• Publikováno 07.07.2013       • zhlédnuto 317x

06.07.2013 FIA EUROPEAN HILL-CLIMB CHAMPIONSHIP

Slavné Trento Bondone – Nejdelší závod v ME FIA – Championship Již tradičně patřil první červencový víkend vrcholu závodů na legendárním kopci Trento – Bondone a hodnocení první poloviny letošní sezóny. Bezmála 18 kilometrů dlouhá trať je obrovskou výzvou pro všechny účastníky.

Tisíce fanoušků, skvělá atmosféra v malebném prostředí horských masivů Dolomit a především nádherný technický kopec s převýšením 1350 metrů. Kdo na tomto místě jednou byl, musí přesně vědět, o čem se v předchozí větě hovoří. Tentokrát se jednalo o již známou trať pro SVC Vitver Racing. Několik startů s dvoulitrovým Lotusem WR 9/2 či loňský s Audi, dopomohlo Vladimíru Vitverovi k zisku celé řady zkušeností, které jsou ke zdárnému pokoření Monte Bondone potřeba.

Pro rok 2013 bylo na AUDI WTTR upravené řízení, které bylo v předcházejícím ročníku velikým problémem, protože se audi několikrát nevešlo do úzkých uzavřených pasáží horní části tratě. Ale na již zmiňované krádeži volantu v Ascoli, padla volba na další vozidlo ze stáje SVC Náchod,s.r.o., tedy dvoulitrový Lotus Evora, disponuje sice nižším výkonem, ale na této trati to zase není nevýhoda a tato varianta se i na začátku sezony zvažovala. Dík rozsáhlému zázemí SVC Náchod, s.r.o. jež je největším výrobcem tažných zařízení v ČR , takto nic nebránilo postavit se na start již 63. ročníku evropské legendy, a tak propagovat tuto značku v zahraničí.

Hlavním cílem bylo zdárně dokončit závod, protože tento kopec je extrémně náročný na jezdce i techniku. A tato meta byla úspěšně splněna, navíc po týdnu opět mohl Vladimír Vitver vystoupat na nejvyšší ze stupňů při vyhlašování nejrychlejších jezdců. Vyhrál totiž i tento závod v rámci skupiny E2-SH bez rozdílu tříd a zkompletoval tak italské double. Radost z dokončeného závodu byla o to větší, že se vůbec do závodu podařilo odstartovat, když potrápil jezdce i mechaniky porouchaný systém odpojování zapalování motoru při řazení, který neumožnil vozidlo ani nastartovat, tak nefunkční brzdy, které od 12 km nefungovali. Tyto problémy byli pozůstatky neodzkoušené techniky po pronájmech vozu, který čekal na dílně na komplexní prohlídku. Naštěstí se elektronický „šotek“ ve spolupráci s Italskou jezdeckou elitou a i konkurencí, podařilo odstranit. Na vyřazení nefunkčního Tiltna již ale nezbyl čas, a tak se pilot rozhodl to neřešit a jet s tímto hendikepem.

Malé zklamání tu sice je, opět se nepodařilo pokořit čas z prvního startu, ale výsledek ukazuje i na velikou vyzrálost teamu a jezdce, který si s těmito nástrahami úspěšně poradil. Dále pak na jméno které team SV Náhod ve světě má, což ukázala i vzájemná technická pomoc mezi teamy a piloty. V sobotu pomohlo SVC Náchod a druhý den zase konkurence nám.

Musím tímto poděkovat závodníkům F. Giuliani S. Faggiolli, Pisano a dalším Italským závodníkům za pomoc, kdy jsme museli vyměnit vůz a trápili nás problémy z toho, že náhradní auto nebylo připravené k závodu z dílen, kde čekalo na repas. Toto je krásný příklad mezi závody v Itálii, která je zemí závodům zaslíbená a Evropě a Českému závodění. To je i důvod proč mě a naše sponzory přestali závody v ČR brát, zhodnotil majitel teamu a pilot V.Vitver.

Po první polovině sezóny, tak může SVC Vitver Racing rekapitulovat a to tak, že se Vladimíru Vitverovi podařilo 3x zvítězit a jednou byl druhý. Celkově mu tyto výsledky přináší v absolutním hodnocení kategorie II - průběžné 4. Místo, a tak je zároveň nejlépe umístěným

Čechem. Druhá polovina šampionátu odstartuje třetí červencový víkend na Slovensku, kde se pojede na krásné Slovenské trati v Dobšiné.
vydáno 11. července 2013, autor Vladimír Vitver, přečteno 16 793x

Zdroj: SVC Náchod s.r.o. největší  výrobce tažných zaříení sportovní divize- výroba úprava závodní a doprovodní techniky.