuild everything for him, but Dominik rewarded his father and SV with an improvement of more than 8 tenths of a second on the track.
Thank you to everyone who supports us – Henza Kat, Gamoto, SVC Group, all the mechanics, technicians, families, and fans.
Would you like to learn more about the behind-the-scenes world of real motorsport, where small details matter and only the most determined survive?
Write a report and support us on our journey.
The SVC GROUP team
CZ
Někdy stačí jeden chybný údaj a váš závod se úplně změní.
Jednalo se o druhý závod na technické trati s Rotaxem Junior a tak tak jak jsme nechápali některé věci v předcházejícím závodě , jsme se snažili, poučit z prvního závodu a přistoupili k nastavení či výběru druhu podvozku…
Bohužel nám do testu pro porovnání hodily vidle nové Mychrony 6T telemetrické jednotky, které oproti sobě kecali až o 500-1000 otáček a pak jeden odešel úplně. Nakonec se k tomu přidalo proměnlivé počasí a porovnávání bylo v čudu.. …
Přesto jsme šli do závodu v dobré náladě… Kvalifikace na 5 místě s minimální ztrátou mezi 2-8 byli setinové rozestupy, prvního který jel o 4 desetiny rychleji na kolo než ostatní závodníky jsme neřešili. Makali jsme dál na zlepšení podvozku a Pilot Matyas hledal všechny drobnosti, aby se propracoval a dopředu.
První sobotní závod dojel na P3 . V neděli ve Var napu jsme uskočili konkurentům a přiblížili se k 1 pozici. A start s 3 místa sliboval, že boj o příčky nejvyšší je nadohled. Bohužel to věděli i konkurenti a protože na startovní roštu stála 1 a 2 z jednoho týmu a jedou tam hlavně na jednoho pilota tak si podle potřeby přehazovali pozice tak aby a taktickým přibrzděním jsme vždy startovali z 3 místa ale v první zatáčce jsme byli 8 a než se prokousal dopředu, tak ty dva odjeli o 6 vteřin, a to nikdo za cca 5-7 kol nemůže stáhnout. P-3 v závodě je tedy maximum, co jsme mohli zajet. Posunuli jsme se v celkové klasifikaci mezinárodních závodů CEE na 3 místo a můžeme jen litovat mechanické chyby kterou jsme udělali v Jesolu v prvním závodě. To byla prostě hloupá chyba, co stála Matyho hodně bodů.
Co dodat jedeme sami proti továrnám, kluka šroubuje Inženýr Zdenek Petera, na jedno oko slepý tatínek a na jedno ucho hluchý poradce zmatkař Milánek… víme kde se zlepšovat a pracujeme na tom a musíme bejt chytřejší.
Také je potřeba vyzvednout výkon Dominika Jiráka který jede také s materiální podporou SVC Group, protože mu byl dodaný vadný výrobek od jeho dodavatele, nastoupil do závodu na na náhradním podvozku Matyase a to Henza Kart, byla to noční směna vše pro něj přestavět, ale Dominik se tatínkovy a SVC odměnil více jak 8, desetinovým zlepšením na trati.
Za podporu děkujeme Henza Kat , Gamoto , SVC Goup, mechanikům, technikům, rodině a všem co nám fandí.
Tym SVC GROUP
2 - Mezinárodní Moravský Pohár a Chllenger CZ/SK Stell Ring 10-11.05. 2025
Publikováno 11.05.2025 • zhlédnuto 870x •
Závod byl složitý z důvodu proměnlivého počasí.
Týmu se nedařilo najít správný setap jeho motokáry.
K tomu závodní víkend díky proměnlivému počasí byl jako na houpačce. Na konec jsme museli na dálku požádat o pomoc Italský profesionální tým Gamoto, kde Matyas jezdí třídu OKJ o pomoc s nastavením...
A tak se nám v rámci možnosti nakonec podařilo nezatavit podvozek, aby nám to nějak fungovalo… Ale i tak nám pilot dal po závodě za nastavení 2-.
Tento víkend se na stejné trati a specifikaci koná další závod Střední zóny CCE a tak se budeme snažit najít řešení v celkovém nastavení.
