• Publikováno 15.08.2016       • zhlédnuto 442x

Na konci prázdnin se našla chvilka na zhodnocení posledních 3 závodů v Mistrovství Evropy FIA HILL CLIMB Championship.

Mistrovství Evropy FIA HILL CLIMB Championship v závodech do vrchu královské kategorie II. V době, kdy normální lidé dovolenkují, náš tým najel s doprovodným kamionem mezi servisem a závody v Dobšiné SK, Glasbachrennen DE a St. Ursanne Ch 6.350 km. Bylo to velice náročné, jak pro majitele týmu Vladimíra Vitvera s jeho AUDI TT-R DTM, tak pro jeho rodinu, mechaniky a zaměstnance SVC Náchod, kteří se podílí na přípravě vozu. K tomu musíme připočíst veliké problémy s motorem, které nás od nešťastného prasknutí svíčky provázejí od Italského Ascolli. Tento problém nám sebral nejen výkon 48 koní, ale i kroutící moment.

Tým se na sezonu připravuje vždy na 110%, ale s touto závadou jsme se za 10 let v motosportu nesetkali. Bohužel náš náhradní motor je zapůjčený partnerovi na Jamajce a do konce sezony nejsme schopni udělat generálku stávajícího motoru. Přesto, pokud vezmeme umístnění, jsme velice spokojení.

Pomohlo nám také počasí. Na Dobšiné pršelo a tak výkon motorů našich konkurentů, ani pohony všech kol, nebylo to hlavní a dali vyniknout vymazlené AUDI přestavěné v SVC a schopnostem pilota. A bylo z toho nejen 1. místo aut se střechou jak v Evropě, to samé v Mistrovství České Republiky a jako veliká náplast za snažení i absolutně.

V Německém Glasbachu, kde od roku 2015 držíme i traťový rekord, jsme s vypětím všech a znovu na vlhké silnici v první jízdě pozici z minulého roku obhájili a bylo z toho opět první místo.

Bohužel ve Švýcarskem St-Ursanne přestalo na závodní jízdy pršet a výhodu tak měla lehká či výkonná vozidla, a tak i když jsme bojovali co to šlo, tak nám to na první místo nestačilo a skončili jsme druzí. Pokud vezmeme v úvahu výkony a váhy našich konkurentů a náš nemocný motor, tak můžeme být nadmíru spokojeni.

30.8. odjíždíme na předposlední závod do Slovinské Illirské Bistrice a budeme se snažit udržet 1 místo auta se střechou a 3 místo v absolutní klasifikaci, které držíme jako jediný soukromý tým ČR hned za továrními vozy NORMA a Ossela, legendárních Italských jezdců Fagiolio a Merliho.

Co k sezoně říká V.Vitver - Abych řekl pravdu, tak mě umístnění ani nezajímá. Za těch 10 let jsme s lidmi kolem mě dokázali, že umíme stavět špičkové závodničky... A poháry ??? kdybych chtěl cca 4 poháry za víkend, tak jezdíme ČR-mistrák. Myslím, že jsme jako tým dokázali mnohem víc, než jsem si před 10ti lety mohl vůbec představit. Tento rok beru od začátku, že bude asi můj poslední .Tak mě více zajímalo porážet domácí matadory tedy mistry v jednotlivých zemích, kde se jede ME. Mimochodem, zahraniční piloti jsou velmi dobří kamarádi, se kterými si pořád užíváme špičkování a vzájemného soutěžení. Toto se nám doposud dařilo, ale bohužel banalita, která nám poničila motor, nás hodně přibrzdila a momentálně je to dost složité. Je to pro mě něco jiného, když auto nejede proti kopci a to mám vypuštěný přítlak, ale bijeme se co to jde viz první místa v Dobšiná a Glasbachu. Uvidíme co nám přinese Slovinsko, kde také držím traťový rekord plechovek.

Pak uvidíme co dál, ztratil jsem motivaci pokračovat a zvažuji závodní důchod. Již i na kopcích se objevuje to, čemu já říkám Brusel a nějak mě to unavuje. Těšil jsem se na nové auto Škoda 130 RS v novém vydání, bohužel dodávka karoserie je o 5měsíců někde jinde a na novou sezonu to je již pase. Vážně zvažuji se víc věnovat rodině a synovi Matymu předávat své zkušenosti v jeho závodnické kariéře.

Znovu děkuji všem za podporu a ve Slovinsku nám držte pěsti, bude to potřeba.

Team SVC vVitver Racing

Fotogalerie