Novinky ze světa motorsportu SVC

Ohlédnutí za sezónou Leoše Flídra a výhled na 2007

Vítěz ČMPR 2004 šel do sezony 2006 s jasným cílem. Za volantem Škody Octavie WRC v barvách SVC Náchod Motorsport týmu získat titul mistra republiky v nově vypsané kategorii RALLY SUPER SÉRIE (RSS). Ke stanovení nejvyššího cíle vedli zejména tři argumenty. První v podobě velmi dobře připraveného vozu z REX teamu Besedice, druhý v podobě odchodu české špičky z scény WRC (Vojtěch, Pech, Kopecký a spol.) a třetí v podobě výzvy svádět souboje se srovnatelnou technikou Karla Trněného.

Se svojí premiérou si dal východočeský pilot na čas. Představil se až ve třetím závodě RSS na Valašské rally a připsal si s přehledem první vítězství za volantem vozu kategorie WRC. Předtím s vozem nejvyšší specifikace startoval pouze 2x. V Labské rally a na sprintu ve Vsetíně v roce 2005. Nezkušenost s technikou dokládala jezdcem popsaná událost před pátečním nočním servisem:

„Poslední sekci jsme jeli se zamlženým oknem, které způsobilo nečinnost ventilátoru. Ne, že by nefungoval, ale prostě jsme se spolujezdcem nenašli ten správný vypínač. V cíli se nám mechanici smáli. Věřte, že teď ten vypínač najdu i popaměti. A také nezapomenu na otřesný zážitek za volantem – měl jsem výhled asi deseticentimetrovou škvírou, bylo to jak z tanku..“ s úsměvem komentoval těžkosti nováčka Leoš Flídr.

V roli favoritů odjížděla posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl na další závod RSS do Tišnova. Závod v Tišnově začali zostra a také jej „zostra“ zakončili:

„Octávia fungovala skvěle. S jejím nastavením jsem byl moc spokojen. Pozlobila nás jen před startem první erzety, když nešly zavřít zadní dveře. Tahle banální závada mě tak nažhavila, že jsem do soutěže vypálil hodně zostra. I s otevřenými dveřmi!“ řekl k úvodní sekci Leoš.

Jejich spanilá jízda byla ukončena v RZ 6:
„Asi 3 km po startu, v technickém sjezdu nás vypekl vytahaný štěrk. Všiml jsem si ho a podřadil až na dvojku. Přesto Octavia sklouzla do svahu vpravo a přetočila se na střechu. Zůstali jsme stát uprostřed trati koly vzhůru. A pokud vím, takhle se závod nejen nevyhrává, ale ani nedojíždí,“ uvedl s poněkud kyselým úsměvem pilot.
Nutno podotknout, že v Tišnově to byla „první zaznamenání hodná rána“ během závodu v kariéře. A naštěstí prozatím také poslední.

Třetím vystoupením a ne zcela šťastným byla Rally s centrem v Českém Krumlově. Výkon posádky působil hodně rozpačitě a nedá se jinak označit než jako velké zklamání. „Krumlov byl mým prvním Velkým mistrákem v kariéře. Ale to nebylo hlavním důvodem. Přetěžké podmínky deštěm zkrápěné trati a hlavně rozhozená psychika z rány v Tišnově stály za nejhlubším zklamáním v sezoně,“ komentuje svoje trápení jezdec. V cíli byla posádka SVC Náchod Motorsport klasifikovaná na 13. místě absolutního pořadí a to nemohlo nikoho uspokojit.

Zastavení čtvrté bylo v zemi rally zaslíbené. Na populární Kopnou se Leoš připravoval svědomitě a těšil se na souboje s vozy WRC.
„Po opravdu špatném výkonu v Krumlově se budeme snažit napravit naši pošramocenou reputaci. Doufám, že se nám to povede a že i diváci budou spokojeni,“ zahrál si na roli věštce před startem Leoš Flídr.
Nezávislí komentátoři i laici a fanoušci označili výkon na Kopné za nejlepší v sezoně. A stejně to na vítězství nestačilo! To patřilo maďarskému jezdci Gergely Szabóovi s Fordem Focus WRC.

„Kopná mě nadchla. Odjíždím spokojen. I když samozřejmě ve skrytu duše jsem doufal ve vítězství. Gergely Szabó ovšem neměl žádný slabší moment, byl ve skvělé formě a zaslouženě vyhrál. Gratuluji mu,“ glosoval v cíli Leoš Flídr své pocity.

Pátý závod byl Pelhřimovský Memoriál Tomáše Vojtěcha a Leoš se těšil na souboj s Karlem Trněným. V Pelhřimově nakonec slavil svůj první triumf v závodě mistrovství republiky a měl z toho obrovskou radost:
„Na cílové rampě to byl nepopsatelný, krásný pocit. Od našeho prvního startu s wrcem na loňské Labské neuběhlo ani 10 měsíců a my poznali slastný pocit vítězství. Doufám, že náš souboj s Karlem přihlížejícím líbil. Děkuji všem, kteří mě dodávali sílu a věřili, že někdy můžeme s Bohoušem na podobnou metu dosáhnout. Zároveň děkuji týmu Věroslava Cvrčka za perfektně připravený vůz,“ děkoval na cílové rampě Leoš.

Šestý závod se jel na technických tratích v Prachaticích a v podstatě se opakoval nesmlouvavý souboj s Karlem Trněným. Prachatice ale do jízdy Leoše Flídra přinesly do té doby zatím nepoznaný důležití element, který dělá soutěžáka soutěžákem. Ptáte se který? Změna rytmu!

„Leoš do puntíku splnil týmovou strategii, využil vybudovaného časového náskoku a z toho jsem nadšen. Že dokáže být velice rychlý v týmu dobře víme. V Prachaticích ale dokázal, že dokáže jezdit i hlavou. Přesně analyzoval riziková místa, na kterých nebylo třeba riskovat defekt nebo nehodu. Po kontrole on-boardových záběrů musím uznat, že předvedl suverénní a vyzrálý výkon, výborně dokázal minimalizovat riziko,“ vysoce ohodnotil výkon pilota majitel týmu SVC Vladimír Vitver.

S velmi dobrou náladou odjížděl celý tým na další závod do Příbrami. Při sedmém vystoupení v sezoně se Leoš těšil zejména na srovnání s Václavem Pechem a jeho EVO IX. „Ve startovní listině je mnoho zvučných jmen zkušených pilotů, kteří byť za volanty ´enek´ budou těžit z místní znalosti a zkušeností. Čeká nás velmi zajímavé srovnání,“ vyslovil přání jezdec.

Jeho předpověď a přání ale nebylo naplněno a na vině byla „stávkující“ technika. „Už před startem nám vypověděla službu převodovka u tréninkového Mitsubishi. A technické problémy nás až do nedělního odpoledne neopustily. V první sekci u Octavie pořádně zlobila spojka, v RZ 11 se ozvala rána a přestřihl se křížový čep spojující kardanovou hřídel. Dále jsme startovali s využitím Superally. Ovšem problémů jsme se nezbavili. Od první nedělní RZ nám nepracovaly aktivní diferenciály. Většina výkonu byla tak přenášena na zadní nápravu,“ popsal v cíli příbramské trápení pilot.

Posledním závodem v RSS byla trať „domácí“ Labské Trotina rally. Tým se na závod připravoval zvlášť pečlivě, protože už na v tomto závodě mohl s předstihem získat titul Mistrů ČR. V cíli bylo hodně úsměvů a radosti, protože si posádka připsala čtvrté letošní vítězství. Lehlé to ale nebylo:
„Lehce se to řekne nebo napíše, ale jinak to bylo náročné. Vůz nepracoval optimálně, zlobilo zejména řazení a i proto se možná některé naše průjezdy nepovedly. Nefungoval také display zobrazující řazení a já si často nebyl zcela jistý na jakou rychlost právě jedeme. A také soupeři jeli pořádnou "kudlu." Zejména Josef Peták jel velmi, velmi zostra. Vše ale přebíjí pocit ze zisku titulu Mistrů republiky,“ komentoval v cíli své pocity ze soutěže Leoš Flídr.

S titulem v kapse Leoš Flídr odcestoval na své poslední vystoupení, na Setkání Mistrů do Sosnové.
„Bral jsem to s nadhledem, ale těšil jsem se na souboje na technické trati, která se mi líbí. A ze své jízdy mám dobrý pocit,“ říkal po závodě Leoš.
Opravdu, v Sosnové jel rychlou, nerozevlátou stopu, bez problémů se probojoval do finále, když v rozjížďkách bezpečně porazil i Fabii WRC Karla Trněného. Ve finále bojoval proti Honzovi Kopeckému a svoji jízdu okomentoval:
„Do finále jsem šel s cílem, že neprodám svou kůži snadno. Vsadil jsem vše na precizní rychlou stopu a snažil jsem se dostat Honzu po prvním kole pod tlak. Sázel jsem na to, že by mohl na šotolině vyrobit chybu. To byla má jediná šance. Honza ale jel ´to svoje´ a zaslouženě vyhrál.“

Leošovu výkonu se přesto dostalo vysokého ocenění a to od pana Pecha st. a Petra Krutského, kteří komentovali přímý TV přenos na ČT4 Sport. „Když jsem ze záznamu finále sledoval viděl jsem, že se mi docela vedlo. A také bylo vidět, že pan Pech s Petrem Krutským soutěžnímu sportu velmi rozumí. Jejich slova mě moc potěšila.“

A co SVC Náchod Motorsport Vladimír Vitver a Leoš Flídr chystá do roku 2007? „V první řadě se chtějí věnovat rodinám, které závoděním hodně trpěly. Také naše firmy potřebují nové impulsy. Závodění se ale nevzdáme až tak lehce. Jak vás to pohltí, je to jako droga. V příští sezoně bychom chtěli jet asi tak 3-4 závody v ČR a pokud seženu dostatek financí, chtěl bych si splnit sen a objevit se na startu MS v Německu. A pokud se ptáte s jakou technikou, tak to je ve stadiu jednání. Mělo by to být s wrcem a určitě bychom chtěli jít od Octavie výš. Doufáme, že náš výhled dostane pevné obrysy a že příznivce vozů WRC v ČR nenecháme úplně na holičkách. Děkuji všem, co mám letos drželi palce

Milí příznivci soutěží, hodně zdraví, štěstí a pohody do roku 2007. Ve světě rychlostních zkoušek nashledanou.