Poděkování Partnerům SVC GROUP, Gamoto, Henza Kart, PM Motorsport a fanouškům za podporu…
On May 10-11, 2025, Matyas Vitver and the SVC GROUP Racing team took part in the international MP races at the Stell Ring track in the Rotax MAX Junior category, scoring their second overall victory in this series and securing their first place in the series.
The race was difficult due to changeable weather conditions.
The team struggled to find the right setup for his kart.
On top of that, the race weekend was like a rollercoaster ride due to the changeable weather. In the end, we had to ask the Italian professional team Gamoto, where Matyas drives in the OKJ class, for help with the setup...
And so, within the limits of our possibilities, we managed to avoid damaging the chassis so that it would work somehow... But even so, the driver gave us a 2- for the setup after the race.
This weekend, another CCE Central Zone race will take place on the same track and with the same specifications, so we will try to find a solution for the overall setup.
Thanks to our partners SVC GROUP, Gamoto, Henza Kart, PM Motorsport, and our fans for their support...
Tým SVC GROUP
CEE-RMC II. kolo 11-13.04.2025, SLOVAKIA RING (SK)
Publikováno 13.04.2025 • zhlédnuto 128x •
Je to ten pocit, když vám osud hodí klacky pod noha, podmínky jsou k pláči a všechno je proti vám... a vy si stejně řeknete: "Dneska to prostě bude moje." A počasí jako z pekla.
Vítr, který by rozfoukal i stánek s klobásama, teplota jako na severním pólu a rozhodčí, kteří asi sledovali jiný závod...
Tohle byly podmínky na SLOVAKIA RINGU během 2. kola CEE-RMC (11.-13.04.2025).
Víte co? Většina lidí by v takhle brutálních podmínkách zabalila. Řekla by: "Dneska to prostě nejde, počasí je na hovno, smůla."
Ale tady se stalo něco úplně jiného.
Představte si tohle:
Jste na trati. Fouká vítr, že vám málem sundá helmu z hlavy. Ruce máte ztuhlý jako lízátka. A pak přijde penalizace, kterou si vůbec nezasloužíte, když vás pomalej Holanďan
vy brzdí s trati, když ho chcete v posledním kole předjet , sundá vám nárazník a stevardi asi baštily ta klobásy a nic neviděli, no jo jsou to již starší lidé a možná nikdy nezávodily tak jim to odpustíme..
Z první pozice do finálové jízdy +5 vteřin pentle a najednou propad na 8. místo do finále.
Co uděláte?
Budete brečet? Nadávat na podmínky? Obviňovat rozhodčí?
NEBO...
Prostě nasednete do káry, od 6. kola převezmete vedení a celou finálovou jízdu VYHRAJETE?
Přesně tohle se stalo na Slovakia Ringu.
Žádný výmluvy. Žádný "ale kdyby". Žádný kecy.
Jen čistá vůle vyhrát.
Víte, co je na motoristickým sportu nejkrásnější? Že ti úplně jedno, jestli je ti zima, jestli fouká, nebo jestli ti někdo hodí klacky pod nohy.
Na trati se počítá jen jedno – kdo se dostane do cíle první. A když mu před startem tatínek řeknete "nakopej jim za to prdel kámo"...
Tak přesně to udělal.
Tohle je přesně ten důvod, proč milujeme motorsport.
Ne kvůli dokonalým podmínkám. Ne kvůli spravedlivým rozhodnutím.
Ale kvůli tomu okamžiku, kdy i přes všechno to svinstvo VYHRAJEŠ.
Takže příště, až si budete myslet, že podmínky nejsou ideální...
Vzpomeňte si na tohle.
Na Sibiř na Slovakia Ringu a nasedněte do káry.
Jestli tenhle příběh rezonuje i s vámi, dejte mu repost. Ať to vidí i ostatní, kteří potřebují slyšet, že výmluvy prostě neplatí.
Tým SVC
1 - Mezinárodní Moravský Pohár a Chllenger Slovakiaring 6.4.2025
Publikováno 06.04.2025 • zhlédnuto 791x •
It was a great ride again this weekend! International Cup & Max Challenger CZ/SK in Rotax Max Junior category brought us not only a lot of valuable experience, but also new challenges!
The main goal of this race for us was to get to know the new chassis from Henza Kart, with whom we are working closely in the 2025 season. The chassis with OKJ worked great, but with the Rotax engines it was a whole new field. No one had tried Rotax before, so we knew we were in for something completely different. We prepared two different chassis options for the test, because it was clear that the weather would change by the race... and for us? Challenge met!
