• Publikováno 24.08.2021       • zhlédnuto 1447x

O víkendu 20.-22.8. jsme se účastnili dalšího již 5 závodu MČR na super trati v Písku.
Tato trať je přirovnávána k německému motoristickému okruhu Nürburgring. Její délka je 1 250 m. Rovinky, klopené zatáčky, kopečky nahoru, pády dolů, skákačky v šikaně…
Na této trati jel Matyas teprve po třetí, jednou minulý rok na tréninku, jednou na loňském MČR, obojí ale ještě ve třídě Školní 50 a po třetí rok na to poprvé na této trati ve třídě Easy 60. A opět se nám prokázalo, že náš pilot je takový malý vodník, který je nadšený, když je vyhlášený mokrý závod. S Easy 60 Matymu trať neskutečně sedla již od prvního tréninku, ty byly všechny za sucha.
V sobotu se opět projevila nervozita a zodpovědnost která provází našeho pilota a jeli jsme o cca 05 vteřiny pomaleji než měřený trénink, přesto jsme si v kvalifikaci vybojovali 11 místo na roštu do první a druhé závodní jízdy, které nám zůstalo i do superfinále.
- V první závodní jízdě, která se klasicky odjela s kvalifikací již v sobotu, se Matyas po ne příliš povedeném startu, kde ztratil nějaké pozice, probojoval zpět na své 11.
- Nedělní ranní trénink byl pro naši třídu již tak trošku v závodním režimu…minimálně v tom, kdo rychleji přezuje na mokré …káry byly již s piloty připravené na start, když přišla obrovská průtrž a všichni mechanici začali kmitat…piloti z kár, káry na vozíky a rychle poklusem do stanu pro mokré pneu a ještě rychleji zpět, ať se stihne zajet alespoň nějaké kolo. My jich stihli pouze 5, ale se svým nej časem 57.554 na kolo nám Maty opět dokázal, že má vodu rád a hlavně, že ji suprově dává.
Byl to 5 nej čas této jízdy, kdy nám na první chybělo 0.344. No krásně nás zas namlsal. J Bohužel pro nás se 2 závodní jízda jela již pouze na oslizlu, takže to nehorázně klouzalo. I tak super, bojovalo se, hodinařilo se třeba i 5x za jízdu. Po startu se již v první šikaně objevil Matyas z 11 místa na 6 a ještě v prvním kole se dostal na neuvěřitelné 3 místo avšak jak rychle se tam dostal, tak rychle propadl, brzda byla silnější, motokára zahodinařila a Maty skončil na obrubáku ze kterého nemohl sám vyjet, vypuštěn byl traťáky až do bezpečné trati a to až na konec závodního roštu na 21 místo, za ním jeli již pouze 2 motokáry. Ale tyto hodiny byly první a poslední. Z toho malého kluka se stal bojovník a předjížděl a předjížděl…probojoval se přes 10 motokár a finišovou vlajku projížděl na svém osudovém 11 místě.
Při obědové pauze mezi druhou závodní a superfinále přišel Matyas nešťastný s infem, že byl zrušen mokrý závod. J Podpořili jsme ho, že jede dobře a ať je v pohodě a do superfinále jsme dík prozatímním hezkým jízdám šli namotivovaní. Start mohl být lepší, ale taky horší že… J Ne, nemůžeme říct ani ň…na tyhle závody se už dá opravdu koukat. Dá se říci, že většinu jízdy bojoval z 11 na 7 místě, což mu bylo osudové. Při pokusu poposunout se na 6 místo využil třetí soupeř situaci boje dvou závodníků před ním a vyšlo mu to….hold jak se říká: nedáš, dostaneš…místo posunu na 6 jsme se dostali na 8, ovšem krásné místo a na tom jsme také dojeli do cíle. Nedovedete si představit ten úžasný pocit, když vám to mladě přijede po jízdě takhle spokojené, nadšené, plné adrenalinu s vědomím, že dal jezdce, kteří jezdí i třeba již 5 let.
Celý tým je po tomto víkendu moc spokojený a Matyas Vladimír Vitver má svou novou nejoblíbenější trať. Moc děkujeme našim mechouškům Vladimírovi Vitverovi a Sebastienovi Siwulovi, lidičkám z týmu Spirit Racing a samozdřejmě Petru Černému !
Za tým SVC VITVER RACING Lucie Vitverová