 
Zobrazit článek

Posádka SVC Náchod Motorsport mistry ČR v rally!

Poděkování za použití fotografií patří: Petr Ságner, Dominik Čevela, Honza Spurný, Petr Šlehofer, Tomáš Štetanec, Jiří Zapletal, Tomáš Januška, Jibor Hodulák.

Posádka reprezentující SVC Náchod Motorsport získala svůj první titul absolutních mistrů České republiky v automobilových soutěžích.

Stalo se tak před třemi týdny ve Vsetíně, kam odjížděla posádka v tradičním složení: za volantem Leoš Flídr a na horkém sedadle spolujezdce Bohumil Ehl. V průběžné tabulce mistrovství před touto soutěží sice vedli, ale ze druhého místa si na titul brousil zuby Karel Trněný, který si k útoku na nejvyšší pozice do Vsetína přivezl modernější a výkonnější vůz než náchodská posádka – Škodu Fabia WRC. Flídr se na start postavil s vozem starším, s Octavií WRC z dílen V. Cvrčka.

Vsetínská rally byla oproti původnímu kalendáři posledním dílem mistrovství ČR, protože z organizačních důvodů byla zrušena Labská Trotina rally, která měla mimo jiné soutěžáky zavést o minulém víkendu i na silnice okresu Rychnova n/Kněžnou.
Pro posádku SVC Náchod tato skutečnost ve Vsetíně znamenala dvojí: hlídat si svou pozici vůči Fabii Karla Trněného a zároveň mít pod kontrolou pozici Honzy Kopeckého, který i za volantem výkonově slabší Škody Fabia kit car také stále mohl pomýšlet na titul absolutního mistra ČR.

Páteční podvečerní etapa přinesla deštěm promočené a technicky náročné tratě. Poslední erzeta dokonce stačila namrznout. Flídrovi s Ehlem patřila po opatrném výkonu 8. příčka. Honza Kopecký vedl a Trněný byl až ve druhé desítce. Toto pořadí by Flídrovi s Ehlem zajišťovalo titul.

Na sobotu zůstal jediný úkol: Dovést Octavii minimálně v nezměněném pořadí na cílovou rampu a těšit se ze zisku titulu. Lehce se to řekne, hůře provádí. V sobotu ráno byly tratě pokryté sněhem a pořadatelé úvodní rychlostní zkoušky zrušili. V okleštěném programu tak zůstaly pouze čtyři rychlostní testy. V prvních dvou se Flídrovi vůbec nevyvedla volba pneumatik a tak byl spolu se spolujezdcem rád, že pro ně závod neskončil nehodou. Na posledních dvou testech již nechybovali a s přehledem si dojeli na cílovou rampu pro 7. místo, které jim bohatě stačilo na zisk titulu. A co k soutěži uvádí sám pilot:

„Vsetín byl nejtěžší rally v mé kariéře. Sníh, bláto, déšť, místy námraza a navíc svazující pocit zodpovědnosti a nutnost dojet do cíle. Mnohem radši mám jízdu bez taktizování a souboj o absolutní prvenství. Jsem ale nevýslovně šťastný, že se nám to povedlo! Děkujeme všem, kteří nás podporovali. Sponzorům, fanouškům, médiím a našim rodinám. Zisk titulu je důležitý pro naše další působení na tratích rychlostních zkoušek a tomuto cíli jsme ve Vsetíně obětovali vše.“

Majitel týmu SVC Náchod Motorsport Vladimír Vitver v cíli zářil nadšením:
„Náš intenzivní a ambiciózní dvouletý program v rally byl završen tím nejlepším možným způsobem, Posádka splnila naše očekávání a já jim za jejich rychlé a disciplinované výkony blahopřeju. V příštím roce naše firma chce realizovat stavbu nových výrobních prostor a ze světa vrcholového sportu se stáhneme. Jsem ale přesvědčen, že před příznivci rally v celé ČR zanecháváme kladný dojem. A to byl náš cíl.“

Pořadí Vsetínské 19-20.10 rally:
1. Orsák, 2. Semerád, 3. Barvík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX)...
6. Kopecký – Schovánek (Škoda Fabia kit car)
7. Flídr – Ehl (Škoda Octavia WRC)...
11. Trněný (Škoda Fabia WRC)

Konečné pořadí Mediasport mistrovství ČR v rally:
1. Flídr – Ehl 93b. – MISTŘI REPUBLIKY
2. Semerád – Ceplecha 78b.
3. Trněný-Pritzl 74b.
4. Kopecký – Schovánek 72b.

Zobrazit článek

Publikováno 09.09.2007

Flídr potvrdil vedení mistrovství

Náchodská posádka Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem odjížděla do Vyškova s vysokými cíli, které na cílové rampě potvrdili. Po dojezdu, ještě z kokpitu svého vozu Škoda Octavia WRC ovšem přiznali, že z Vyškovské soutěže měli velký respekt.

"Ve Vyškově na nás čekaly zcela neznámé tratě, v pátek jízda za tmy a velkou neznámou bylo i vrtošivé počasí. Výsledek v cíli vypadá jednoznačně, ale tak tomu nebylo," říká východočeský pilot a pokračuje:

"Zejména Karel Trněný v sobotních rychlých erzetách vodil svou Octavii velmi dobře. My jsme se snažili příliš neriskovat a v podstatě si udržet páteční náskok. Ale lehké to opravdu nebylo. Stoprocentně jistý jsem si byl jen v technických pasážích."

Vedoucí týmu SVC Náchod Motorsport Vladimír Vitver k Vyškovské rally říká:

"Pokud chceme vybojovat titul nemůžeme mít nižší cíle než vítězné. A i když je naše Octavia již starším sportovním nářadím stále se jedná o vůz wrc, který by měl i nejnovější evoluce produkčních vozů porážet. Alespoň, co se týká rychlosti. Samozřejmě určitou neznámou je spolehlivost stárnoucího vozu. Například před startem Vyškovské soutěže při krátkém testu odešel diferenciál a tak do závodu posádka startovala s naprosto neodzkoušeným a nenastaveným vozem."

Přesto východočeši v páteční etapě zcela ovládli špičku startovního pole a po 4. RZ jim patřila první příčka s více než půlminutovým náskokem. V sobotní etapě se ale rozhořel krásný souboj s Karlem Trněným doslova o každou sekundu. Výsledky druhé etapy nepostrádaly překvapivé časy. Na cílové rampě ale výsledek zůstal obdobný jako v první etapě a z vítězství se radoval tým z Náchoda.

"Absolutní spokojenost byla s vozem, velké díky patří všem mechanikům. Vyškovská rally potvrdila vyrovnanost souboje o titul. Věřím, že i divákům se nejen naše průjezdy, ale i výkony soupeřů líbily. Strhující musel být souboj Honzy Kopeckého s Pepou Semerádem a dalších jezdců. Odjíždíme maximálně spokojeni a věříme, že se nám bude dařit i za měsíc ve Vsetíně. Tímto všechny příznivce na tamní erzety zvu," dodává Leoš Flídr.

Zobrazit článek

Leoš Flídr na startu Böttcher Rally Vyškov

Posádka náchodského týmu SVC Motorsport odjíždí do Vyškova s vysokým cílem. Vyhrát a upevnit si vedení v tabulce Mistrovství ČR. Tak jako žádný z favoritů nebudou mít ani Leoš Flídr se spolujezdcem Bohumilem Ehlem svoji roli snadnou. Přestože by o vedení podle papírových předpokladů měli bojovat pouze s Karlem Trněným, který stejně jako východočeši pilotuje vůz nejvyšší kategorie WRC (oba Škoda Octavia), předchozí závody naznačily, že okruh favoritů je širší.

„Ukazuje se, že stárnoucí technice wrc můžou konkurovat vozy Mitsubishi Lancer. Zejména poslední specifikace EVO IX je velmi dobrým nářadím. A pokud se za jejich volanty posadí takoví rychlíci jako Pepa Semerád, Zdeněk Vlček, Vláďa Barvík nebo Jirka Volf, může být na špici startovního pole pořádně těsno. A nezapomínejme na skvěle rozjetého Honzu Kopeckého s kitovou Fábií. Pokud by bylo sucho a jeho kit neměl technické problémy, myslím, že bude hodně vysoko,“ hodnotí předstartovní situaci Flídr.

V tabulce mistrovství je stále na prvním místě právě Flídr s Ehlem. Ovšem díky nešťastné diskvalifikaci za pozdní start do erzety v Pelhřimově se jejich náskok na špici ztenčil:

„Boj o titul bude ještě napínavý. Je před námi celá polovina seriálu, která čítá tři soutěže a já si neodvažuji tipnout, kdo bude po Labské (poslední závod mistrovství) v tabulce nejvýše. Tým SVC Náchod Motorsport spolu s majitelem vozu Octavia (REX tým Besedice) pro vítězství uděláme maximum možného,“ doplňuje jezdce vedoucí náchodského týmu Vladimír Vitver.

 Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 06.08.2007

Leoš Flídr k Pelhřimovské rally

Rally v Pelhřimově patří mezi nejoblíbenější soutěže východočeské posádky Flídr – Ehl, jedoucí za SVC Náchod Motorsport. V okolí Pelhřimova a Pacova soutěžili ještě v dobách jejich působení ve Volném poháru. Tamní pořadatelský tým v čele s ředitelem Richardem Gnojkem oba východočeši považují za jeden z nejlepších v republice.

„Organizátoři potvrdili svůj vysoký standart. Tratě byly vybrány s citem a vše do sebe hezky zapadalo. Také přehledná servisní zóna u obce Kámen byla trefou do černého,“ poznamenává na adresu pořadatelů spolujezdec Bohumil Ehl.

Start závodu přesto posádce pilotující vůz Škoda Octavia WRC EVO III REX týmu Besedice příliš nevyšel.