There were two categories in the race - Rotax Junior (Moravian Cup) and Slovakian Championship, each with its own winner. But for us this started quite dramatically - qualifying went P3, exactly what we wanted... BUT disqualification came. A small "bot" with the clutch was slightly meaty... (not the case with OKJ, so we didn't address it - just a lesson learned) dropped us to last place.
And now for the actual runs: 1️⃣ First run - start from 26th place, finish P-11.
2️⃣ Second run - from P-11 to P-7.
3️⃣ Final - P-7 to P-4! Here it was all about tactics and maintaining first place in the Moravian Cup & Challenger CZ. Some fights just aren't worth it (yes, I'm not talking about the piggish ride of the opponent in front of me the risk of getting knocked out wasn't worth it ...).
What are we happy about The 2x fastest lap in the race, a great new factory chassis and an engine that the German company really went to the trouble. This combination motivates us to keep working hard!
Thanks to the whole team @henazakart.cz, SVC Group, SVC VITVER Racing and everyone who cheers for us or stands behind us! Now I can't wait to see what the next race brings.
So anyone who was there and enjoyed this frozen and blown out race with us knows it was not a walk in the park.
#SlovakiaRingKart #ZdenekPetera #MaxChallenger #HenzaKart #RotaxMaxJunior #DalšíMeta #KartingLovers #RacersLife #ChallengeAccepted #Teamwork #Dominik Kotrc????
Slovakia Ring Kart – další závod za námi! ✨
Tenhle víkend to byla opět pořádná jízda! Mezinárodní pohár & Max Challenger CZ/SK v Rotax Max Junior kategorii nám přinesly nejen spoustu cenných zkušeností, ale i nové výzvy!
Hlavním cílem tohoto závodu pro nás bylo poznání nových podvozků od Henza Kart, se kterým úzce spolupracujeme v sezóně 2025. Podvozky s OKJ fungovaly na jedničku, ale s motory Rotax to bylo úplně nové pole. Nikdo to s Rotaxy zatím nezkusil, takže jsme věděli, že nás čeká něco úplně jiného. Na testu jsme si připravili dvě různé varianty podvozků, protože bylo jasné, že počasí se do závodu změní… a za nás - výzva splněna!
V závodě se jely dohromady dvě kategorie – Rotax Junior (Moravský pohár) a Mistrovství Slovenské republiky, každá se svým vítězem. Pro nás tohle ale začalo dost dramaticky – kvalifikace dopadla P3, přesně to, co jsme chtěli… ALE přišla diskvalifikace. Malá „botka“ se spojkou byla lehce masná… (u OKJ není, takže jsme to neřešili – prostě ponaučení) nás stáhla na poslední místo.
A teď k samotným jízdám: 1️⃣ První jízda – start z 26. místa, finiš P-11.
2️⃣ Druhá jízda – z P-11 na P-7
3️⃣ Finále – z P-7 na P-4! Tady už šlo o taktiku a udržení první příčky v Moravském poháru & Challengeru CZ. Některý souboje prostě za to nestojí (ano, nemluvím o prasácké jízdě soupeře přede mnou to riziko vyražení za to nestálo …).
Co nás těší 2x nejrychlejší kolo v závodě, skvěle fungující nový tovární podvozek a motor, na kterém si německá firma fakt dala záležet. Tahle kombinace nás motivuje k další tvrdé práci!.
Díky patří celému týmu @henazakart.cz, SVC Group, SVC VITVER Racing a každému, kdo nám fandí nebo stojí za námi! Teď už se jen těším, co přinese další závod. ????
Tak kdo jste tam byl a užil si tenhle zmrzlý a profoukaný závod s námi ví, že to nebyla procházka růžovým sadem.
#SlovakiaRingKart #MoravskýPohár #MaxChallenge #HenaKart #RotaxMaxJunior #ZdenekPetera #KartingLovers #RacersLife #ChallengeAccepted #Teamwork #DominikKotrc
Margutti Trofeo s příchutí podia na druhém místě ... 23.04.32025
Publikováno 23.03.2025 • zhlédnuto 1141x •
????? Jak proměnit (ne)výhody v příležitost – příběh z vody, bláta a vůle nevzdat to ?????
