• Publikováno 01.11.2008       • zhlédnuto 304x

Náchod Motorsport zúčastnil okruhového závodu v Brně a to Podzimní cenou Brna. Team se zúčastnil závodů z důvodu získání dat pro další ročníky. Cílem teamu bylo umístění mezi prvními pěti.  

  Volný tréninky zaměřený na nastavení  vozu, proběhl bez problémů a pro závod jsme našli správný způsob  naladění  vozu.  V kvalifikaci se vyskytl problém a to buď v tom, že jsme byli brzděný pomalejšími vozy a když si Vláďa udělal prostor, tak začalo zlobit odřazování jeho WR-9 a tak  kvalifikace pro nás skončila na šestém místě.  Team celou volnou sobotu hledal, kde je problém s řazením, rozebral vše od táhel řazení, až po přesuvníky v převodovce, ale nepodařilo se najít nic zásadního. Warm-up  ukázal, že při použití spojky při řazení se problém s řazením neprojevuje tak citelně a tak jsme se těšili na hlavní závod.
Při startu byly potlačené výhody a cílené nastavení převodovky našeho vozu pro závod, na které jsme vsázeli. Vymstilo se nám kvalifikační šesté místo o pár desetin za R.Pláteníkem, který nezvládl startovací proceduru, těsně před startem nechal moc velký rozestup za první čtyřkou a tím jim umožnil, při letmém startu poodjet a znemožnil mám držet s nimi kontakt. Po druhém kole, začal Vláďa sjíždět rozestup za čtvrtým vozidlem, což se mu dařilo, až do chvíle, kdy se projevila závada na řazení, kterou se nepodařilo za celou sobotu najít a prasklo vahadlo řazení, což mělo za následek zablokování kol s následnými hodinami a propadem na šesté místo. Láďa tento boj nevzdal a jel dále jen se 4 až 6 převodovými stupněm, které řadil, jen za propojovací táhlo. I s tímto hendikepem se probojoval opět dopředu a útočil na třetí místo. Při předjížděcím manévru na konci cílové rovinky, kolo před koncem závodu, se vahadlo řazení WR-9 dolomilo a tak poslední kolo absolvoval jen s pátým rychlostním stupněm a chránil si čtvrtou pozici. Cíl teamu,  skončit mezi okruhovými specialisty do pátého místa byl tímto splněn.   

 Jel jsem do Brna s cílem pohybovat se do první pětice, ale v koutku duše jsem si myslel na podium,  nakonec to je přesně mezi -čtvrté místo. Po destrukci motoru v Dobšiné, dojíždíme závody s rezervním 245 koňovým motorem a s takto slabým výkonem se na vyšší mety nedá pomýšlet. Investovat to stařičké škodovky  již nemá smysl,  když je již připraven nový agregát pro rok 2009.  Samozřejmě je škoda, že se nám nepodařilo najít skrytou vadu materiálu za nějakých 50 korun, jinak by sponzoři byli asi spokojenější a já samozřejmě také. Komentuje své prvním vystoupení  v Brně s Lotusem WR-9 vlastní konstrukce -Vláďa
   vydáno 2. října 2008, autor vitver V, přečteno 2276x

Zdroj-SVC NáchodMotorsport.
 

Fotogalerie