„Auto i já jsme byli v úvodu velmi syroví. Tříměsíční přestávka mezi podniky byla na mně znát a krátký test před startem nebyl dostatečný pro stanovení správného nastavení Octávie. V úvodních erzetách jsem měl velkou starost abych poskakující vůz udržel na trati. Od prvého servisu se ale karta začala obracet,“ glosuje nepovedený páteční podvečer Leoš Flídr.

Od sobotního rána už ale bylo vše jinak. Flídr vedl Octávii dravě vpřed a záhy se ujal celkového prvenství.

„Velmi příjemně mne překvapili jezdci s EVO IX. Zejména Karel Trojan a Pepa Semerád jeli výborně. Je vidět, že produkční vozy nejnovější evoluce již příliš na starší WRC techniku neztrácejí. My jsme se snažili jet co nejrychleji. Svou snahu jsme ale přehnali na Křemešníku, kde jsme po výletu mimo trať ztratili mnoho drahocenných sekund. Další erzety nám vyšly a ujali jsme se vedení,“ komentuje sobotní I. sekci Flídr.

Po více než polovině závodu se podle papírových předpokladů v čele ocitl vůz kategorie WRC a to náchodského týmu SVC Motorsport. Druhá Octavia, za jejímž volantem seděl Karel Trněný se probíjela vpřed z hloubi pole po pátečních technických problémech a následné 80-ti sekundové penalizaci. Napínavý scénář plný zvratů v pořadí letošního ročníku Memoriálu T. Vojtěcha ovšem ještě zdaleka nebyl naplněn. Před druhým průjezdem Křemešníkem začala u Octavie SVC týmu stávkovat spojka.

„Měli jsme velké problémy se startem. Podařilo se nám ale absolvovat obě zbývající erzety před servisem s relativně nevelkou ztrátou. V následném servisu předvedli mechanici REX týmu uctyhodný výkon, když zvládli výměnu lamely bez penalizace. Do poslední sekce jsme tak vyjížděli s přesvědčením, že vybojujeme minimálně pódium. Hned na další erzetě (Cerekev) jsme měli defekt. To naše plány ještě zkomplikovalo. Poslední dvě rychlostní zkoušky se nám podařilo vyhrát a my se na cílové rampě těšili z perně vybojovaného třetího místa. Z pohledu všech okolností a vzhledem k výborným výkonům Karla Trojana a Pepy Semeráda jsme to považovali za úspěch,“ uvádí východočeský pilot.

Zklamání ovšem čekalo při návratu v servisu. Sportovní komisaři dodatečně posádku vyloučili za nedodržení startovní procedury na RZ 9, kdy problémy postihnutá Octavia odjela ze startu až po 27 sekundách. Řády mluví o max. 20 sekundách pro startovní proceduru a následném okamžitém odstavení vozu.

„Proč se tak nestalo ihned nevím. Zbytečně jsme odjeli 5 erzet. Každý ujetý ostrý kilometr pro nic za nic nás jako soukromníky stojí hodně peněz. Co se dá ale dělat...“ komentuje vyloučení Leoš Flídr a dodává:

„Před startem jsme svým výkonem chtěli uctít památku Tomáše Vojtěcha. Při průjezdu kolem jeho památníčku mám vždy zvláštní mrazení v zádech. Tomáši, doufám že jsi zvuk wrca tam nahoře slyšel...“

Náchodský tým SVC Motorsport se připravuje na další díl MČR, který přivítá Vyškov. Doufáme, že své příznivce i ostatní diváky naše posádka svým výkonem nezklame.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Flídr jede do Pelhřimova obhajovat vítězství

Před východočeskou posádkou SVC Náchod Motorsport Flídr - Ehl je v kalendáři oblíbený Pelhřimov, další díl seriálu MČR v rally. Náchodský tým se na Vysočině cítí velice dobře a těší se nejen na úžasné prostředí a výbornou organizaci, ale i na nové rychlostní zkoušky:

"Pelhřimov je vždy vyšperkovanou soutěží. Organizační tým je nám znám ještě z našich startů na Monte Pacov a velmi dobře víme, že zkušenost, nadšení a profesionalita pořadatelů jsou atributy, na které se v Pelhřimově můžeme spolehnout," poznamenává na adresu pořádajícího klubu Leoš Flídr.

Posádka se na páteční start postaví tradičně s vozem Škoda Octavia WRC EVO III z dílen REX týmu Besedice. Soupeřů bude celá řada a nejvážnějším podle papírových předpokladů bude Karel Trněný ve voze stejné značky i specifikace.

"Na souboj s Karlem se samozřejmě těším. Karel je rozjetý ze sprintů, trať v Pelhřimově mu sedí a já doufám, že mu budu stačit. Mám za sebou delší pauzu ve které jsem se podrobil plánovanému chirurgickému zákroku a tak nebyl čas ani chuť se svést alespoň v tréninkovém autě. Krom výpadku ve fyzické kondici ale věřím, že jsem nic neztratil z rychlosti," vysvětluje delší závodní pauzu Flídr a dodává:

"Příjemně mě překvapil start Romana Odložilíka s vozem Fiat Punto S 2000. Jen to ale potvrzuje moje slova o výborné organizaci. Tuto českou premiéru Pelhřimovským pořadatelům moc přeji. Na trati to bude zajímavé srovnání starší techniky WRC se špičkovým vozem S 2000."

Tým SVC Náchod Motorsport jede do Pelhřimova s nejvyššími cíli. Svým výkonem za volantem vozu WRC chce vzdát holt památce Tomáše Vojtěcha, který před dvěma lety na této soutěži zahynul a byl jedním z mála otevřených bojovníků za zachování vozů WRC na českých tratích.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 20.04.2007

Flídrův „výlet“ mimo trať v Hustopečích a první místo v celkové klasifikaci

Posádka SVC Náchod Motorsport nastupovala v jihomoravských Hustopečích s jednoznačným cílem vyhrát a minimálně vyrovnat krok s Karlem Trněným na čele tabulky průběžného hodnocení MČR. Nebyl to úkol snadný a po první erzetě se i vytyčený cíl zkomplikoval:

„V první erzetě jsme kousek před koncem vylétli v plné rychlosti do pole. Ztratili jsme okolo půl minuty. Díky nepoškozenému autu jsme ovšem bez problémů projeli nejen cílem úvodní zkoušky, ale dokázali jsme i následující erzetu s převahou vyhrát,“ říká Leoš Flídr a dodává:

„Příčinou kolize byla samozřejmě vysoká rychlost. V daném místě jsme měli rozpis hodně „do rychla“ a trať jsme nezvládli. Pro příznivce rally ještě ale dodám jeden detail, který některým fanouškům uniká. Před startem každé RZ posádka kontroluje tlak v pneumatikách. V Hustopečích na extrémně krátkém přejezdu od rampy k RZ 1 jsme kvůli nedostatečnému prohřátí pneumatik odpustili sice o něco málo více tlaku než obvykle, přesto však v cíli byly naměřené hodnoty mnohem větší než je běžné. Proto se domníváme, že důvodem proč naše Octavia v rychlé pasáži vylétla byl příliš velký tlak v pneumatikách a nedostatečná adheze.“

I přes tento problém náchodská posádka dokázala nejen dostatečnou rychlost ale i psychickou odolnost. Náskok Karla Trněného brzy stáhla a po jeho odstoupení v RZ 5 si zbytek soutěže vychutnala.

„Výsledný náskok napovídá, že jsme jeli v pohodě a zároveň velmi rychle. Věřím, že jsme přihlížející diváky nezklamali. Hustopečská soutěž s kvalitní organizací, zajímavými tratěmi a důstojným vyhlášením vítězů nás mile překvapila. Rádi se sem budeme vracet.“ prohlásil v cíli Leoš Flídr.

Dodejme, že posádka SVC Náchod Motorsport Leoš Flídr – Bohumil Ehl, pilotující vůz Škoda OCTAVIA WRC besedického REX týmu se po druhém dílu MČR ujala průběžného vedení.

Pořadí MČR po dvou závodech:

Flídr-Ehl /Škoda OCTAVIA WRC/ 54 b., Kopecký-Schovánek /Škoda Fabia Kit car/ 43b., Trněný-Pritzl(Kavka) /Škoda OCTAVIA WRC/ 30b.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Před startem Valašské rally byla posádka SVC Náchod Motorsport rozhodnuta poprat se o celkové vítězství a obhájit loňský valašský primát.S vozem specifikace wrc se ani jiné prohlášení neočekávalo a boj o vítězství byl takřka povinností. Navíc na Valašsku se Leošovi s Bohoušem daří a považují zdejší závod za jeden z nejlepších v ČR. Po páteční etapě ovšem byla Octavia WRC posádky Leoš Flídr – Bohumil Ehl až na 4. místě.

„Očekávali jsme, že návrat bezmála po půl roce bude těžký. Dlouho jsme se s Bohoušem hledali, příliš nám nesedl rozpis a celkově náš výkon byl nemastný – neslaný. Pravý opak výkonu Honzy Kopeckého! Co ten s kitem předvedl bylo hodno jezdce MS!“ říká k páteční etapě náchodský pilot.

Na svého největšího soupeře, Karla Trněného startujícího také s Octávií WRC ztráceli východočeši necelé 4 vteřiny. Profil trati napovídal, že v sobotní etapě to budou právě dva nejsilnější vozy ve startovním poli, které se poperou o celkové vítězství.

V sobotu se naplno rozhořela bitva o první příčku. Obě wrca se podle předpokladů brzy dostala na první dvě příčky.

„Souboj s Karlem byl z našeho pohledu super výzvou..Snažili jsme se jet rychle a zároveň zbytečně nechybovat. Bohouš neustále kontroloval průběžné časy a až do startu poslední RZ jsme byli přesvědčeni, že nám náš výkon k uhájení první pozice stačí. O přidělení náhradního času Karlu Trněnému (pozn. autora: kvůli havárii R. Odložilíka na RZ 6) jsme se dozvěděli až těsně před startem posledního testu. Navíc nám podaná telefonická informace byla krátká a neověřená,“ komentuje průběh sobotní etapy Leoš Flídr a pokračuje:

„Na novou skutečnost jsme nestačili zareagovat. Byť jsme výrazně nechybovali, změna tempa se nám již nepodařila a v poslední erzetě jsme s Karlem prohráli a podle nových časů jsme tak prohráli i celou Valašku.“

V cíli tak jindy veselá náchodská posádka neměla co slavit a svoji prohru poměrně těžce nesla.