Co uděláte, když se vám všechny okolnosti otočí proti?
Když to vypadá, že vás čeká bitva, kde není šance vyhrát?
Já? Přepnu mindset. Není to o výhře. Je to o tom nechat tam úplně všechno a ukázat, že se nevzdám.
Minulý víkend jsme se přesunuli z Rotaxu přímo na italský závodní okruh v Lonatu. Prestižní Margutti Trofeo, profesionální tým Gamoto Kart a můj neuvěřitelně podporující partner SVC Group – to všechno dávalo slibný začátek.
Ale počasí a okolnosti měly jiný plán.
Déšť, díky kterému se smazávají rozdíly v motorech a místo na čele nervózní hra o přežití na trati.
Prefinále? Propadák. Nechal jsem se otloukat, čistě na předjetí asi neměla. Takový holčičí syndrom vytlačení na brzdách, to je doména všech holčiček co jsem se setkal... sice mě posunula ze zatáčky, ale dostala za to penalizaci. Stačilo tedy sledovat hodinky a dojet si do třech vteřin pro místo ve finále v první řadě. Což je na vodě velká výhoda, ale zdání klame. Finále mělo být moje momentka. Jenže… první zatáčka u kina, smyk, motor hasne a už vím, že budu startovat z poslední řady.
Plán? Reálně: „Je to ztracený. Udělej si z toho alespoň zábavu.“ slyšel jsem od týmu.
„Jenže ty prostě jedeš dál.”
14 pozic po startu, není vidět.
Z posledního místa zpátky na P-2 a stupně vítězů, cílem jsem projížděl a měl jsem zvedlé hledí na přilbě jak jsem již přes tu špínu neviděl....
Nevím, kdo byl víc překvapený – soupeři, nebo já či moderátor ...
A víte co? To je ono. Motorsport není jen o výhrách a statistikách. Je to o dokázání sobě samotnému, že tam necháte všechno – i když to vypadá nemožně.
Díky všem, co stojí za mnou a dávají týmu smysl.
Díky SVC Group za to, že věří a podporují mě znovu a znovu.
A vám všem, kdo jste to dočetli až sem, vzkazuju: Až budete někdy mít pocit, že to nejde, zkuste to jednou ještě přímo proti tomu pocitu. Výsledek vás možná překvapí.
Pokud tohle někoho povzbudilo nebo nakoplo, sdílejte dál. Třeba to dnes potřebuje slyšet někdo jiný. ????
CEE Zóna střední a východní Evropy Rotax Jesolo Italie
Publikováno 16.03.2025 • zhlédnuto 1368x •
Ten pocit, když stojíš na startovním roštu a víš, že tě čeká boj.
Nejen s konkurencí, ale i s technikou, kterou jsi nikdy předtím nezkoušel. Motor, co jede jinak, pneumatiky, co se chovají úplně nepředvídatelně, a ty stojíš mimo svou komfortní zónu – přesně to jsme zažili na prvním závodě RMC CEE v italské Pista Azzurra.
První víkend s motorem Rotax byl plný otazníků. Komunikace s mechaniky? Nevěděl jsem, co přesně říct – bylo to normální? Je to motor? Podvozek? Nebo já? S každým odjetým kolem jsme ale sbírali cenné zkušenosti. A jak se ohlédnu zpátky, mám jasno: Tým SVC GROUP VITVER RACING to zvládl na jedničku.
Možná si říkáte – jen devátí? Ale víte co? Jsem na náš tým obrovsky hrdý.
Teď se připravujeme na návrat k našemu OKJ a pneu Vega v italském Lonatu. Ale jedno je jisté: ten nový svět nám dal víc než jen zkušenost. Ukázal nám, že nejlepší příběhy vznikají mimo naši zónu pohodlí.
