ZPRÁVY AKTUALITY RACING

 
Redakce: Ládi je tu konec roku, bilanci roku 2019 jsi udělal v minulém článku, a tak jak vidíš sezonu 2020?
No jak to říci….  Díky sezoně 2019 zbyl čas podívat se na svět jiným pohledem a rekapitulovat jak dál…
Začal bych tím, že jsem založil SVC GROUP RACING AKADEMII a začal se intenzivně věnovat Matyasovi, protože mu je 8 a to měl již 2 roky jezdit.
Dále jsem se domluvil s Martinem Kolomým, že pojedu Dakar 2020 jako novinář, tedy taková technicko-novinářská pomoc v pozadí. Což je pro mě nový příběh v mém životě a hodně napoví, co bude dál s mojí závodní kariérou.
Je pravda, že mě po 5 titulech v ME závodu dovrchu a 1 na okruzích již chybí motivace a chuť v těchto vozech pokračovat a některé věci pak vidím černě i když třeba černé nejsou. Na druhé straně mě potěšilo poděkování za reprezentaci a zájem autoklubu, abych pokračoval, také to, že je po dvou letech, tedy v roce 2020 Másters v Portugalsku, kde to mám moc rád …, no uvidíme…    

Ale spíše si dovedu představit, že se v létě budu věnovat Akademii a mládeži a kariéře juniora a v lednu odjedu na tři týdny na Dakar. Dává mi to smysl i s ohledem na vytíženost v naší rodinné firmě, včetně ohledu na manželku Lucii a Matyase, když jedu ME do vrchu nejsem v letě cca 6 měsíců doma, a tak to bych to měl na pohodu, včetně testování v teplých krajinách.
Uvidím po návratu, až si ten příběh prožiji, uvidím co je reálné i s ohledem na moji tělesnou schránku, budu pozorovat Top piloty a myslím, že jak znám Martina Kolomého, tak se nudit rozhodně nebudu.
Jako novinář budu stát na druhé straně a bude to zase jiný zážitek je zvláštní, že dřív bych připravoval data, pneumatiky, doprovodný kamion a teď notebook, kamery, baterky, stan, karimatku…, technici týmu i manželka se mi smějí, když naháním solární nabíječky, znají můj názor na jiné toalety, než ty soukromé a dělají si ze mě srandu, ale já se prostě na ten nový příběh moc těším…

Redakce: Ty budeš na Dakaru v Saudké Arabii  jako novinář ???
Ano budu a moc se na to těším a víš co mě na tom těší nejvíce?? Že se neřadím jen mezi závodníky,  ale postavil jsem pár hodně rychlých aut, a tak si myslím, že zapadám i mezi konstruktéry a teď budu u toho v pozici nezávislého… tedy nezávislého novináře.
Kde budou k dispozici tvoje příspěvky?
Budu se snažit podat každý den informaci a obrázky, příspěvky budou k dispozici dle požadavku týmu, ale jistě ve spolupráci s Lucií Vitverovou  na stránkách www.svcgroup.cz
v sekci Motorsport / Aktuality
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video
 
Vladimír Vitver – Rozhovor k sezóně 2019
Redakce: Ládi, tak se nám sešel rok s rokem a je tady bilancování sezony 2019, jak jí hodnotíš a jaké jsou další plány??
No co říci, jak to nazýváme klasicky to je prostě motosport…., asi bych to rozdělil na dvě části a články neslučoval a tak první hodnocení pojmu jako zhodnocení účinkování v ME 2019 a druhé jako plány pro rok 2020.
Tedy kdybych se měl podívat na výkonnost, řekl bych, že nám nechybí a že pokud jsem mohl jet tak to bylo super, po 5 závodech v Mistrovství Evropy na 1 místě a 3 absolutně. Zlepšení se v Portugalsku o cca 3 vteřiny, na tak rychlé trati je úžasný výsledek, ve Španělsku jsme již 4x za sebou vyhráli, ve Francii o chlup 2 místo a k tomu je naše auto oproti konkurenci nejtěžší a s o cca 100 koní slabší. výkonem. Na to že nás zlobila celou dobu a to již od roku 2018, malá součástka za 5,50 a ničila jednu sadu svíček za druhou myslím, že dobrý výsledek. Také jsem rád, že nakonec Láďa Brázdil, sice až na konci sezony 2019, ale předci, tento zlobivej senzor našel a dělá se opatření, aby se to již vícekrát neopakovalo..                                                                                                                                             
 Bohužel pak přišlo, co přišlo a co jsem nepředpokládal, zničení vozu na dílně při běžné servisní opravě. Tato destrukce byla drtivá a to jak finančně, tak časově a přišla i v hodně hloupou dobu, kdy nebylo možné vozidlo opravit. Tento neodborný zásah měl za následek i nehodu v Německu, kdy mi v protahováku dechl motor, zablokoval kola a poslal mě do příkopu a plný rozsah se projevil v Polsku, kde jsem nepořídil ani nastoupit do závodu. A protože ME je velice vyrovnané a neodjetí 3 závodů znamená propadnutí v klasifikaci o několik příček a já nejsem zvyklý bojovat o místa v pozadí, jsme sezonu předčasně ukončili a smířili se s tím, že skončíme v ME s E2-SH na 3 místě.