„Sportuji dlouho, sportuji rád a rád jako každý jiný sportovec vyhrávám. Ale po této porážce ve mně zůstala hořkost,“ řekl v cíli Leoš Flídr.

Následně se tým SVC Náchod Motorsport proti Rozhodnutí sportovních komisařů o přidělení náhradního času Karlu Trněnému odvolal.

„Vím, že sportovní komisaři na automobilových soutěžích mají neobyčejně těžkou pozici. Jejich práce je náročná, zodpovědná a navíc za nepoměrně menší odměnu než jakou berou rozhodčí ve fotbale nebo hokeji. Zodpovědnost mají přitom stejnou, vždyť rozhodují závody MČR. Podané odvolání není útokem proti jejich práci. Naopak. Věřím, že ve třicetidenní lhůtě se najde více podpůrných důkazů a vydané rozhodnutí bude co možná nejobjektivější.“, dodává Leoš Flídr.

autor: Zdeněk Umlau
Zobrazit článek

Publikováno 04.04.2007

Tisková zpráva před Rally Hustopeče

Posádka východočeského týmu SVC Náchod Motorsport Leoš Flídr – Bohumil Ehl se v krátké době podruhé představí na tratích MČR v rally, tentokrát v Hustopečích.

„Leoš s Bohoušem se na Valašce rozjížděli pomalu a znovu se prokázalo, jak těžké je bez pořádné porce testovacích kilometrů být po půl roce stejně rychlý jako na konci rozjeté sezony,“ říká majitel týmu Vladimír Vitver.

Obdobná slova zní z úst obou členů posádky a Leoš Flídr dodává:

„Myslím si, že čtrnáctidenní, tedy na české poměry krátká pauza nám spíše prospěje. Určitě nebude takový problém se dostat zpět do závodního tempa. V optimismu mě ale krotí skutečnost, že tratě v Hustopečích neznám a nemám s nimi naprosto žádnou zkušenost.“

Spolujezdec Bohumil Ehl si neodpustil připomínku k rozpisu:

„Na páteční Valašce jsme nejeli dobře a z našeho výkonu jsme byli rozčarovaní. Přijali jsme s Leošem v kokpitu určitá opatření, která by měla podobně nemastnému výkonu z páteční Valašky zabránit. Můžu prozradit, že do změn je zahrnut pozměněný rozpis, zbytek ale zůstane mezi mnou a pilotem.“

O vyhlídkách týmu na konečné umístění, který opětovně využije služeb Škody Octavie WRC EVO III besednického REX týmu, mluví Vladimír Vitver:

„Cílem je příčka nejvyšší. Naše posádka sice nemá příliš ráda, když se o nejvyšších ambicích na týmových poradách mluví, ale tým SVC Náchod Motorsport nemůže mít jiné cíle. Maximum dělá i pan Cvrček při přípravě Octavie, posádka vítězstvím v loňské Super Sérii získala národní prioritu a tak nezbývá než se prát o vítězství. Jsme si samozřejmě vědomi rychlosti Octávie WRC Karla Trněného, Romana Odložilíka s vozem S 1600 a dalších předních českých jezdců. Pokud budou rychlejší než my, rádi jim pogratulujeme. Nejde o nic víc než o sport.“

[zpět]
autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Finále WRC v Sosnové - nic víc než okresní přebor!

Asi tak nějak by zněl nadpis bulvárních deníků po finále prestižní třídy kategorie vozů WRC v němž se utkal Leoš Flídr s Janem Kopeckým. Oba jsou totiž z okresu Rychnov nad Kněžnou. Leoš ze Solnice a Honza z Kostelce nad Orlicí..Ovšem jak známo, bulvár není příliš motoristickému sportu nakloněn a snad se ani do tohoto krásného sportu nehodí. Asi buďme rádi..Toliko úvodem tradičního týmového článku SVC Náchod Motorsport. Dále už seriózně.

Do Sosnové jsme se všichni těšili. Na tamním okruhu Leoš v podstatě „udělal“ jeden ze svých prvních obrovských úspěchů za volantem vozu WRC a to když vloni o nárazník porazil Štěpána Vojtěcha. Letos ale bylo vše jinak.
„Minulý rok jsem mohl s kýmkoli prohrát a nevadilo by mi to. Jel jsem bez kakéhokoi tlaku. Letos, po první wrc sezoně jsem například do souboje s ing. Pospíšilem šel jako jasný favorit a s touto pozicí jsem se musel vyrovnat,“ říká Leoš a pokračuje: „A taky jsem si moc přál, aby konečně Fabia Karla Trněného fungovala a mohli jsme si to rozdat na trati.“

To ale předbíháme. V pátek byl na programu doprovodný program a nám bylo ctí svést naše sponzory. Zároveň se jízdy se sponzory staly malým testem nastavení naší Octavie. Zpočátku nepanovala se setupem vozu spokojenost, ale jako poněkolikáté v sezoně tým Věroslava Cvrčka všechny problémy vyřešil ku spokojenosti. „Sosnová je velmi specifický okruh. Letos to navíc hodně klouzalo. Změnili jsme mapy diferenciálů a trefili jsme se. V souboji s Karlem a později ve finále s Honzou Kopeckým fungovalo auto dle mých představ,“ popisuje konečné nastavení sám jezdec.

A jak probíhali jednotlivé jízdy? V první jízdě s ing. Pospíšilem si Leoš připsal povinné vítězství a čekal ho souboj s Karlem Trněným. „Karlovy Fabie jsem se obával. Je o generaci mladším vozem a pro úzké silnice v Sosnové je jako stvořená. A pokud Karel najde správný rytmus, je zároveň velmi rychlý,“ popisoval své pocity po závodě pilot.

V prestižním souboji, který jakoby kopíroval souboje z uplynulé sezony, zavládlo v našem týmu nadšení. Leoš přesvědčivě vyhrál a všichni jsme byli rádi, že naše přání před Sosnovou dostalo pevné obrysy. Na Leoše čekal už pouze souboj s Honzou Kopeckým, ve kterém nebylo co ztratit. V podstatě celý tým k finále přistupoval tak, jak jsem popsal v předešlé větě. A vyjádření ´v postatě celý tým´ se nevztahoval pouze na jednoho člena týmu. Hádejte na koho? Kdo hádá, že na Leoše, má pravdu! Leoš se prostě nevzdává...

„Do finále jsem šel s cílem, že neprodám svou kůži snadno,“ řekl po závodě Leoš. Od startu šel překvapivě do čela a i když začínal na rychlejší šotolině, po první čtvrtině dokonce o pár desítek metrů vedl! V další části Honza Kopecký ovšem potvrdil svoji výkonnost a připsal si páté vítězství v řadě. K průběhu finále Leoš říká: „Vsadil jsem vše na precizní rychlou stopu a snažil jsem se dostat Honzu po prvním kole pod tlak. Sázel jsem na to, že by mohl na šotolině vyrobit chybu. To byla má jediná šance. Honza ale jel ´to svoje´ a zaslouženě vyhrál. Mě těší, že to bylo o pouhých 3,5 vteřiny, což je na takto technické trati na 5 km pro mě velkým úspěchem. S druhým místem jsem nadmíru spokojený.“

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

V okolí Žamberka, za krásného slunného podzimního dne se konal předposlední závod letošního seriálu MČR ve sprintrally, který byl zároveň započítáván do Rally super série. Posádka týmu SVC Náchod Motorsport Leoš Flídr – Bohumil Ehl tradičně pilotující Škodu Octavia WRC chtěla porovnat svoji výkonnost s druhým vozem WRC ve startovním poli, kterým byla Škoda Fabia Karla Trněného.

Na oba vozy prestižní třídy se těšili diváci už na prologu, který byl tradičně situován na obslužnou komunikaci Všesportovního stadionu v Hradci Králové v pátek večer. Ovšem Flídrově Octavii chyběl při prologu přední náhon, když už na startu ukroutil poloosu a Trněný s Fábií nejdříve vykroužil dvojité hodiny a poté ho zužovaly technické problémy. Obě „wrca“ tak po prologu figurovala až daleko v poli poražených. /Flídr 26. a Trněný dokonce 68. v pořadí./

Oba se ale v sobotní ráno objevili s opravenými vozy na startovní rampě v Žamberku a na krásné ale nesmírně náročné tratě vyráželi s cílem brzy bojovat o příčky nejvyšší. Trněného ale jeho Fabia nedovezla ani do cíle první sobotní RZ, když ho již poněkolikáté v letošní sezoně zradila spojka. Flídr ale také nezačal nijak zostra.

„Zvolil jsem trochu opatrnější tempo. Ráno byla trať místy hodně kluzká od vysrážené mlhy. Nechtěl jsem si vyrobit zbytečný problém. Zejména poté co jsem míjel odstavenou Karlovu Fabii jsem jel s vědomím převahy v technice oproti zbytku startovního pole,“ říká k úvodní rychlostní zkoušce Leoš Flídr.

Od třetí erzety ale východočeská posádka nenechala nikoho na pochybách, že to s vítězstvím myslí vážně. Zúročili převahu v technice i svoje zkušenosti, ve všech zbylých rychlostních zkouškách zvítězili a v cíli se radovali z vítězství..

„Lehce se to řekne nebo napíše, ale tak lehké to nebylo. Vůz nepracoval optimálně, zlobilo zejména řazení a i proto se možná některé naše průjezdy nepovedly. Zlobil i display zobrazující řazení a já si nebyl zcela jistý na jakou rychlost právě jedeme. A také soupeři jeli pořádnou ´kudlu.´ Zejména Josef Peták jel velmi, velmi rychle,“ komentuje vystoupení své i vystoupení soupeřů pilot.