@svc_group_vitver_racing , @kartingcee , @pistaazzurrajesolo , #ceermc , #rotax , #racinglife
Sezona 2024 Matyas Vitver
Publikováno 24.12.2024 • zhlédnuto 4479x •
V životě člověka přichází období, kdy musí čelit těm nejtěžším zkouškám. Sezóna 2024 pro nás začala s obrovskými očekáváními. Práce, dřina, přípravy - vše směřovalo k velkým cílům. Matyas dal do přípravy maximum. Od hodin strávených v posilovně, přes tréninky na trati, až po detailní rozbory každého kola. Jenže závodní sezóna není vždy o tom, jak tvrdě pracujete. Někdy se věci prostě nevyvíjejí podle plánu, a to nezávisle na tom, kolik úsilí do toho dáte a Jak jsem na vlastní kůži zažil motorsport není spravedlivý sport. Během sezóny jsme narazili na problém, který nás zasáhl hlouběji, než jsme čekali - neprofesionální přístup italského týmu DCR. Museli jsme učinit těžké rozhodnutí, tým opustit a jít vlastní cestou. A udělali jsme dobře protože za dva měsíce se DCR rozpadlo plně.
Do toho se přidaly zdravotní komplikace mé osoby, které ovlivnily některé klíčové momenty sezóny. K tomu přidejte nezaviněné nehody během závodů, které zamíchaly kartami, a najednou máte před sebou sezónu, která ani zdaleka nenaplňuje vaše původní sny. Ale víte, na co jsem nejvíce hrdý? Na to, že Matyas nepodlehl tlaku. Každý závod, každý start, každý metr na trati - vždy letěl v rámci možnosti techniky na 100 %.
To se ukázalo zejména v Champions of the Future Academy, kde ve 12 závodech proti 48 jezdcům bojoval jak mohl a na cizích tratích kde nikdy nejel a měl 1 den na to se trať naučit, byl vždy od P 6-8 a jednou P-12 místa. V před předposledním posledním závodě v Dubai ho bohužel připravily dvě nezaviněné nehody o reálnou šanci na TOP 4-5, přesto skončil na krásném 9. místě. Přesto patří mezi 5 pilotů kteří alespoň jeden závod vyhráli.
Další výzvou bylo Mistrovství světa v Anglii na Trati PFI. Tam se znovu ukázala krutost tohoto sportu - dvě nezaviněné nehody a šance na dobré celkové umístění byla ta tam. Ale i přesto ukázal, co v něm je, 11. místem v kvalifikaci a druhým nejrychlejším časem víkendu ve své kategorii OK-J .
Tato sezóna nebyla jednoduchá. Byla plná nečekaných překážek. Ale právě tyto překážky nás nutí růst. Nutí nás být lepší. A nutí nás se nevzdávat. Tímto dáváme jasně najevo, že odhodlání je na naší straně. Jsme připraveni vzít si z této sezóny lekce a další rok přijít ještě silnější. Děkujeme za vaši podporu – znamená to pro nás víc, než si dokážete Pokud vás náš příběh zaujal a chcete být součástí této cesty, podělte se o tento příspěvek s ostatními.
Tým SVC GROUP RACING
6 Champions of the Future Academy v Al Forsan 8.12. 2024
Publikováno 08.12.2024 • zhlédnuto 3140x •
CZ
Jak těžké je závodit na hraně svých možností? ????
Představte si, že se připravujete na nejdůležitější závod sezóny. Vaše tělo je ale unavené, místo tréninku jste strávili 14 dní kvůli antibiotikům, a konkurence trénuje na domácí trati, kterou zná jako své boty.
Přesně tohle byl náš příběh na poslední sezóně podniku Champions of the Future Academy v Dubaji, Al Ain a Abu Dhabi.
Matyáš šel do závodních dní oslabený. Síly docházely, ale přesto bojoval. Bojovým srdcem. Z celkem 45 pilotů, kteří se zúčastnili této prestižní série, se Matyáš umístil na CELKOVÉM 9. místě. A co víc – za celou sezónu dokázalo jen 6 jezdců vyhrát alespoň jeden závod. Matyáš byl jedním z nich.
Ještě působivější je, že pokaždé jel na absolutně nové trati, kterou nikdy předtím neviděl. Přesto se během kvalifikace vždy dostal do TOP 6-12. Startoval mezi nejlepšími, i když závodil proti domácím jezdcům, či profesionálům, kteří trati znali nazpaměť.
Závodní víkendy ale bez potíží.
Finálové jízdy nám nevyšly podle představ a musíme si vyhodnotit, proč tomu tak bylo. Přesto jsme viděli obrovský pokrok: Matyáš se rychle přizpůsobuje novým tratím, zvládá kvalifikaci a už si nenechá líbit ani v ostrých soubojích na trati. To jsou zkušenosti, které v budoucnosti ponesou ovoce. ????