Redakce: Co se stalo tak zásadního s tvým speciálem? U SVC Racing si auta stavíte, to bylo tak zásadní???  Ano bohužel, přesto, že si hodně komponentů vyrábíme, tak na něco jsme krátký a závislý na dodavatelích. Musel se vyměnit Elektronický svazek od datalogeru řídící jednotky, senzory motoru a podobně. Následně se zjistilo, že nebyl ani dotažený startér, který se roztrhl v obalu a to byla ta poslední rána, je to jediný startér snad na světě, který se točí obráceně a výroba u Audi Motorsport je na cca 1-3 měsíce a za cenu tohoto dílu máte hezky vybavenou Škodu Octavii.  
Redakce: to zní až neuvěřitelně co se stalo, komu se toto podařilo? Já myslela, že na dílně máš profíky a na auto specifikace DTM nemůže sáhnout, jen tak někdo.. 
Bohužel si za to mohu sám, jak stárnu tak jsem měl vizi, že své zkušenosti předám někomu mladšímu než dospěje Maty a podpořím to svojí technikou a zázemím…., sledoval jsem jednoho týpka z Náchoda a dle příspěvku na sociálních sítích si myslel, že je pracovitý a rozumný. K tomu jezdí amatérské závody, a tak jsem do toho šel.  Zaplatil mu mezinárodní licenci, zaručil se za něj, aby mohl jezdit, půjčoval zdarma dodávku na jeho závody, a tak dále, rozhodl jsem se, že ho nenechám dělat podřadnou práci a hned ho pustil na DTM… a podobně, ale jak se říká, dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.  Abych řek pravdu, moc mě to mrzí, jak to dopadlo. To, že jsem ho nechal sáhnout na auto a přišel tím o Reprezentaci, která se odvíjí od umístnění,  … Finance za opravu, které se zastavili těsně pod cifrou mající 6 míst… mě sice také štve, ale co mě nejvíce mrzí, jsou jeho reakce. Místo omluvy a alespoň je sorry, já nevěděl, že když vytahuji z vozu startér, že musím odpojit baterii, jen hloupé kecy po sociálních sítích, známých a podobně. Jednu chvíli to vypadalo dle jeho komentářů, že jsem otrokář, blb a namachrovaný idiot. Přitom vše co dělal, bylo v pracovní době, kterou měl zaplacenou, nezůstal o minutu déle a já ho ještě pouštěl dřív na jeho aktivity. To poslední ano, protože jsem přeskočil normální žebříček postupů, tedy nejdříve ukaž, co umíš a pak teprve podpora a také to, že bez peněz dělat motorsport nejde, tedy pokud chcete závodit a né jezdit s polepeným autem co mu vypadávají světla… .
Prostě pro mě ponaučení a ukončil bych to tím, že již mimo SVC VITVER RACING AKADEMI se nikdo podporovat nebude.
No vidím, že to vždy není ideální, a tak pojďme na další plány pro rok 2020 jak je vidíš?
Jak jsem řekl, obraťme list, zapomeňme na minulost a podívejme se do budoucnosti, ale nespojujme to dohromady a tak Info v dalším článku. J
 
Zobrazit článek Otevřít galerii Přehrát video