Úspěšným startem a plným bodovým ziskem tak posádka týmu SVC Náchod Motorsport získala definitivně náskok v průběžné tabulce Rally super série a již nemůže být předstižena. V prvním roce nově složeného týmu je to i přes menší konkurenci v RSS jistě úspěch. Leckomu to může připadat jednoduché, ale udržet techniku WRC v dobrém technickém stavu a v plném tempu také na trati vyžaduje elán, chuť do práce, enormní nasazení, kus jezdeckého umu a také kousek toho pověstného štěstíčka. A to vše jsme v týmu měli. Zhodnocení celé sezony si ale necháme na další článek a budeme se těšit na Vaše případné názory a komentáře.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 19.10.2006

Náchodská posádka týmu SVC Motorsport Leoš Flídr – Bohumil Ehl, která se dnes večer postaví na start prologu Labské Trotina Rallye má na „domovské“ rally vysoké ambice. Po protrápené Příbrami, kde optimálně nefungovala jejich Škoda Octavia WRC chce opět bojovat o nejvyšší příčky. Nic jiného ani nemůže být cílem, protože Flídr s Ehlem vyhráli Labskou rallye v roce 2004 a vloni při premiéře v vozem WRC skončili na výtečném třetím místě.

„Bude to velmi, velmi těžké. Zdejší krásné technické tratě mi sedí, ale necítím, že bych byl oproti druhému vozu WRC na startu ve výhodě. Karel je zde už podruhé a vloni jel výborně a porazil nás,“ doplňuje Leoš Flídr.

Je pravdou že na startu se objeví dva speciály nejvyšší specifikace. Nicméně Škoda Fabia WRC Karla Trněného by měla na úzkých technických tratích těžit ze svých rozměrů a lepších jízdních vlastností.

„Karel má určitou výhodu v o generaci mladším voze. Ale přesto s ním chci bojovat o vítězství. Uvidíme jak se srovnání Octavia – Fabia bude vyvíjet. Po závodě budeme moudřejší. Každopádně se budeme snažit jet rychle,“ přemýšlí o svých šancích východočeský pilot.

Závod začíná pátečním večerním atraktivním prologem na Všesportovním stadionu v Hradci Králové. Ráno pak posádky zamíří do Orlických hor a Jeseníků na celkem 6 RZ. Kdo se bude v cíli smát, jestli domácí Flídr, meclovský Trněný nebo někdo z rychlých „enkařů“ se dozvíme v sobotu odpoledne.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 09.10.2006

Před startem v Příbrami byla posádka týmu SVC Náchod Motorsport ve svých prohlášeních skromná a pokorná. Leoš Flídr měl před tratí i soupeři náležitý respekt, který se ještě umocňoval nezkušeností s dlouhými podniky mezinárodního mistrovství ČR.

Začátek soutěže ovšem přinesl poměrně dobré časy a to i přes ne zcela bezchybně fungující techniku:
„Už před startem nám vypověděla službu převodovka u tréninkového Mitsubishi. A technické problémy nás až do nedělního odpoledne neopustily. Začnu popořadě. V první sekci nás u Octavie pořádně pozlobila spojka,“ poznamenává sám jezdec.

Technické problémy opravdu jakoby byly virového původu a nechtěly opustit stan besedického Rextýmu. Mechanici pracovali na plné obrátky. Spojku zprovoznili, ale přesto posádka cíl prvního dne neviděla.

„V opakovaných průjezdech jsme docela věřili v podstatné zrychlení. Ovšem po startu v RZ 11 se ozvala rána a přestřihl se křížový čep spojující kardanovou hřídel. Rázem bylo po boji o přední příčky,“ komentuje dál pilot.

Technická závada tak rozhodla, že jsme opět přišli o možnost poměřit naši výkonnost s nejlepšími českými posádkami. Byla to smůla protože podle průběhu úvodní části soutěže to vypadalo, že pod tlak může Václava Pecha dostat právě naše Octavia WRC. A tak nám bylo líto i diváků, že přišli sice o ne zcela vyrovnaný (převaha techniky byla na naší straně) ale zajímavý souboj o čelo pořadí.

Poprvé v historii týmu jsme proto využili systému SupeRally. Posádka byla zdravě nabuzena a chtěla si připsat alespoň dílčí úspěchy vítězstvím v nedělních erzetách. Ovšem technickým problémům nebyl konec.

„V podstatě od první nedělní RZ nám nepracovaly aktivní diferenciály. Většina výkonu byla tak přenášena na zadní nápravu. A s tímto handicapem se nedá nejen dosahovat špičkových časů, ale bohužel ani příliš bavit diváky,“ litoval dalších problémů Leoš Flídr a pokračoval:
„V posledním servisu si tak mechanici vyzkoušeli výměnu převodovky. Přesto jsme se problémů úplně nezbavili. V poslední sekci vozem otřásaly nepříjemné vibrace. Doufám, že jsme si technických problémů užili dost a že o následujícím víkendu na Labské naše Octavia bude opět v dobré formě.“

A shrnutí? Tým přijížděl do Příbrami s pokorou, odjížděl s velkou porcí zkušeností. Se zájmem jsme všichni sledovali nejen časy, které byly porovnatelné se špičkou, ale také diskuze na internetových serverech ohledně porovnání techniky a hlavně srovnání schopností naší posádky s českou špičkou. A právě podobné diskuze (byť pochopitelně nevyznívají v náš prospěch) nás těší už z toho důvodu, že na úrovni českého mistrovství jsme se objevili poprvé teprve vloni. A na posádky Pech – Uhel, Arazim – Gál a další jsme ještě před 2 lety koukali z okrajů tratí rychlostních zkoušek.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Vedoucí posádka hodnocení Rally Super Série (RSS), Leoš Flídr – Bohumil Ehl se pilně připravuje na start v Příbrami. Ve čtvrtek 28. října v rámci promo akce SVC Náchod Motorsport měl východočeský pilot možnost najet pár desítek kilometrů v ostrém tempu. Samozřejmě, že za volantem Škody Octavie WRC Rextýmu Besedice. O větší porci testování se ale připravil sám.

„Trať v Náchodě na Babím byla skvělá, plno zatáček, horizont, protahováky, vracáky..V jednom z vracáků mi to ale sklouzlo víc než jsem chtěl a stáhla mě krajnice. Za krajnicí byl krátký ostrý sráz a pod ním fotbalové hřiště. Po kolostřešní kombinaci jsem skončil u fotbalové branky. Byla to moje chyba, ale havárie nebyla nijak vážná,“ říká k divácky „nejzajímavější“ pasáži čtvrtečního odpoledne pilot.

O tom, že nehoda opravdu nebyla nijak vážná hovoří poškození. Krom promáčklé střechy, předního skla a levého předního a zadního blatníku zůstala Octavia neporušena. Ještě ve čtvrtek večer byly nejen plechy narovnány ale auto přeskleno, olakováno a byly i nové polepy.

„Oprava nepřesáhla 20 tisíc, dopadlo to víc než dobře,“ poznamenává majitel týmu Vladimír Vitver.

Promo akce je minulostí a na náchodský tým čeká náročná a dlouhá trať Příbrami.
„Jedu teprve druhý podnik ´velkého mistráku´a mám z tratě respekt. Nejvíce jsem si svůj handicap uvědomoval v tréninku, když se kolem mě míhali soupeři těžící za starých rozpisů a obrovských zkušeností.. A já si lámal hlavu jak dané místo zaznamenat,“ říká Leoš Flídr.

„Jestliže se poslední závody vyznačovali krásnými a těsnými souboji se soupeři (G. Szabó a K. Trněný) v Příbrami očekávám jízdu opatrnější. Ve startovní listině je mnoho zvučných jmen zkušených pilotů kteří byť za volanty ´enek´ budou těžit z místní znalosti a zkušeností. Navíc Karel Trněný pojede s Fábií a to je ´wrco´ jiné generace. Budu tedy od posádky vyžadovat srovnatelné časy, ale neočekávám boj o prvenství. Navíc situace v tabulce RSS boj o prvenství nevyžaduje,“ hodnotí předstartovní pozici posádky majitel týmu.

[zpět]
autor: Zdeněk Umlau
Zobrazit článek

Publikováno 07.08.2006

SVC Motorsport s Leošem Flídrem vítězem 

III. ročník Rally Prachatice nabídl vynikající koktejl namíchaný z dobré organizace, solidního startovního obsazení, srdnatých výkonů a krásných, s citem vybraných rychlostních zkoušek. Náchodská posádka Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem zatím nechyběla ani v jednom z ročníků a do jihozápadních čech se velmi těšila.

Krom vyjmenovaných „ingrediencí míchaného nápoje“ se těšila na souboj s Octávií WRC Karla Trněného. Srovnatelné vozy a vzájemné „nevyřízené“ účty z Pelhřimova dávaly zcela jasně na vědomí, že ani jeden pilot tomu druhému nic neodpustí. V páteční podvečerní etapě po 3. erzetě tahal za kratší stranu pomyslného lana Karel Trněný, který na Leoše Flídra ztrácel 13 vteřin.

„Vyšla nám úvodní a poslední erzeta, V druhé jsem jel opatrněji, protože z důvodu odloženého startu jsem nechtěl riskovat jízdu na pneumatikách, které ztratily teplotu. Přesto jsem s výsledkem spokojen. Karel musí útočit, je pod tlakem“, uvedl v cíli etapy Leoš Flídr.

Od sobotní úvodní erzety se na trati strhl nesmlouvavý souboj, kdy oba jezdci dojížděli v jedné vteřině. Trněný dokázal náskok stahnout na jedenáct sekund.

„V této fázi se lámal chleba. Bylo velice obtížné udržet nervy na uzdě. Podle informací členů týmu z trati jel Karel na hraně a mě všichni nabádali abych se nenechal strhnout k jeho pekelnému tempu. I já jel velice rychle, ale měl jsem ještě malinkou rezervu. Jak velké by ale bylo riziko chyby při zrychlení nedokážu přesně zhodnotit,“ říká ke strhující fázi závodu Leoš Flídr.

V 6.RZ udělal Trněný první chybu a rázem ztrácel více než 50 vteřin. Další drobnou chybu vyrobil na 8. rychlostní zkoušce a jeho ztráta byla více než minutová. Přesto se stále nevzdával a na trati předváděl vynikající výkon. Naproti tomu Flídr jel takticky a vyzrále. S přehledem dokázal dovést skvěle připravenou Octavii až na cílovou rampu.