A když hodnotíme celou sezónu? Byla to neuvěřitelná zkušenost. Jako jediní Češi jsme přijali požadavky Champions of the Future Academy a dokázali jsme, že umíme závodit se špičkou. Co nás během sezony naučilo, byl i výběr týmů. Zkušenosti s týmem DCR byly pro nás bohužel ztrátou cenných bodů – a to né jen v Akademii, tomu bych nevěřil ani psa na procházku, natož závodníka.
Ale na posledním podniku jsme si potvrdili, že náš směr je správný.
Speciální poděkování patří v závodě AL Forsan týmu Gamoto a jeho majitelům Totimu za profesionální přístup jak k majitelům jak Matyas Vitver tak k majitelům SVC GROUP.
On a jeho tým je příkladem jak se má vést profesionální výchova pilota a nastavení motokáry.
Za tým SVC Vladimír Vitver
GB
Jak těžké je závodit na hranici svých limitů? ????
Představte si, že se připravujete na nejdůležitější závod sezóny. Jenže vaše tělo je unavené, 14 dní jste místo tréninku proleželi na antibiotikách a vaši závodníci trénují na domácí trati, kterou znají jako své boty.
Přesně takový byl náš příběh na závěrečném závodě Champions of the Future Academy sezóny v Dubaji, Al Ainu a Abu Dhabi.
Matyáš šel do závodních dnů oslaben. Docházely mu síly, ale bojoval dál. A bojoval srdcem. Ze 45 pilotů, kteří se této prestižní série zúčastnili, se Matyáš umístil na celkovém 9. místě. A co víc - pouze 6 jezdcům dokázalo za celou sezónu vyhrát alespoň jeden závod. Jedním z nich byl i Matyáš.
O to působivější je, že pokaždé jel na absolutně nové trati, kterou nikdy předtím neviděl. Přesto během kvalifikace vždy skončil v top 6-12. Startoval mezi nejlepšími, i když závodil proti domácím jezdcům nebo profesionálům, kteří trať znali nazpaměť.
Závodní víkendy se ale neobešly bez potíží.
Finálové jízdy nám nevyšly podle představ a musíme zhodnotit, proč tomu tak bylo. Přesto jsme zaznamenali obrovský pokrok: Matyáš se rychle adaptuje na nové tratě, zvládá kvalifikace a ani v urputných bojích na trati si nic nepouští. To je zkušenost, která přinese ovoce v budoucnu. ????
A když zhodnotíme celou sezónu? Byl to neuvěřitelný zážitek. Jako jediní Češi jsme přijali výzvu Champions of the Future Academy a dokázali jsme, že umíme závodit se špičkou. Co jsme se během sezony naučili, byl také výběr týmů. Zkušenost s týmem DCR byla pro nás bohužel ztrátou cenných bodů - a nejen v Akademii bych jim nesvěřil ani pejskaře, natož závodníka.
Ale na poslední akci jsme si potvrdili, že náš směr je správný.
Zvláštní poděkování závodu AL Forsan týmu Gamoto a jeho majiteli Totimu za profesionální přístup jak k Matyasovi Vitverovi, tak majitelům SVC GROUP.
On a jeho tým jsou příkladem toho, jak vést profesionální školení řidičů a nastavení motokár.
Za tým SVC Vladimír Vitver
5- Champions Future Academy AL AIN UAE - Matyas Vitver SVC GROUP
Publikováno 17.11.2024 • zhlédnuto 1904x •
CZ – Motokárový závod na trati Al Ain Raceway International Kart Circuit byl pro Matyse Vitvera
jedním z důležitých momentů jeho závodní kariéry a výrazně přispěl k jeho zkušenostem na mezinárodní scéně.
Tento podnik se konal ve Spojených arabských emirátech, konkrétně na jedné z nejmodernějších motokárových tratí v této oblasti, která je známá svými technickými pasážemi a náročnými zatáčkami.
