• Publikováno 15.01.2015       • zhlédnuto 344x

                                                                                       kopie s původního webu ze dne 1/2021 -  vydáno 10. července 2015, autor SVC TEAM přečteno  do 2021 - 15 989x

závodů automobilů do vrchu na italské trati Trento Bondone,,kde se jel již 65 ročník tohoto nejtěžšího závodu, také nazývaný vrchařský Olymp

V závodě, který provázely tropické teploty nechyběl ani SVC GROUP RACING. Náchodský tým přijel pokořit 17,3 km dlouhou trať, vinoucí se nad historickým městem Trento, na jehož vrcholu Monte Bondone nalezneme cílovou metu sedmého závodu Mistrovství Evropy v závodech do vrchu FIA EUROPEAN HILL CLIMB Championship 2015.

Italské fanoušky velice potěšil Vladimír Vitver svou účastí, speciálem AUDI WTTR DTM na jejich závodě. Pro náchodský tým to bylo pouze poloviční uspokojení, neboť musel nechat doma odpočívat další speciál z jeho dílen, a to Lotus WR 12, který byl speciálně připravený na tento závod. Bohužel, stop našemu speciálu udělal diletantský přístup německého zastoupení pro úpravy a opravy anglických převodovek, značky Hewland. Nedodali včas opravenou převodovku, kterou v zimě špatně repasovali a zavinili tak její destrukci.

Jak jsme již zmínilli, závod Trento Bondone je nejtěžší a nejdelší kopec v Evropě, a tak to byla pro SVC GROUP RACING výzva i za cenu, že pojede s původním okruhovým speciálem, který není pro tento závod, díky náročným „ vracákům“ úplně ideální. Technici Petr Šolc, Radek Lux a Miroslav Michl s týmem, za jeden den přestavěli vozidlo pro tento závod a vyrazili jsme na tento krásný svátek našeho sportu, kterého se účastní elitní vrchařská špička, jež se nebojí přímého porovnání na trati.

Další člen naší výpravy na vrchařský Olymp, byl pilot Roman Schwan. Tento opavský jezdec s častou účastí v Mistrovství Evropy v závodech do vrchu, si přijel zazávodit společně s evropskou špičkou, s Renaultem Megane ve dvoulitrové třídě. Roman přijel do Trenta ve středu a s poctivostí jemu vlastní trénoval a dřel na zapamatování trati, což byl jediný recept na to jak zdolat své protivníky ve skupině i přesto, že Meganu chybí výkon pod kapotou.

První trénink nezačal pro oba piloty úplně ideálně, na voze Audi zazlobil snímač v předním kole, na jehož základu si motorová jednotka myslela, že je zablokované kolo a tím odstavovala dávkování benzínu do motoru a jízda hlavně do „vraceček“ byla utrpení. Roman se zase hledal v závodním režimu na trati, aby vlastně věděl, v kterém úseku závodní tratě, která čítá okolo 270 zatáček, vlastně je.

Druhý trénink přišel pilot Vladimír Vitver s tím, že si trať dobře pamatuje, že si to chce pořádně užít a pojede Trento bez elektronických pomocníků na jeho Audi a jak řekl, tak udělal. Jeno pocity po jízdě? Byl to super randabál, užil jsem si to a natrénoval jsem si do závodu zatáčení plynem. Roman po nastudování měřených úseků zjistil kde je potřeba oproti konkurenci přidat a s tímto předsevzetím, ale i s vědomím, že až v neděli je závodní jízda, vstoupil do druhého tréniku. Trať ho sice kontaktem předního kola s obrubníkem ve spodní pasáži upozornila, že tady se chyba neodpouští, ale do cíle dojel a oprava jeho mechanikovi Petrovi trvala cca hodinu. Horší bylo, že Roman v horku a následkem nárazu zničil obě přední pneumatiky. V nedělním závodě byli oba závodní speciály nachystány na jedinou a proto rozhodující jízdu a piloti se snažili nějak při 40ti stupňových teplotách namotivovat na jízdu. Vláďa měl hlavní cíl, chtěl s Audi porazit sebou zajetý čas z roku 2009, kdy tady jel poprvé s Lotusem WR-9 za 11.19 min. a Roman chtěl dojet do čtvrtého místa a vyčkávat, zda někdo ze zbývající konkurence neudělá chybu, která by jej posunula na 3 místo.