„Karel je bojovník a nic mě nedal zadarmo. Na druhou stranu já jsem se svým výkonem velice spokojen. Asi poprvé v kariéře jsem dokázal vhodně měnit tempo a neprohrát si vlastní vinou závod tak, jak se mi to podařilo v Tišnově,“ komentoval svůj výkon náchodský pilot po dojezdu do cíle.

„Leoš do puntíku splnil týmovou strategii a z toho jsem nadšen. Že dokáže být velice rychlý v týmu dobře víme. V Prachaticích ale dokázal, že dokáže jezdit i hlavou. Přesně analyzoval riziková místa, na kterých nebylo třeba riskovat defekt nebo kolizi. Po kontrole on-boardových záběrů musím uznat, že předvedl suverénní a vyzrálý výkon, výborně dokázal minimalizovat riziko,“ ohodnotil výkon majitel týmu Vladimír Vitver.

[zpět]
autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Pelhřimov z kokpitu Leoše Flídra.

Do Pelhřimova odjížděl náš tým SVC Náchod Motosport plný odhodlání získat svoje premiérové vítězství ve sprintrally. Jak jsme avizovali v tiskové zprávě před závodem, zavazovala nás k tomu technická převaha a také předešlé výkony, zejména ten z Kopné, kdy nám vítězství uteklo o pověstný kousíček.

Do role papírových favoritů nás stavěla média i fanoušci, přestože se stejným vozem specifikace wrc startoval i zkušený Karel Trněný. Snad proto, že se mu v letošní sezoně příliš nevede.

Mě slova o favoritech soutěže samozřejmě těšila, ale na druhou stranu jsem si byl vědom síly týmu Karla Trněného i jeho samotného. A taky vím, že když mě někdo předem odepisuje, zdravě se naštvu a bojuju jako lev. To samé jsem si říkal že se asi děje v Karlovi a proto jsem do začátku soutěže „vletěl“. A i když to nebylo vůbec snadné, vybudoval jsem si v první sekci komfortní, bezmála 16-ti sekundový náskok.

Zkušený jezdec by si takový náskok lehce pohlídal. To bych se ovšem musel jmenovat Vašek Pech, Honza Kopecký, Štěpán Vojtěch anebo já nevím kdo ještě (nechci nikoho urazit). Nejen, že se tak nejmenuju, ale taky neumím co oni. Neumím zklidnit jízdu, změnit tempo a jet hlavou. Je to pro mě neznámá a hlavně tento fakt ze mě stále dělá nezkušeného začátečníka.

Úvodní erzetu druhé sekce jsem ještě zvládl, ale na páté rychlostní zkoušce vyrobil zcela zbytečnou chybu, při které jsem vylétl z trati, přetočil se a navíc mě chcípl motor. Můžete se o tom přesvědčit na stránkách gamavideo.com, kde je on-board video inkriminované situace. Z náskoku bylo najednou 10-ti sekundové manko. Na Křemešníku, kde jsem v prvním průjezdu Karla o 9 sekund porazil, opět hrála hlavní roli moje nezkušenost. Probrzdil jsem retardér a zase couval…V té chvíli bych si nejraději nafackoval. Po druhé sekci jsem proto prohrával skoro o 20 sekund. V servisu mě ale tým povzbudil a moc mě pomohlo, že jsem slyšel slova o svých chybách také od někoho jiného.

Zklidnil jsem se a na Cerekvi zase „zatáhl“. Na výsledném čase to bylo znát. V následující erzetě jsem byl ale několikrát „dlouhý“ a ztráta před závěrečným Křemešníkem se zdála být nedostižná. Pro mě ovšem soutěž končí až v cíli! Podle informací z mého týmu na části erzety spadlo dost vody a tak jsem se rozhodoval, zda-li nenasadím 2 mokré pneumatiky, které jsme s Bohoušem sebou vezli z posledního servisu. Nakonec jsem ale jel na suchých a jel „kudlu“. Pořád jsem si říkal, že v tak těžkých podmínkách může Karel vyrobit chybu a každá vteřinka se může hodit.

Jak vše skončilo, ví všichni. Karel „udělal“ gumu, já ho na erzetě dojel a v cíli, byť se štěstím byl první! Taková je někdy rallye. Krutá pro Karla, který podle řady odborníků jel v Pelhřimově ve skvělé formě, a pro nás šťastná, přešťastná. Mohli jsme už vyhrát v Tišnově, kdybych nechyboval, mohli jsme vyhrát v Kopné, kdyby udělal alespoň malou chybu Gergely Szabó (tam jsem už rychleji jet nemohl). Do třetice to tedy vyšlo.

Cíl je ale až na rampě a pro vítěze-nováčky si osud připravil ještě další zkoušku. V cíli poslední erzety Octavia zhasla a nejdřív nešla nastartovat. Zprvu jsem myslel, že nemáme benzín, ale pravděpodobnější bylo, že stávkují palivová čerpadla.

Chvíli auto jelo, chvíli zase ne. Nakonec se umoudřilo a já valil do Pelhřimova..Ještě, že jsme nepotkali policejní hlídku..

Na cílové rampě to byl nepopsatelný, krásný pocit. Od našeho prvního startu s wrcem (loňská Labská) neuběhlo ani 10 měsíců a my poznali slastný pocit vítězství. Doufám, že náš souboj s Karlem se všem přihlížejícím líbil.

Děkuji všem, kteří mě dodávali sílu a věřili, že někdy můžeme s Bohoušem na podobnou metu dosáhnout. Zároveň děkuji týmu Věroslava Cvrčka za perfektně připravený vůz. S příznivci rallye na brzkou shledanou.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 27.07.2006

V sobotu v Pelhřimově pokračuje seriál sprintrally, který je také zařazen do Rally Super Série (RSS). Na startu nebude chybět ani náchodská posádka týmu SVC Motorsport Leoš Flídr - Bohumil Ehl, která se opět představí za volantem vozu Škoda Octavia WRC EVO III pronajaté od Rexteamu Věroslava Cvrčka.

"Do Pelhřimova se moc těším. Startoval jsem ve všech předešlých ročnících a je to pro mne nejen známé, ale i příjemné prostředí," říká před startem Leoš Flídr a pokračuje:
"Mrzí mne, že se do Pelhřimova nepřihlásilo více vozů specifikace WRC. Určitě by si to právě závod, který se jede jako Memoriál Tomáše Vojtěcha zasloužil. Doufal jsem, že přijede Gergely Szabó, se kterým jsem sice v Kopné prohrál, ale na druhou stranu nádherně pozávodil. A tak mě nezbývá než věřit, že svedeme souboj s Karlem Trněným. Moc mu přeju, aby ho nepronásledovala letošní nehorázná smůla a jeho Octavia byla ve výborné kondici."

K dalšímu startu v RSS se vyjádřil i vlastník týmu SVC Motorsport Vladimír Vitver:

"Jedeme seriál Super Série a pohled do průběžné tabulky, ve které ztrácíme bodík na prvního Vladimíra Bergera, velí jet na jistotu. Přesto, že bychom chtěli celkově RSS vyhrát, na jistotu nepojedeme. Když už jsme se rozhodli o startech s "wrcem", chceme aby i jízda na trati podle toho vypadala. Leoš se po nehodě v Tišnově a protrápeném Krumlově opět našel a v Kopné jsem ho za volantem zase ´poznával´. Věřím, že diváky přihlížející pelhřimovským erzetám jeho výkon nezklame."

Resumé? Tým SVC Náchod Motorsport se jednoznačně rozhodl netaktizovat a jet naplno. Celkové vítězství v RSS se tak dostává na druhou kolej. Prioritou je jízda o absolutní vítězství, tak jak ji diváci měli možnost vidět třeba v Kopné. Tým nepodceňuje ani soupeře z třídy PV a S 1600. Přesto, že Leoš Flídr má mnohem menší zkušenosti, jednoznačná převaha v technice velí být před jezdci s uvedenou technikou. Není se nač vymlouvat.

Všechny fandy do okolí Pelhřimova srdečně zveme!
autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Jani Paasonen za volantem Octavie WRC.

Letošní prestižní Rallye Bohemia, která dlouhodobě patří k vrcholným motoristickým podnikům pořádaném na našem území, dostala krátce před startem další punc jedinečnosti.

Krátce před uzávěrkou přihlášek přišla na adresu pořádající organizace zpráva, že náročné a krásné tratě v okolí Liberce si vyzkouší skvělá finská posádka Jani Paasonen – Jani Vainika. Dvojice, která v minulé sezoně startovala v soutěžích Mistrovství světa za volantem továrního vozu Škoda Fabia WRC se do soutěže přihlásila s Octavií WRC EVO III. S tou, v jejímž kokpitu v letošní sezoně pravidelně startuje pilot SVC Náchod Motorsport Leoš Flídr.

„Když mne kontaktoval pan Cvrček, který je vlastníkem Octavie a sdělil mi podmínky účasti Janiho na Bohemii, začal jsem ihned jednat. Jani Paasonen je ve světě velice uznávaným pilotem, navíc je velmi sympatický a umí jet i pro diváky. Skvěle zapadá do strategie týmu SVC Náchod Motorsport. A tou je prezentace firmy společně s městem Náchod, které máme v oficiálním názvu týmu.,“ říká Vladimír Vitver, který za celým motoristickým projektem stojí.

Náročná jednání dopadla ku prospěchu věci a v pátečním prologu, kterému přihlížely vyprodané tribuny Autodromu Sosnová u České Lípy, Paasonen potvrdil své kvality. K jeho výkonu Vladimír Vitver říká:

„Jani v prologu přesvědčil o svých kvalitách. Zajel výborně a odměnou nejen jemu, ale i celému týmu byl aplaus na otevřené scéně.“

V sobotní etapě se ovšem štěstěna otočila k finské soutěžácké hvězdě zády. Hned v druhém rychlostním testu postihl Paasonenovu Octavii dvojitý defekt kola, při kterém bylo lehce poškozeno i zavěšení kola. Na zbytek pole finská dvojice nabrala nedostižitelnou ztrátu a sobotní etapu proto dokončili pouze kvůli natěšeným divákům. Jani Paasonen byl ze svého osudu nešťastný.

