• Publikováno 17.10.2021       • zhlédnuto 1338x

Grand Finále EASY Go Kart v našem případě v třídě EASY 60 ve městě Castelletto a trati nazývané 7 Jezer.
Je to pro nás jako nováčky v EASY 60 naše první akce takového rozsahu, ale zase se nám hodilo, že jsme si na této trati již dali v tomto roce jeden závod, a tak nám trať nebyla úplně cizí.
Od čtvrtka jsme nacvičovali naší slabší stránku a tou jsou  Kvalifikace, né snad, že by Matyasovi chyběla rychlost, dle měřených časů ukazoval, že patří do top 13, ale v Kvaldě ho vždy sváže tréma a jak moc chce, tak to je k horšímu a jezdívali jsme časy o cca 1 vteřku pomalejší. Tomu to jsme se již snad konečně vyvarovali.
Ale bohužel přišlo něco nového. V Itálii platí, že u pilota nesmí být technik a že si pilot musí nastartovat káru sám a vyjet na trať, případně využít pomoc jen od startujícího technika z řad pořadatelů a ten o tomto víkendu měl permanentní manžáre a vždy, když byl problém, tak nebyl na svém místě.
Matymu nešla do Kvaldy nastartovat kára a stihl jen dvě kvalifikační kola, která i na to, že nebyl nahřátý stačili na 13 příčku do rozjížďkových jízd v nejsilnější mezinárodní konkurenci a v týmu veliká spokojenost. Jenomže dík nervičkám pilota s startováním do Kvaldy nás tento problém provázel již každou závodní rozjížďku, a tak pro tým bylo vlastně již vítězství, pokud nám pilot vyjel již z boxu….  A třeba startoval již se ztrátou čtvrt kola  po odstartování a podobně…
Ale nakonec výsledky super:  1 jízda P14,   2jízda P12,  3 jízda P0 ( disc na poslední flek za pomoc s nastartováním káry )…  
Nakonec přišla ještě pentle za cizí pomoc v Boxu s nastartováním káry, a tak se o své místo v Grand finále musel poprat ve finále B. V tomto finále dostal naordinováno, aby to vzal od podlahy a pokusil se vyhrát, že nemáme vlastně co ztratit a pokud by vylítl, tak aby dojel do 5 místa, které zaručovalo start z poslední pozice do A Finále.
Maty jel fantasticky a i závod několik kol vedl a dojel následně 2, ale s nejrychlejším kolem v závodě. Bohužel se ještě musíme naučit to, co Italové dávají luxusně z ničeho nic ve stopě přibrzdí a následek je sundaný nárazník a podobně, Raďa ( kolega z ČR týmu ) ještě zareagoval, ale Maty ne a bylo z toho Ráďovo hodinaření a u Matyho +5 vteřin pentle, a tak propad z 2 místa na 4, ale dík rychlosti jasný postup do A finále a naštěstí i pro Raďu, který dojel 5.
Do super finále jsme tedy šly s předposlední 34 pozice a ještě zevnitř, tedy nic moc s Matym jsem se dohodli, že si je nechá malinko odjed, aby ho tam nikdo nesevřel a pokud se potlučou v prvních 4 zatáčkách aby ho nesundali a pak že se nemá otáčet a letět do předu jak to půjde, že se nemůže za nikým vozit a že z 34 nemáme co vykouzlit…..  Nakonec to byla jedna z nejhezčích jízd, Maty čaroval jak blázen a 19 místo celkově ??, to nikdo ani ve snu nečekal… 1 rok v Easy 60, poprvé na Grand finále v Itálii v silné konkurenci 40ti kár…..19!!! JO!!!
Co dodat, celá naše prémiová sezona v 60 byla pro tým fantastická, bylo v ní vše od flustrace a myšlenek že bude dělat balet s Harapesem či že budeme všichni chodit na flétnu až po P2 a bednu v závodě . Veliká škola pro mechaniky, vedení týmu, partnera…. Je co hodnotit a máme i představu co a jak zdokonalit, doučit od řádů po závěrečnou finišovou šachovnici v následující sezoně.
Tím to bych chtěl za SVC RACING VITVER moc poděkovat za pomoc v sezoně, která se nám dostávala od pana a paní Kališových, Petru Černému a vlastně všem ze stanu SPIRIT, který nás vzal v půlce sezony pod ochranná křídla a i těm bezejmenným s kterými jsme si v sezoně vzájemně pomáhali.
Pro rok 2022 si chceme posunout cíle, pokud nepřijde silný partner, který by měl jiné zájmy, zůstáváme v EASY 60 a u toho budeme testovat BIREL MINI 60 a šampionáty jsou také dané EASY 60 Český a Italský mistrák. Při případném vzájemném krytí závodu dostává přednost Italský Mistrák. 
Tým SVC RACING VITVER