Pro Matyse to byl již druhý závod v této exotické destinaci, která je z hlediska motokárového sportu velkou výzvou. Ačkoliv tato trať byla pro něj nová a navíc neměl čas na jakýkoliv předzávodní trénink, ukázal, že se dokáže rychle přizpůsobit a zvládnout i tak obtížné podmínky. Jeho výkon na této trati se bezpochyby zařadil mezi ty, které stojí za pozornost, a naznačuje jeho potenciál do budoucna.
V průběhu víkendu se Matys postavil do role nováčka, který však i přes omezený čas na přípravu dokázal dosáhnout skvělých výsledků. To se jednoznačně projevilo už během kvalifikace, kde si počínal více než zdatně. V sobotním programu si vybojoval deváté místo, což je v kontextu tak náročného závodu a vysoké konkurence obdivuhodný výsledek. Zatímco sobota mu přinesla osmou příčku, v neděli dokázal svůj výkon ještě více posunout a dosáhl na celkově šesté místo,
což je při jeho podmínkách výkon hodný uznání. Tyto úspěšné kvalifikační jízdy ukázaly, že Matyas má nejen talent, ale také odhodlání a schopnost se přizpůsobit novému prostředí a podmínkám, které mu byly do určité míry neznámé.
Dalším pozitivním aspektem tohoto víkendu bylo, že tým SVC Group Racing, jehož je Matys členem, začal pracovat na novém přístupu k přípravám na kvalifikace. Tento nový systém se očividně začíná vyplácet, což dokazuje nejen Matyasuv vzestup výkonů, ale také zlepšující se výsledky celého týmu.
Tato změna filozofie přípravy přináší pozitivní výsledky, což je pro závodníka i jeho tým významným impulsem do dalších závodů. Progres je zřejmý a výsledky ukazují, že směr, kterým se tým vydal, je správný. Zdálo by se, že všechny aspekty se posouvají kupředu, ale stále zůstává určitá dávka smůly, která dokáže pokazit i jinak dobře rozjetý závodní víkend.
Bohužel, sobota přinesla svůj díl zklamání. Ačkoliv si Matys skvěle rozjel závod a dokázal se probojovat na slibné čtvrté místo a na podium bylo velice blízko smolný incident ho stál cenné umístění mezi nejlepšími. Po kontaktu s jiným jezdcem, kdy soupeř zasáhl jeho zadní kolo naprosto nekompromisním způsobem Tak zvaně na Hamiltona, dokončil nakonec závod na na třináctém místě. Tento moment byl velmi frustrující, neboť Matys a jeho tým měli potenciál dosáhnout mnohem lepšího výsledku. Takové situace, kdy jsou závodníci vyřazeni ze hry nešťastným způsobem, jsou bohužel součástí motoristického sportu a přinášejí leckdy více emocí, než by bylo zdrávo.
Nedělní den přinesl další šanci na úspěch. Matyáš vybojoval solidní startovní pozici, kdy se mu podařilo kvalifikovat do finálové jízdy ze skvělého šestého místa. Tato příčka mu dávala reálné naděje na dosažení ještě lepšího výsledku v samotném finále. Nicméně tým se rozhodl udělat určité změny v nastavení motokáry, které měly v dobré víře pomoci zvýšit její konkurenceschopnost. Bohužel se tato změna ukázala jako kontraproduktivní a v důsledku toho došlo k poklesu závodního tempa, což znamenalo propad na konečné dvanácté místo. I přes tuto nepříjemnost je důležité zdůraznit, že rozhodnutí týmu bylo vedeno snahou zlepšit výkonnost a riskovat pro dosažení lepšího výsledku. Takové kroky jsou občas nezbytné, i když nemusí vždy přinést očekávané ovoce.
I přes tyto komplikace si Matyas a jeho tým mohou odvézt mnoho pozitivních poznatků. V celkovém hodnocení šampionátu, kterého se účastní 45 závodníků přihlášených do Championátu, se Matyas posunul na úctyhodné osmé místo. Tento výsledek je potvrzením jeho rostoucí formy a důkazem, že jeho snažení přináší své ovoce. Osmé místo v takové konkurenci je vynikajícím úspěchem, zvláště když si uvědomíme všechny okolnosti, které tento mladý jezdec musel překonat. Jeho cílevědomost a odhodlání jsou inspirující a naznačují, že příští závody mohou přinést ještě lepší výsledky.
Další závod šampionátu je na programu od 1. do 4. prosince 2024 na trati v Al Forsan v Abu Dhabi.