„Po smolném defektu jsem ztratil více jak 20 minut a pak jsem těžko hledal motivaci k další jízdě. V současném rally sportu se taková ztráta nedá dohnat a tak jsem se rozhodl více vůz nenamáhat a do nedělní závěrečné etapy neodstartovat,“ vysvětloval své odstoupení Paasonen.

„Janiho rozhodnutí chápu. Pro pilota světového formátu musí být frustrující, když nemůže bojovat o nejvyšší příčky. Takový ale někdy vrcholový sport je. Nedá se nic dělat. Život jde dál a samozřejmě, že to neznamená konec týmu SVC Náchod Motosport,“ dále říká Vladimír Vitver a pokračuje

„Příští víkend se představíme na Rallysprintu v Pelhřimově. Za volantem bude opět Leoš Flídr který, jak pevně věřím, bude opět bojovat o vítězství.“

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 02.07.2006

Výborná organizace, skvělá divácká kulisa, nádherné tratě, souboj o vítězství na ostří nože – tak by se dal charakterizovat rallysprint v Kopné z pohledu týmu SVC Náchod Motorsport.

Východočeský tým reprezentovala posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl s vozem Škoda Octavia WRC EVO III tradičně výborně připravená v dílnách Věroslava Cvrčka. Na cílové rampě výkon posádky ozdobil stříbrný věnec za 2. místo v absolutním pořadí. Ztráta na prvního jezdce G. Szabó byla malá – 6,1 vteřiny.

„Kopná mě nadchla. Odjíždím spokojen. I když samozřejmě ve skrytu duše jsem doufal ve vítězství. Gergely Szabó i jeho Focus ovšem neměli žádný slabší moment, byli ve skvělé formě a zaslouženě vyhráli. Gratuluji jim,“ glosoval v cíli Leoš Flídr a pokračoval. „Po opravdu špatném výkonu v Krumlově jsme se snažili napravit naši pošramocenou reputaci. Doufám, že se nám to povedlo a že diváci byli spokojeni. Za podporu při průjezdech jim děkuji.“

Spokojený byl i majitel týmu SVC Náchod Motorsport Vladimír Vitver. „Jsem rád, že se posádka dala psychicky dohromady po nevydařené soutěži v Krumlově. Leoš za volantem v Kopné přesvědčil, že jsme angažovali správného jezdce. Popravdě se skláním před uměním obou prvních jezdců. V jakém tempu, bez výraznějších chyb závod absolvovali mě nadchlo. Těšíme se do Pelhřimova a maďarského jezdce se snažíme přemluvit aby jel též. Memoriál Tomáše Vojtěcha si start více vozů specifikace WRC zcela určitě zaslouží!“

A na závěr jedna zákulisní perlička. Před poslední sekcí, kdy rozdíl mezi prvním Szabóovým Focusem a Flídrovou Octávií byl pouhých 0,5 vteřiny vsadil maďarský pilot vše na jednu kartu. Na rozhodující poslední dvě erzety se snažil svůj vůz maximálně odlehčit a ze servisu odjel nejen bez rezervního kola, ale nechal mechaniky vyndat i zvedák! A jak se nám později svěřil, jel absolutní „hranu“.

Ještě jednou mu gratulujeme a těšíme se na další vyrovnaný souboj.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 29.06.2006

Kopná 2006

Posádka náchodského týmu SVC Motorsport se představí na dalším dílu Rally Super Série opět za volantem vozu Octavia WRC EVO III. Sprintrally Podkopná Lhota startuje v pátek v podvečer prologem ve Slušovicích.

Tratě v okolí Podkopné Lhoty nejsou, pro v podstatě stále začínajícího jezdce mistrovství ČR Leoše Flídra, úplnou neznámou. V loňském ročníku startoval v okolí Slušovic s Mitsubishi Lancer EVO VII poprvé a nevedl si špatně.

„Vyšel nám parádně začátek. V prologu jsme byli mezi smečkou vozů WRC pátí a těšili se na sobotní vložky. Ovšem zradilo nás turbo a závod jsme nedojeli,“ poznamenává k loňskému startu sám pilot.

Podkopná Lhota je mezi jezdci velmi oblíbenou soutěží. Jak se tratě líbí náchodské posádce?

„Tratě jsou technické a jízda je opravdovým požitkem. I šotolinové úseky jsou atraktivní, snad jenom loňský závěr Impromatu byl trochu tvrdší než bychom si představovali. Ale trať je pro všechny stejná. Nestěžujeme si. Naopak. Moc se na valašsko těšíme,“ říká spolujezdec Bohumil Ehl.

Závěrem nám nezbývá než se zeptat na jaké umístění si troufáte...

„Na startu se sešla skvělá konkurence. Karel Trněný si určitě bude chtít spravit chuť po Tišnově, kde mu auto moc dobře nejelo, maďarský host v Tišnově ukázal, že Focus je v rukou dobrého pilota neuvěřitelně rychlý, Josef Semerád s EVO IX jede jako s wrcem a pokud bude sucho výrazně mohou do pořadí promluvit dvoukolkáři. A s jednou z nich jede Honza Kopecký. To mluví za vše. Samozřejmě, vpředu můžou být i jiní. My se ale taky nedáme. Přijďte se podívat,“ hodnotí vyhlídky posádky majitel týmu Vladimír Vitver.

Dodejme, že posádka SVC Náchod Motorsport startuje hned po prioritních jezdcích s číslem 5.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 26.05.2006

Náchodský tým SVC Motorsport před startem v Českém Krumlově společně s REXTEAMem úspěšně dokončil opravu vozu Octavia WRC poškozené v Tišnově a vědom si rychlosti posádky očekával boj v popředí výsledkové listiny. Místo tlačenice mezi nejrychlejšími vozy ovšem čekala na celý tým nepříjemná studená sprcha. Po páteční etapě posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl figurovala až na 13. místě absolutního pořadí.

„ Naprosto nás zaskočil vytrvalý déšť. Za mokra jsem jel pouze jedinkrát před dvěma lety v Prachaticích. Podmínky byly natolik obtížné, že jsem nedokázal zrychlit. Své zřejmě sehrála i psychika. Po havárii v Tišnově jsem chtěl začít opatrněji, ale takhle pomalou jízdu jsem neplánoval. Za svůj páteční výkon se divákům omlouvám. S WRC technikou se musí jezdit jinak,“ komentuje svůj páteční výkon pilot.

V sobotní etapě s osychající tratí se výkon posádky zlepšoval. V osmé erzetě zaznamenala celkově druhý nejrychlejší čas.

„Podařila se mi volba pneumatik. Jel jsem suché prořezané a na oschlé trati RZ 8 to bylo na výsledném čase znát,“ uvádí Leoš Flídr.

V závěrečné sekci čtyř RZ jste ovšem opět výrazně ztráceli. Proč?

„ Ano, to je pravda. Poprvé nás významně pozlobila jinak perfektní Octavia. Elektronické diferenciály nepracovaly tak jak měly a v podstatě veškerý výkon 300 koní byl přenášen na zadní nápravu. Navíc díky změně tlaku v diferenciálech byla přebrzděná právě hnaná zadní náprava. A abychom si vypili kalich hořkosti do dna , na poslední erzetu opět sprchlo a my jsme ji probruslili na suchých pneumatikách,“ dodává jezdec.

A celkové hodnocení?

Náš tým SVC Náchod Motorsport nemůže svůj výkon hodnotit jinak než jako velké zklamání. Na druhou stranu byla pro celý tým porce problémů obrovskou školou. A samotný fakt, že i přes technické potíže projela Octavia cílovou rampou jsme v danou chvíli považovali za úspěch.

Tým SVC Náchod Motorsport má ale cíle daleko vyšší. Pokusíme se o nich přesvědčit nejen soupeře, ale i diváky na trati v Kopné.

autor: Zdeněk Umlauf

 

Zobrazit článek

Flídr poprvé na podniku zařazeném do MMČR

Ač to přijde leckomu podivné, Leoš Flídr ještě nikdy v kariéře neabsolvoval rallyový podnik „velkého mistráku“. V dobách, kdy vévodil poli ČMPR se objevil v Příbrami a v Třebíči, ale tam jeli „druholigoví“ jezdci pouze vybrané etapy. Minulý rok startoval krom podniků ČMPR pouze v rallysprintech a ani letošní dva starty (Valaška a Tišnov) nebyly zařazeny do seriálu MMČR.

Jaké cíle si tedy Leoš před startem klade?
„Jednoznačně dojet až na cílovou rampu! Tak dlouhou a náročnou soutěž jsem nikdy nejel a před profilem trati mám respekt. Chci si ale hezky zazávodit. Erzety jsou náročné, ale taky krásné.“

Tak jako v předešlých startech bude Flídra navigovat Bohumil Ehl a usednou do kokpitu Škody Octavia WRC REX týmu Besedice. „Octavia po mé tišnovské kolostřešní kombinaci prošla karosárnou a lakovnou. Věřím, že bude ve výborné kondici. Náš mateřský tým SVC Náchod Motorsport společně s mechaniky Rex týmu odvedli perfektní práci. Patří jim za to velký dík“, dodává pilot.

A jak vidí šance posádky šéf týmu SVC Náchod Vladimír Vitver?
„Náš vůz bude jedním ze dvou wéercéček na startu. Bohužel pro nás, v tom druhém sedí za volantem Štěpán Vojtěch. A kombinace Vojtěch x zkušenosti x Peugeot 206 WRC je natolik silná, že nemůžeme pomýšlet na rovnocenný souboj. Myslím, že velmi náročné bude držet i krok se špičkou produkčních vozů. Proti naší posádce hraje její nezkušenost. Cíl je ale daleko a může se stát cokoli. Soutěžní sport je nevyzpytatelný a v tom je také krásný.“

[zpět]
autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Publikováno 15.05.2006

Sprintrally v Tišnově skončilo pro mnoho favorizovaných posádek neslavně. Bohužel mezi týmy, které nástrahy krásné, ale velmi náročné trati nezvládly, patřil i náš tým SVC Náchod Motorsport reprezentovaný posádkou Leoš Flídr – Bohumil Ehl.