Ani jednomu se ale nepodařilo až tak splnit své přání, Vladimír nastoupil do závodní jízdy až moc agresivně a ve spodní části si škrtl pravým kolem o svodidlo, což mělo za následek únik tlaku vzduchu z pneumatiky, a tak se nedalo úplně tlačit na pilu a ke všemu přišla chyba v jednom z vracáků, který vystavil stopku zlepšit čas z roku 2009.

Jak sám Vladimír po závodě zhodnotil: Tlačil jsem na pilu od počátku a neuvědomil si, že tvrdší směs pneu není v úplné kondici a tak jsem si jen tak lehce štouchl o svodidlo, a tak jsem nevěděl přesně co se s autem děje, myslel jsem, že jsme zvolili špatné pneu, ale jak se ukázalo pneumatiky byli Ok, škrtnutí o svodidla mě stálo zajetý lepší čas, ale jsem šťastný, že jsem do cíle jinak vyjel bez problému s technikou. Stačí se podívat kolik zvučných jmen mělo větší problémy nebo na závod vůbec nedojeli. A druhé místo z Trenta potvrzuje naše vedení ve třídě E2-SH a posouvá na druhou příčku v bodování ME kategorie 2 a to je pro náš soukromý team obrovský úspěch!

Roman doplatil na neznalost trati a její specifika a po jednom dlouhém výjezdu z města, kde jel střelbu, jak se říká od obrubníku k obrubníku, trefil předním kolem kanál a poškodil zavěšení kola svého Renaultu Megane, které mu vystavilo stopku v pokračování závodu. Na druhé straně, od počátku jízdy Roman své tréninkové časy o vteřiny zlepšoval, což mu pomůže při zdolávání Trenta Bondone v příštím roce s výkonnějším vozem.

Po závodě nám Roman k závodu sdělil: S významnou podporou SVC GROUP RACING, nám bylo dopřáno zúčastnit se vrcholu letošní sezony, kterou, ale i přes nedokončení závodu hodnotím pozitivně. Bohužel Trento je specifický závod, na který jsem nebyl dostatečně materiálově připraven. Sobotní tréninkové jízdy probíhaly dle plánu, hledání sebe sama a ideální stopy. Jediná nedělní jízda byla zakončena příliš optimistickým průjezdem zatáčky. Následný smyk, utržení PP kola a svoz odtahovým speciálem ukončilo mé účinkování na této nesmírně náročné trati. Doufám, že jak říká první pilot týmu Vláďa, bude možnost složit reparát.

Pokud se podívá SVC GROUP přes rameno a začne bilancovat, tak musí konstatovat: Mezinárodní mistrovství republiky AČR: toho seriálu se team z důvodu nekorektnosti nezúčastňuje.

Mistrovství Evropy , jezdci s naší podporou:

Vladimír Vitver, průběžně na prvním místě ve třídě E2-SH, auta se střechou takzvané siluety.

V celkovém pořadí ME kategorie II:

1. Simone Faggioli ITA

2. Vladimír Vitver CZE / David Hauser LUX

3. Fausto Bormolini ITA

Martin Šípek 4. místo v E2-SH

Roman Schwan v první patnáctce E2-SH

Team SVC GROUP RACING, tímto děkuje závodníkům, mechanikům za příkladnou reprezentaci svých partnerů napříč Evropou: Rakousko, Španělsko, Portugalsko, ČR, Polsko, Slovensko, Německo, Švýcarsko, Slovinsko, Chorvatsko...

Další poděkování patří partnerům : SVC GROUP s.r.o. Výrobce tažných zařízení Triumf Professional Tools s.r.o. Dodavatel profesionálního nářadí Auto Hotárek s.r.o. Dodavatel autodoplňků a autodoprava po celé EU LSC MOTORSPORT s.r.o. Elektronika závodních vozidel IP STAV Pardubice s.r.o. - Stavební firma BP AUTOSPORT s.r.o.-Profesionální závodní team