Tato trať patří k dalším výzvám, kterým Matyáš bude čelit, a už nyní se tým připravuje na to, aby zde podal maximální výkon. SVC Group Racing nadále intenzivně pracuje na přípravě a strategii pro nadcházející závody.
cílem je pokračovat ve vzestupné tendenci a dosahovat ještě lepších výsledků. Matys Vitver se svým týmem se bezpochyby nevzdá a bude dále bojovat o co nejlepší pozice na mezinárodním poli, čímž se stává příkladem odhodlání a závodního ducha.
Tým SVC GROUP RACING
GB -Motocar race at the Al Ain Raceway International Kart Circuit was for Matthys Vitver
one of the highlights of his racing career and contributed significantly to his experience on the international stage.
This event took place in the United Arab Emirates, specifically on one of the most modern karting tracks in the area, which is known for its technical passages and challenging corners.
For Matthys it was the second race in this exotic destination, which is a great challenge in terms of karting. Although this track was new to him and he had no time for any pre-race training, he showed that he could adapt quickly and handle even such difficult conditions. His performance on this track was undoubtedly one to watch and indicates his potential for the future.
Over the course of the weekend, Matthias put himself in the role of a rookie, but managed to achieve great results despite the limited time for preparation. This was clearly evident during qualifying, where he performed more than proficiently. In Saturday's program he took ninth place, which is an admirable result in the context of such a difficult race and high competition.
While Saturday brought him ninth place, on Sunday he was able to push his performance even further and achieved sixth place overall,
which, given his conditions, is a creditable performance. These successful qualifying runs showed that Matyas not only has talent, but also determination and the ability to adapt to a new environment and conditions that were somewhat unfamiliar to him.
Another positive aspect of the weekend was that the SVC Group Racing team, of which Matys is a member, has begun working on a new approach to qualifying preparations. This new system is clearly starting to pay off, as evidenced not only by Matys' uptick in performance, but also by the improving results of the entire team.
This change in preparation philosophy is yielding positive results, which is a significant boost for the athlete and his team going into the next races. The progression is obvious and the results show that the direction the team has taken is the right one. It would seem that all aspects are moving forward, but there is still a certain amount of bad luck that can spoil an otherwise good race weekend.
Unfortunately, Saturday brought its share of disappointment. Although Matys had a great race and was able to fight his way to a promising fourth place and was very close to the podium an unfortunate incident cost him a valuable top spot. After contact with another rider, when his rival hit his rear wheel in an absolutely uncompromising manner So called on Hamilton, he eventually finished the race in twelfth place.
This moment was very frustrating as Matys and his team had the potential to achieve a much better result. Situations like this, where drivers are knocked out of the game in an unfortunate way, are unfortunately part of motorsport and often bring more emotion than is healthy.
Sunday's day brought another chance for success. Matyas made a solid start, managing to qualify for the final heat from a great sixth place. This position gave him realistic hopes of achieving an even better result in the final itself. However, the team decided to make some changes to the kart set-up to help increase its competitiveness in good faith.
Unfortunately, this change proved to be counterproductive and as a result the race pace dropped, which meant a drop to the final twelfth place. Despite this inconvenience, it is important to stress that the team's decision was driven by a desire to improve performance and take risks to achieve a better result. Such steps are sometimes necessary, even if they may not always bear the expected fruit.
Despite these complications, Matthias and his team can take away many positive lessons. In the overall standings of the championship, which includes 45 competitors entered in the Championship, Matyáš moved up to a respectable eighth place. This result is confirmation of his growing form and proof that his efforts are bearing fruit.
Eighth place in such a competitive field is an outstanding achievement, especially considering all the circumstances this young rider had to overcome. His focus and determination are inspiring and suggest that the next races may bring even better results.
The next round of the championship is scheduled for 1-4 December 2024 at the Al Forsan track in Abu Dhabi.
This track is one of the next challenges that Matthias will face and the team is already preparing to deliver a maximum performance here. SVC Group Racing continues to work hard on preparation and strategy for the upcoming races.
The goal is to continue the upward trend and achieve even better results. Matys Vitver and his team will undoubtedly not give up and will continue to fight for the best possible positions on the international field, thus becoming an example of determination and racing spirit.
SVC GROUP RACING team