Před Tišnovskou soutěží bylo v týmu SVC Náchod Motorsport napětí. Napětí, které pramenilo z nervozity s konfrontací s předními českými piloty. Přesto se celý tým velmi těšil. Před soutěží se totiž udělalo maximum. Octavia WRC byla otestována v Bělé pod Bezdězem a krátký test poblíž Tišnova pomohl konečnému nastavení vozu.

Optimismus do žil všem v týmu vlil i výkon naší dvojice v první sekci, po které nezkušená, ale skvěle motivovaná posádka bezpečně ovládla průběžnou klasifikaci.

„Octávia fungovala skvěle. S jejím nastavením jsem byl moc spokojen. Pozlobila nás jen před startem první erzety, když nešly zavřít zadní dveře. Tahle banální závada mě tak nažhavila, že jsem do soutěže vypálil hodně zostra. I s otevřenými dveřmi! Výborně nám seděl také rozpis,“ k úvodní sekci říká Leoš Flídr.

I v druhé sekci náchodská posádka vévodila startovnímu poli. Před šestou erzetou její výkon zdobil náskok více než čtyřiceti sekund. 6. RZ se ovšem stala poslední zkouškou, do které odstartovala.

„Asi 3 km po startu, v technickém sjezdu nás vypekl vytahaný štěrk. Všiml jsem si ho a podřadil až na dvojku. Přesto Octavia sklouzla do protisvahu a přetočila se na střechu. Zůstali jsme stát uprostřed trati koly vzhůru. A pokud vím, takhle se závod nejen nevyhrává, ale ani nedojíždí,“ k nehodě uvádí Leoš Flídr.

A jak zhodnotil vystoupení týmu jeho vlastník Vladimír Vitver?

„Celý tým ukázal svoji konkurenceschopnost. S tím jsem spokojen. Leoš je velmi rychlý a až do osudné 6. erzety výrazně nechyboval. A tempo držel velmi, velmi vysoké. Chybí mu ale více zkušeností a právě jejich nedostatek se nám stalo osudným. Autu ale příliš neublížil, odnesly to více méně pouze plechy. Celou kritickou situaci důsledně zanalyzujeme a poučíme se z ní.“

Tým SVC Náchod Motorsport společně s majitelem vozu Octavia WRC - REX teamem Besedice již usilovně pracují na opravě vozu. Na startu v Českém Krumlově by Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem neměli chybět.
Zdeněk Umlauf

Zobrazit článek

Na známém testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem se v úterý 9.5.2006 připravoval na svůj druhý letošní start tým SVC Náchod Motorsport, který reprezentuje posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl. Již tuto sobotu se představí na trati rallysprintu Eurostroj Rally Tišnov, který je zároveň započítáván do Rally Super Série(RSS).

Octavia WRC EVO III Rexteamu Besedice, se kterou náchodská posádka v okolí Tišnova bude startovat, podstoupila po závodě v belgickém Normu kontrolu všech částí. Současně byly otestovány všechny vyměněné díly z přední části vozu, které byly v Belgii poškozeny havárií.

Jaké dojmy si odnesl z testu Leoš Flídr:

„Měl jsme trochu obavy, jak moc se havárie v Belgii odrazí na chování vozu. Mechanici Rexteamu Besedice ale odvedli perfektní práci a já můžu s průběhem testování i s funkčností jednotlivých komponentů vyslovit spokojenost.“

S jakým cílem odjíždíte do Tišnova?

„V Tišnově budeme startovat již podruhé. Prostředí je nám poměrně známé. Jiný cíl než souboj s Octávií WRC Karla Trněného mít nemůžeme. Doufám, že to bude ku prospěchu diváků. Závodím nejen pro své potěšení, ale hlavně pro ně.“

A jak vidí šance svých svěřenců majitel týmu SVC Náchod Motorsport Vladimír Vitver?

„Chceme bojovat o příčky nejvyšší. Máme srovnatelnou techniku, Leošovi nechybí ani rychlost. Co hovoří v náš neprospěch je nepoměrně méně zkušeností. Ty chce celý tým nahradit svým elánem a chutí předvést divákům hezké, rychlé a dravé průjezdy. Věřím, že náš nově sestavený tým se v Tišnově představí v tom nejlepším světle.“

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Flídr vítězem Valašské rally

Před startem Valašské rally, která byla započítávána do letošního seriálu nově vzniklé Super série, byla posádka Leoš Flídr – Bohumil Ehl ve svých prohlášeních opatrná. Na „Valašce“ nikdy předtím nestartovala a krom nových tratí na ně čekala premiéra s jinou Octávií WRC než se představila loni. Zároveň divákům kolem atraktivní trati představila barvy nově vzniklého týmu SVC Náchod Motorsport.

Od první páteční erzety si ale na trati počínali s naprostou bravurou. Jak sami přiznávali, hodně jim situaci usnadnili i soupeři: „Mrzelo nás, že se na Valašce nesešla patřičná konkurence. Pro nás to byl letošní první start a tak jsme nebyli vůbec rozjetí. Škoda problémů Eddyho Schlagera. Náš výkon v pátek byl totiž limitován a souboje mohli být těsné“ uvedl Leoš Flídr a dále vysvětluje:

„Vůbec se mi nepodařilo nastavit podvozek. Octávia byla hodně neklidná. Odskakovala zadní část a nemohl jsem jet naplno. Navíc v posledních erzetách se mi mlžilo okno a já byl nucen zpomalit a neriskovat. Přes noc ale mechanici změnili nastavení a v sobotu jsem si svezení opravdu užíval. Octávia fungovala skvěle a doufám, že jsme alespoň trochu pobavili diváky. Za podporu jim děkuji.“

K nočnímu pátečnímu servisu se vztahuje ještě jedna „událost“:
„Mlžení okna způsobila nečinnost ventilátoru. Ne, že by nefungoval, ale prostě jsme s Bohoušem nenašli ten správný vypínač. V cíli se nám mechanici smáli. Věřte, že teď ten vypínač najdu i popaměti. Na páteční poslední erzety také nezapomenu. Koukal jsem asi deseticentimetrovou škvírou, bylo to jak výhled z tanku..“ s úsměvem říká Leoš Flídr.

A jak byl spokojen s výkonem posádky majitel týmu SVC Náchod Motorsport Ladislav Vitver?
„Leoš s Bohoušem předvedli, že přes minimum zkušeností se špičkovou technikou, jakým Octavia WRC pronajatá od Rexteamu Besedice bezesporu je, dokáží jet velmi rychle. V cíli jsem měl samozřejmě velkou radost.“

Jaký je další program týmu SVC Náchod Motorsport?
„Pokud to situace jen trochu dovolí, chceme se zúčastnit co největšího počtu podniků Super série a samozřejmě porovnat výkonnost s českou špičkou. Teprve tam se ukáže, jakou hodnotu má výkon na Valašce“ říká Vladimír Vitver.

autor: Zdeněk Umlauf
Zobrazit článek

Na silničkách okolo Roudného u Turnova proběhlo v pondělí 27.3.2006 testování před prvním letošním závodem v České Republice.Jsme velice potěšeni, že dalších dílů Rally Super Serie 2006 se s naší Škodou Octavia WRC EVO III představí známá posádka Leoš Flídr - Bohumil Ehl, kteří startují v barvách nově vzniklého týmu SVC Náchod Motorsport.

Po únorové Rally Ardenne Bleue v Belgii jsme provedli plánovanou repasi převodového ústrojí a náprav a obvyklou důkladnou prohlídku celého auta. Pozornost byla věnována také opravám laku a odstranění drobných šrámů tak, aby se vůz na domácích tratích ukázal v dobré formě nejen po technické stránce.

Původně naplánovaný test na známé trati v Bělé pod Bezdězem jsme museli z důvodu „zimního“ stavu zdejšího okruhu přesunout na náhradní úsek. Hlavním smyslem testu bylo, dle slov jezdce, ošahání si techniky do které usedá po více než 4 měsíční pauze. Hledalo se také základní nastavení tlumičů a vhodné nastavení map diferenciálů. Vzhledem k těžko předvídatelným podmínkám na trati Valašské rally se ale jednalo o nastavení orientační.

Definitivní nastavení auta se provede až před samotným závodem.

Pro náchodskou posádku bude Valašská rally první letošní soutěží, dle jejich slov se již velice těší a můžeme potvrdit, že to na nich samotných bylo v průběhu testu dobře vidět.

Na závěr testu jsme Leoše Flídra poprosili o krátký komentář před letošní sezónou.

S jakým cílem vstupujete do sezony?
V letošním roce bychom se chtěli pravidelně účastnit závodů Super série a pokud možno, svými průjezdy pobavit diváky. Vozů WRC bude poskrovnu, ale myslíme si, že si český fanoušek si zvuk „wrcka“ zaslouží a že ho ocení.

Vloni jste startovali s vozem kategorie WRC pouze dvakrát. Není to přeci jen nevýhoda?
Máte pravdu. Nedostatek zkušeností neskrýváme. Jsme ale rádi že se nám podařilo najít sponzory pro starty s vozem WRC a budeme se snažit na trati odvést maximum. Komu zejména patří náš dík je zřejmé z nového názvu našeho týmu.

Trochu jsi se ale vyhnul odpovědi na moji první otázku? Jaké máte výkonnostní cíle?
Ten kdo mě zná ví, že jsem maximalista. Velice rád vyhrávám nebo jezdím vpředu. S vozem kategorie WRC ani nic jiného nemůže být cílem. Před prvním startem jsem ale hodně opatrný. Dvoudenní soutěž jsem dlouho nejel, za snížené viditelnosti nemáme najeto skoro nic. Potřebujeme trochu času na získání jistoty a správného tempa. Věříme ale, že nezklameme a v sobotním cíli budeme v popředí. Zavazují nás k tomu nejen naše předchozí poměrně vydařené starty s WRC, ale i velmi hezky dílensky zpracované a připravené auto.

autor: Zdeněk Umlauf

 

Zobrazit článek