• Publikováno 11.08.2021       • zhlédnuto 2738x

Jedna trať dva víkendy za sebou…jeden pilot, jedna kára, ale vše úplně jinak…
První víkend na Steel Ringu v Třinci se jel Moravský Pohár v němž nefiguruje tolik pilotů, jako při MČR, ale když bychom to porovnali s předešlým Moravákem na Slovensku nebo v Německu, tak na Steel Ringu byla konkurence větší i početnější… Oba víkendy se jelo na rychlejší konfiguraci této bezkonkurenční trati. Zázemí a lidičky tam…no koment, vše jako vždy na jedničku!
Pár písmenek k závodu Moravského Poháru, pilotovi a těm splašeným trubkám. J Na Steel Ringu má Matyas Vitver natrénováno asi nejvíce, jen se změnami v té konfiguraci trati a se změnou motokáry kdy letos jedeme již ve třídě Easy 60 a trénovali jsme tam více v loňském roce ještě se Školní 50… Při tréninkách se nám nedařilo ani na pilotovi, ani na káře poskočit o větší kus na časech v před a byli jsme z toho víceméně trošku otrávení, ale závodní jízdy nám zas nahrnuli krev do žil. Ožila kára, ožil pilot…nebo se možná vzpamatoval v té spršce, kterou v první závodní hned po startu dostal. Ač i místní tvrdili, že se tato jízda stihne odjet za sucha, nestihla, pršet začalo snad ještě v zaváděcím kole a po startu už to byl vyloženě slejvák. Na jednu stranu jsme se už modlili, aby je stáhli, že za těchto podmínek, které tam byli se na slickách opravdu jet nedá a je to hlavně nebezpečné…na druhou jsme zjistili, že se i za takového slejváku na suchých pneu jet dá a dá se i probojovat na 1 místo a to již v první půlce závodní jízdy. Matyas jel úžasně, jel hlavou, čistě, bez hodinek… J Ale cca v půlce závodu přišli na řadu nevyhnutelné červené vlajky, zajetí kár do prostoru pro opravy, kde proběhla rychlá výměna pneu, seřazení jezdců tak, jak dojeli a šup zpět na trať dojet zbývající kolečka. A ani v nich již na mokrých pneu Matyas nepochybil. Perfektně se s tím popral po zbytek závodního víkendu. 1 závodní P1, 2 závodní P2, 3 závodní po špatném vyjetí z předstartovního roštu z důvodu selhání techniky a nestihnutí zařazení na své místo P3. To vše mu dalo na krásné celkově 2 místo v Easy 60 ( starší ) a 3 místo v Easy 60 absolutně. Udělal celému týmu neuvěřitelnou radost a hlavně ji udělal sobě, byl nadšenej, šťastnej….tenhle pocit první vybojované bedny a ještě na vodě mu rozhodně nikdo nevezme!

No a ještě stručně k dalšímu víkendu na této trati, jen nyní na závodech Mistrovství ČR. Tam jsme se opět učili, učili a učili… Né úplně nás poslouchala technika, pilot... J 1 měřený oficiální volný trénink dopadl ještě hezky, Matyas zajel 10 nej čas v opravdu velké konkurenci, ale bohužel jeho jízda v kvalifikaci po přemíře snahy a zbytečnému bojování se dvěma soupeři dala až na P18, trošku obklad po předešlém vydařeném víkendu. Nenaděláte nic…né vždy je těm prckům do hlavy vidět. A s podobnými skoky se 1 rok, který v kategorii Easy 60 jedeme asi budeme muset smířit. Proběhla řeč s pilotem, který si své chyby byl vědom a pochopil, že to díky kvalifikaci nebude mít v závodních jízdách vůbec jednoduché a to především na startu ze zadních pozic. 1 závodní po nevydařeném startu a propadnutí se zvládl během jízdy ještě probojovat na P 16, 2 závodní po penalizaci –5 vteřin za spadlý nárazník ještě v zaváděcím kole, kdy do něj vrazil kolega ze zadu zůstal tak, jak odstartoval na P18 a v Superfinále se konečně Matyas pařádně nastartoval, úžasně zvládl start a z 19 místa na roštu se probojoval na krásné P14.
Nevydařený víkend tak byl zakončen alespoň krásnou poslední jízdou. Z tohoto víkendu si jak celý tým, tak hlavně pilot Matyas Vitver odvezl hodně zkušeností a mimo jiné i káru pěkně do vrtulky. Ta se srovnala, srovnal se i pilot a můžeme se těšit na další závod, příště na trati zvané české Zelené peklo v Písku.
Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému, ale také dědovi Milanovi Krajčírovi, který se na Moravák byl podívat a Matyase podpořit.
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová.